Risiko vurdering....!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.483 visninger
13 svar
0 synes godt om
29. oktober 2008

petersmor

Hej piger.
Jeg vil bare høre hvordan i havde det med risiko vurdering? altså nakkefolds scanning og blodprøve..... Min viste en risiko på 1-207.... Ja, det var en stor risiko, men jeg var også 42 og havde et Downs barn i forvejen.... Vi valgte yderligere undersøgelser fra, da vi jo "bare" ville have et barn... Vi vurderede også at risikoen for at abortere i forbindelse med moderkage biopsi var større end 1-207.
Hvad siger i ?

Knus Hanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2008

Honningblomst

petersmor skriver:

Hej piger.
Jeg vil bare høre hvordan i havde det med risiko vurdering? altså nakkefolds scanning og blodprøve..... Min viste en risiko på 1-207.... Ja, det var en stor risiko, men jeg var også 42 og havde et Downs barn i forvejen.... Vi valgte yderligere undersøgelser fra, da vi jo "bare" ville have et barn... Vi vurderede også at risikoen for at abortere i forbindelse med moderkage biopsi var større end 1-207.
Hvad siger i ?

Knus Hanne

Personligt mener jeg ikke de tal kan bruges til så meget...min var over 30.000 og det kan jo lige så godt være hvis jeg feks er blevet gravid senere eller tidligere at målingerne bliver skæve...
Så jeg synes måske det ligesom skanningen er lidt falsk tryghed...
Knus Eva...

Anmeld

29. oktober 2008

A.

kan slet ikke huske det men jeg fik rigtig gode tal..

Anmeld

29. oktober 2008

petersmor

Eva skriver:

Personligt mener jeg ikke de tal kan bruges til så meget...min var over 30.000 og det kan jo lige så godt være hvis jeg feks er blevet gravid senere eller tidligere at målingerne bliver skæve...
Så jeg synes måske det ligesom skanningen er lidt falsk tryghed...
Knus Eva...

Helt enig.
Jeg følte bare ikke helt jeg fik et valg.... Så havde jeg valgt vurderingen fra også.... For som jeg skriver så ville vi "bare" have et barn og det uanset køn og evt handicap......Tro mig jeg ved godt det er hårdt med et handicappet barn, men jeg ved også at man vokser med opgaven.
Hanne

Anmeld

29. oktober 2008

Honningblomst

petersmor skriver:

Helt enig.
Jeg følte bare ikke helt jeg fik et valg.... Så havde jeg valgt vurderingen fra også.... For som jeg skriver så ville vi "bare" have et barn og det uanset køn og evt handicap......Tro mig jeg ved godt det er hårdt med et handicappet barn, men jeg ved også at man vokser med opgaven.
Hanne

Ja og heldigvis vil man jo aldrig undvære de dejlige børn man får...de er jo netop dem fordi de er som de er...
Kan godt forstå dig...
Knus..

Anmeld

29. oktober 2008

petersmor

Eva skriver:

Ja og heldigvis vil man jo aldrig undvære de dejlige børn man får...de er jo netop dem fordi de er som de er...
Kan godt forstå dig...
Knus..

Præcis

Anmeld

29. oktober 2008

Lise

1:7048

Ret mærkeligt at skulle forholde sig til sådan et tal når man er gravid egentlig..

Anmeld

29. oktober 2008

lonemus

1. gang: 1:42.000

2. gang: 1:16.000

Lone

Anmeld

29. oktober 2008

Heidi.

petersmor skriver:

Hej piger.
Hvad siger i ?

Knus Hanne

Hejsa..

Min var 1.98000

Jeg havde det egentlig fint med den. Var ikke nervøs for noget. Jeg vil jo også sige at risikoen for at der går noget galt under fødslen så barnet bliver handicappet er jo også stor, men det spekulere man ikke så meget over..

Kh Heidi

Anmeld

29. oktober 2008

petersmor

Heidi-Godsk skriver:

Hejsa..

Min var 1.98000

Jeg havde det egentlig fint med den. Var ikke nervøs for noget. Jeg vil jo også sige at risikoen for at der går noget galt under fødslen så barnet bliver handicappet er jo også stor, men det spekulere man ikke så meget over..

Kh Heidi

Halløjs.
Nej. det har du helt ret i, ligegyldig hvor meget man bliver tjekket under graviditeten så er der jo ikke nogen garanti.

Knus Hanne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.