spg. ang. celleforandringer og livmoderhalskræft???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

766 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. april 2011

Anonym trådstarter

Hej Piger

Jeg kunne godt tænke mig at høre jer om der er nogen der har noget erfaring eller viden omkring ovenstående.

Jeg står nemlig i den situation at min læge mener der er stor sandsynlighed for jeg har ovenstående.
Jeg får derfor en henvisning til en gyn. Da jeg ringer der til og får en tid, fortæller sekretæren mig at de vil ringe til mig hvis de får et afbud inden, da min læge har skrevet at jeg skal undersøges inden for 14 dag.
Er det normal procedure??

Nå men historien bag(lidt mange detaljer måske):

Jeg tager til lægen da jeg længe har døjet med en del smerter og små blødninger.
Min menstruation er blevet længer og mere kraftig og mellemrummet korter og jeg har nærmest hver anden dag friske blødninger. Og har jeg ikke blødning har jeg udflåde.
Ofte når blødningerne mellem mens. er slemme hæver jeg op så det ligner jeg er i 2 trimester og det ses tydeligt, da jeg er lille af størrelse. Og jeg får sådanne smerter der minder om kraftige plukveer/efterveer.
Hun undersøger mig og konstater at min livmoder er irriteret og har et sår.
Hun spørger meget indtil om jeg har kontaktblødning hvilket jeg syntes er et underligt spørgsmål, da jeg har haft det i årevis og aldrig har set det som væren farligt, blot rigtig træls.

Håber lidt der er nogen herinde der kan berolige mig eller har oplevet noget ligene hvor det viste sig, at der ikke var noget galt.

Knus en lidt bekymret mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Har en veninde der har haft celleforandringer siden hun begyndte med at have mens... hun har fået behandling og ekstra tjek hos gynækologen hver måned til at starte med og så trappet nedad til hun tilsidst var til tjek hver 4. måned tror jeg det var...

hun har fået grønt lys for projekt baby, og blot fået af vide at hun skal til tjek hver 3. måned så de er obs på om der sker nogen forandringer...

hun har ikke fået kræft, men har celleforandringerne...

så det behøves ikke altid at udvikle sig til kræft... hun er idag 26 år..

Anmeld

23. april 2011

NinaNymannMadsen

jeg var ved lægen fordi jeg havde kontaktblødning og det var rigtig irriterende og ville da gerne vide om der var noget jeg kunne gøre for at stoppe det, bliver undersøøgt og der bliver taget en lille prøve som jeg så senere ville få svar på, og den sagde der var atypiske celler(forstadiet til forstadiet) og derfor skulle jeg til gyn for videre undersøgelse for at være sikker på at det ikke var celleforandring der var snakke om. og får så taget en prøve der også jo og der var noget bakterier med i så skulle på noget medicin og komme igen 3 mdr senere, og da jeg kom 3 mdr senere var der intet da jeg fik svar fra den test gyn tog der. så

Anmeld

23. april 2011

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Har en veninde der har haft celleforandringer siden hun begyndte med at have mens... hun har fået behandling og ekstra tjek hos gynækologen hver måned til at starte med og så trappet nedad til hun tilsidst var til tjek hver 4. måned tror jeg det var...

hun har fået grønt lys for projekt baby, og blot fået af vide at hun skal til tjek hver 3. måned så de er obs på om der sker nogen forandringer...

hun har ikke fået kræft, men har celleforandringerne...

så det behøves ikke altid at udvikle sig til kræft... hun er idag 26 år..

Dejligt at høre, at hun har det godt nu. Er godt klar over det ikke altid, faktisk langtfra udvikler sig til kræft. Kunne blot forstå på min læge athen var bekymret for at det VAR kræft eller tæt der på.

Anmeld

23. april 2011

Anonym trådstarter

Astasmor skriver:

jeg var ved lægen fordi jeg havde kontaktblødning og det var rigtig irriterende og ville da gerne vide om der var noget jeg kunne gøre for at stoppe det, bliver undersøøgt og der bliver taget en lille prøve som jeg så senere ville få svar på, og den sagde der var atypiske celler(forstadiet til forstadiet) og derfor skulle jeg til gyn for videre undersøgelse for at være sikker på at det ikke var celleforandring der var snakke om. og får så taget en prøve der også jo og der var noget bakterier med i så skulle på noget medicin og komme igen 3 mdr senere, og da jeg kom 3 mdr senere var der intet da jeg fik svar fra den test gyn tog der. så

Dejligt, med positive oplevelser. Glæder mig st høre det ikke var noget alvorligt. Går du stadig hos em gyn. Eller egen læge?

Anmeld

23. april 2011

NinaNymannMadsen

Anonym skriver:

Dejligt, med positive oplevelser. Glæder mig st høre det ikke var noget alvorligt. Går du stadig hos em gyn. Eller egen læge?

nej det var ikke nødvendigt mente gyn.er gravid nu så skal jo til egen læge en gang imellem. men døjer ikke med noget mere, så i den forbindelse går jeg ikk ved egen læge eller gyn mere. det er et overstået kapittel for mig nu.

Anmeld

23. april 2011

Anonym trådstarter

Astasmor skriver:

nej det var ikke nødvendigt mente gyn.er gravid nu så skal jo til egen læge en gang imellem. men døjer ikke med noget mere, så i den forbindelse går jeg ikk ved egen læge eller gyn mere. det er et overstået kapittel for mig nu.

Okay. Det er da dejligt.

Anmeld

23. april 2011

Putomanen

Jeg fik foretaget en test hos lægen i januar i år, der viste mistanke til celleforandringer.

Jeg blev sendt videre til en gynækolog, som foretog en biopsi. Den viste, at jeg havde celleforandringer og at jeg skulle have foretaget en keglesnitsoperation.

Jeg fik lavet operationen i slutningen af januar måned, var sygemeldt i 2 dage, og havde karantæne fra motion og sex i 2-3 uger og projekt baby i 3 måneder pga. min kontrol 3 måneder efter.

Det var ikke en sjov oplevelse, men den var heller ikke så slem. og jeg har flere veninder som har fået foretaget operationen uden komplikationer, så det er ret normalt at opleve at få celleforandringer.

Men jeg håber da for dig at det viser sig ikke at være noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.