Det sædvanlige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

383 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. april 2011

Silas&Mille

Ved godt dette emne har været oppe rigtig rigtig mange gange, men kan simpelthen ikke finde trådene. Så nu spørger jeg igen.

Silas er lige over 15 uger, bliver 4 måneder her den 6. maj (altså om 12 dage). Han spiser fint, får 4-5 flasker om dagen. Han er dog begyndt at ville spise noget oftere nu, så jeg er blevet lidt i tvivl om han måske har brug for lidt mere end bare MME. Vores SP siger vi IKKE skal give ham grød eller lignende inden han er 4 måneder, men føler bare at han næsten hele tiden lige er det lidt ekstra sulten.

Han sover fint om natten, slet ingen problemer der.

Ville du/I begynde stille og roligt med lidt grød, eller ville du/I vente de sidste 12 dage?

Hvis I ikke gider at svare på dette spørgsmpl igen, vil jeg også blive rigtig glad for et link eller to til de tidligere tråde med samme spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

linemus

Jeg ville vente. Det er normalt, at børn har appetitspring ind imellem, hvor de spiser lidt mere end normalt. Kan han ikke bare få mere MME, hvis han er mere sulten? Eller spise lidt oftere? Det er i hvert fald sådan jeg ville gøre med et ammebarn, så det kan vel ikke være så meget anderledes med et flaskebarn.

Og så længe han sover godt om natten, ser jeg slet ingen grund til at give ham andet, når han er så lille. Hans mave skal jo være klar til det. Mine egne børn har tidligst fået andet end MM fra de var 5,5 mdr. - det var det, vi mente var bedst.

- Line

Anmeld

24. april 2011

3600MorTil2

jeg begyndte ca 14 dage før philip blev 4 måneder, han ville så heller ikke flasken andet end en gang om aften og en om natten, så der sagde min sp at vi skulle begynde, og det fortryder jeg overhoved ikke. han er nu 6 måneder og undskyld mit sprog han æder alt hvad at jeg giver ham. 

startede bare med lidt risgørd med lidt mme i..

syntes det er op til dig, du kender dit barn bedst ..

Anmeld

24. april 2011

signe.

MoriSverige skriver:

Ved godt dette emne har været oppe rigtig rigtig mange gange, men kan simpelthen ikke finde trådene. Så nu spørger jeg igen.

Silas er lige over 15 uger, bliver 4 måneder her den 6. maj (altså om 12 dage). Han spiser fint, får 4-5 flasker om dagen. Han er dog begyndt at ville spise noget oftere nu, så jeg er blevet lidt i tvivl om han måske har brug for lidt mere end bare MME. Vores SP siger vi IKKE skal give ham grød eller lignende inden han er 4 måneder, men føler bare at han næsten hele tiden lige er det lidt ekstra sulten.

Han sover fint om natten, slet ingen problemer der.

Ville du/I begynde stille og roligt med lidt grød, eller ville du/I vente de sidste 12 dage?

Hvis I ikke gider at svare på dette spørgsmpl igen, vil jeg også blive rigtig glad for et link eller to til de tidligere tråde med samme spørgsmål

min dreng begyndte på grød da han var koorigeret 3,5 måned, af den grund han afviste flasken og viste tegn på han hellere ville have skemad.. det var SP der foreslog det

Anmeld

24. april 2011

Nessie

Vi følte heller ikke at vores søn blev ordentlig mæt af MME lige før han blev fire mdr. Vi havde så ikke læst "spisevejledningen" til de små, så han fik frugtmos, og det var han enormt tilfreds med

Senere fandt jeg så ud af at man skal starte med grøntsagsmos, men det spiste han også uden problemer

Ellers kan du prøve at ringe til sundhedsplejersken og høre hvad hun anbefaler. Der er vist kommet nye anbefalinger, hvor de siger at børn først skal have grød osv.. fra 6 mdr, men er ikke sikker.
Min søn er nu 18 mdr., og han spiser bare alt

Anmeld

24. april 2011

Silas&Mille

Silas afviser ikke flasken. Han rå-hygger faktisk når han spiser
Ligger på ryggen foran mor eller far og kigger mens han gulmer på flasken. Vi har fundet ud af at han bedst kan koncentrere sig om at spise når han ligger sådan, ellers er der alt for mange forstyrrelser  

Han får mad når han er sulten, så det er ikke fordi jeg bare lader være med at giver ham noget fordi jeg syntes det er for hurtigt. Men når han kan kværne 2*180ml i løbet af 2 timer, synes jeg bare det virker som om han har brug for noget mere fast end bare mælk.

Måske jeg bare skal have lidt tålmodighed 

Det er vist rigtig nok med de nye anbefalinger. Men vores SP sagde at man stadig kunne starte når de er 4 måneder. Man skal bare starte stille og roligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.