Må heller få skrevet min fødselsberetning mens jeg husker at få det gjort.
Jeg var sat til 30 April, men pga. komplikationer fra sidste fødsel og en diskusprolaps i lænden der virkelig driller, have jeg en dato for PKS onsdag den 20 April lige på min svogers fødselsdag..
Natten mellem søndag og mandag den 17-18 april, vågner jeg ved en 2 tiden og havde det sådan mærkeligt i kroppen og virkelig halsbrand så ville op og have et glas mælk da det plejer at virke, går på toilettet og lige da jeg kommer derud løber noget klart væske ud af mig.. Slår det lidt hen da jeg har lidt meget af udflåede, så jeg går i seng igen, men kan ikke finde ro pga. den halsbrand, så beslutter mig for at tage et glas samarin.. Så løber det igen og tager denne gang et bind på og går i seng. Falder hurtigt i søvn og vågner første da min søn vågner kl. 9.45 og har det fint der, vi putter under dynerne og ser lidt tegnefilm, skulle have lege besøg kl. 13 så travlt havde vi ikke.
Min søster ringer så omkring kl. 11 hvor jeg står op og vil gå i bad og så løber det igen, siger ikke noget til hende da hun passede børn mandag og tirsdag og fri onsdag for at være med til ks, da min mand ikke var sikker på han kunne klare at være på operationsstuen. Nå men går i bad og da jeg er færdig sker det igen igen igen. Nå men jeg vælger at ringe til FG, da jeg næsten er sikker på at det er vandet der er gået. Hende jeg snakker med siger hun er sikker på det er vandafgang og at jeg skal komme til tjek kl. 13.. Pis tænker jeg da jeg ved min mand får direktør besøg i hans butik, lige netop den dag og at min søster passer børn. Nå men ja jeg får ringet til min mand og fortæller som det er at jeg nok har vandafgang og han vil lige ringe til direktøren. Får så ringet til min søster der heldigvis kun har et barn og moren kan hente med det samme. Så får jeg ringet til min mor for min søn var nød til at komme derover og han bliver hurtigt hentet, så kl. 13 ankommer vi til FG på OUH. bliver tjekket og rigtigt nok er min vand gået. Bliver installeret på en stue og får snakket med en læge om hvad der nu skal ske og får lagt drop og kommer i deres tøj. Vi får at vide at der nok er noget ventetid da der var travlt på operationsstuen den dag, og det er okay med os. Jeg havde lidt små veer men fik noget der stoppede dem. Omkring kl, 17 får jeg der rigtigt dårligt havde ikke fået mad i 24 timer og veerne var begyndt at komme igen. Hende der skal lave KS på mig kommer ind og snakker med mig, på det tidspunkt venter vi kun på narkoselægen og hun vil rykke for det. Da kl. blev 19.45 fik jeg noget til de veer og 5 min. efter kom holdet for nu skulle jeg afsted, havde den vildste ryste tur pga. den ve medicin.
Da jeg kommer til operations stuen går min mand ud i rummet hvor de tager babyerne med ud bagefter men han vil egentligt gerne med ind til jeg er bedøvet, så han får tøj på som min søster og kommer ind. Jeg sidder så på lejet og skal til at bedøves, og synes bare alle snakker til mig og kan slet ikke overskue det, så jeg bryder helt sammen og ryster i hele kroppen, var så bange for den bedøvelse men jordemoderen, som min mand i øvrigt kender rigtigt god snakker stille med mig og jeg falder til ro, min mand vælger så at blive, bliver bedøvet lagt ned og de spørg om jeg har det godt, men nej kunne ikke få vejret og havde en mega trykken for brystkassen, de vipper lejet til siden og lidt op, kan se de ser nervøse ud og har bagefter fået at vide at min puls var nede på 30 og mit blodtryk heller ikke var godt.
Så går de igang og der går ikke 2 min så hører vi et skrig kl. er 20.44 18 april, nøj det gik stærkt da, min mand går med ud bagved og nu letter det for min brystkasse, men så kommer den vildeste kvalme til mig, min søster bliver inde mens de syer og min mand og datter kommer ind igen, men jeg kan intet ovreskue pga. den kvalme. de får mig syet og jeg kommer over i en seng efter at have fået kvalme stillende og noget der trækker min livmoder sammen igen, og nu skal jeg til opvågning..
Da kl. var mange om aften skulle jeg over hvor alle andre også kommer og dette var skræmmende da der lå alle mulige, også en med hjertestop, føj ikke rart som nybagt forældre.. Havde den vildeste rystetur da min krop ikke kunne følge med, men jeg var længe om at få følelsen i mine ben så lå der i 3 timer inde jeg kom på D1 kl. 00.30. min mand henter ting i bilen og nattevagten giver vores datter lidt tøj på og lidt mad, da jeg ikke kan amme og så køre min mand hjem og jeg får ro. skulle op og gå kl. 4 og det gik godt og min datter fik lidt mad igen og så sov vi ellers til kl. 8 hvor jeg fik mad og op og tisse som gik super. havde dog ondt men fik smerte stillende.
kl. 11 kom vores søn og min mand, var spændt på hans reaktion men da min mand hentede ham hos min mor kunne han ikke vente med at komme ud, fik det først at vide der, da vi synes min mand skulle sige det til ham, og han er bare så god en storebror, vil hjælpe med alt og tager det så godt det hele..
Kom hjem igår og det hele er bare skønt, har stadigt lidt ondt og kan ikke lide at nyse eller hoste, men skulle jeg have flere børn er jeg ikke i tvivl om at jeg ville have KS igen. Nu nyder vi tiden hvor farmand er hjemme, så han og vores søn hygger godt sammen også...
Undskyld det blev så langt men svært at gøre det meget kortere...
Hilsen Mette, en stolt mor til en djlig prins og nu også en dejlig prinsesse