Den lykkelige skriver:
ja jeg har bare læst og læst og læst.. men synes ikke jeg kan ændre det.. Og jeg har bare så mange ting hvor jeg tænker "er det her nu også rigtigt".. Har læst jeg skal give hende fast rutine.. Altså at når hun vågner så skal hun have mad, så skiftes også lidt leg og lige så snart hun viser tegn til træthed så det ud i vognen.. Også om igen når hun vågner.. Hun spiser ca hver 3 time.. men hun sover jo ikke 3 timer.. så når hun vågner og hvis jeg så tilbyder hende mad er hun jo ikke sulten da det jo så kun er måske halvanden time siden sidst (og her tænker jeg så også at jeg ikke vil vænne hende til at "sjat spise" hver halvanden time.. men at hun tager mere færre gange i døgnet.. Også for at hun til sidst måske kan sove igennem om natten).. Men så når hun jo ikke kan sove mere og jeg har vugget, vippet og kørt og hun bare ikke kan sove videre.. så kommer hun jo op af vognen, men hun er jo ikke sulten endnu, hvis jeg så holder hende vågen til hun skal spise er det ALT for lang tid, for så er hun nået at blive overtræt også kan vi bare overhovedet ikke lægge hende til at sove uden skrig og skrål..
Årh jeg synes simpelthen det er SÅ svært!!!
Mht det med at hun skal kunne sove selv i vågnen der siger alle jeg kender at jeg bare skal lægge hende også vænne hende til at skulle sove selv.. så må hun bare græde også må jeg give hende sutten de 200 gange det nu er nødvendigt.. Men jeg har prøvet.. men får så ondt i hjertet af hun ligger og græder.. Men kan jo ikke køre med den vogn hele tiden..
Kan bare mærke jeg er ved at køre træt i det her.. det er så svært med hendes søvn..
Hvor længe er din søn vågen melllem hans lure?? Og kan du bare lægge ham i vognen også sover han??
det er jo også fordi at hun vokser og hun skal aktiveres, hun skal jo ikke kun spise, skiftes og sove.. hun udvikler sig jo. og bliver hun ikke stimuleret tilstrækkeligt, kan det måske være med til at hun ikke er træt nok.. hun har jo mere og mere energi.
noglegange er han svær at få til at sove hvis han er overtræt, og det sker nogle gange. ellers plejer han at gå kold når jeg lægger ham i vognen,og kører rundt med ham. jeg har en voksipose til de kolde dage som er et hit at bære ham rundt i noglegange, hvis han har svært ved at falde i søvn. ellers om dagen hvis han er træt og ikke kan falde i søvn har jeg ham på armen og får ham til at falde i søvn på den måde. og også om dagen kan jeg lægge ham i vores egen seng og lægge mig ved siden af, så falder han i søvn og det gør jeg jo også.. det er meget rart.. jeg kan også lægge ham i lidten og stille den på knææene og vugge den lidt.. og så har jeg både en nusseklud (en stofble) og hans sut. nussekluden lægger jeg så ved siden af hans hovede, så kan han ligge og pille ved den og den giver ham tryghed... hvisd du ikke har sådan en prøv at gøre det. det kan være hun bare har brug for at have noget tæt til sig, verden er jo stor.
men ja. alle børn har individuelle søvnrytmer, ellers måske kunne du prøve at skifte mærke hvis du gir mme.. hvis du ammer, skal du måske forhøre dig hos din sp om du evt mætter hende nok...
men der sker nye ting hele tiden, hun har jo slet SLET ikke samme søvnbehov som da hun var helt nyfødt hvor hun sov meget måske? så var du evt, blevet vant til at hun sov meget..