"graviditet og vitaminer"
Hej Lene
Jeg har lige erfaret at jeg er gravid (4+3) og sidder og overvejer hvad der mon er bedst at tage af vitaminer. Pt. og de sidste 3 mdr. har jeg taget 1 omnimin og 1 folin 400 mg. Er det mon bedst bare at fortsætte med det når nu min krop er vant til det?
Jeg har vundet sådan nogle Livol multi total gravid vitaminer (som jeg kan se slet ikke har de samme doser som en omnimin) og Livol mono ekstra kalk vitaminer hvor der er ekstra magnesium, D og K-vitamin i. Og så tænker jeg jo på om de har noget som det jeg får i forvejen ikke har?
Er der forøvrigt andet man skal have undervejs i graviditeten?
Håber du kan hjælpe mig i denne jungle 
Vh. Mor til kommende julebarn
Lenas svar
Kære Lene
Tak for dit såørgsmål og tillykke ;-)
Jeg anbefaler altid Omnimin da de er gode og har en relativ stærk dosis. Jeg ville desuden tage 2 Epa-Gla samtidig (fra samme firma) og fint nok du tager lidt ekstra folinsyrer.
Man kan tage andre vitaminer afhængig af om du fejler noget eller får gener undervejs (så må du skrive)
Men ellers er mit råd at leve sundt og varieret så du henter de fleste ting fra kosten, samt frisk luft og motion.
De bedste hilsner
Lena Bæk-Madsen
Lena tilbyder lukkede mødregruppe arrangementer og fertilitetspakker i samarbejde med Jeannette, som er zoneterapeut i total-sundhed. Derudover tilbydes personlig træning, kostvejledning samt biopati.
Se Lenas hjemmeside: Total-sundhed.dk
Anmeld