Afvænning af flaske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

639 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. april 2011

Mille83

Hej alle

Hvordan og hvornår har i gjort dette? 

Jeg overvejer og begynde projektet mandag (Nicoline er 11 mdr) stille og roligt vil jeg fortynde aftenflasken - det er det råd jeg har fået og at man også skal gøre det før de er 1 år, for så er det nemmere, men hvornår "droppede" jeres barn flasken? 

Kom endelig med jeres gode råd 

God påske 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

MaliksMor

jeg følger lige med her.

malik bliver et år imorgen(idag) så han skulle også snart af med den. fik også afvide af sp, at jeg skulle fortynde den stille og roligt også ville han forhåbeligt ikke tag imod den til sidst. men, virker ikke rigtig indtil videre..

Anmeld

24. april 2011

SussieThyssen

Mille83 skriver:

Hej alle

Hvordan og hvornår har i gjort dette? 

Jeg overvejer og begynde projektet mandag (Nicoline er 11 mdr) stille og roligt vil jeg fortynde aftenflasken - det er det råd jeg har fået og at man også skal gøre det før de er 1 år, for så er det nemmere, men hvornår "droppede" jeres barn flasken? 

Kom endelig med jeres gode råd 

God påske 

Jeg begyndte at tilbyde kamillete i stedet, så efterhånden som det ikke var interessant mere, så glemte de flasken efterhånden.
Men nu var mine også vant til at få kamillete fra helt spæde som suplement i løbet af dagen, hvis de var tørstige, så det gik helt af sig selv.
Og så gik vi over til en tår at drikke af kop i stedet også.
Egentligt kan jeg ikke mindes at jeg nogen sinde har haft et problem i den retning.
Men jeg tror da, at de fik natflaske med kamillete med i sengen en tid lang, indtil den efterhånden også blev glemt.

Anmeld

24. april 2011

Nalle

Begge vores, stoppede med deres aftenflaske, fra den ene dag til den anden, uden problem.
De var begge knap 10 måneder

Anmeld

24. april 2011

Mille83

Hun har aldrig haft flasken med i sengen, hun er også vant til og få kamillete, så det kunne godt være en løsning.....Hmmm....Vi må prøve os frem, tusind tak for rådene 

Anmeld

24. april 2011

Henriette1973

Vi stoppede fra den ene dag til den anden. Det var juleaften (3 uger før Maja blev et år). Hun spiste sig mæt i risengrød, og havde drukket fint, så der kunne ikke være mere i maven. Hun blev puttet og sov sine sædvanlige 12 timer.

Fra da af fik hun en stor portion yougurt naturel med havregryn inden sengetid. Vi har kun haft flasken fremme et par gange når hun har været meget syg og ikke ville spise og drikke.

Nu spiser hun bare aftensmad som os og er 2 år....

Held og lykke med projektet

Anmeld

24. april 2011

B&J

Daniel har haft lidt op og ned med den kære nat flaske, da han heller ikke altid har været så god til af spise... hvor det både har været 1 og 2 natflasker... men lige for 5dage side stoppede han helt selv bare sådan fra nat til nat  tro jeg fik store øjne og håber da det holder fra nu af

daniel er 1år og næsten 2 mdr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.