Væske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

497 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. april 2011

Janni.

Hej piger

Lige et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.

Vores søn på lige knap 6 uger sveder rigtig meget i disse dage. Han bliver ammet og får også MME ved siden af som et forsøg fordi han tabte sig men det var nu ikke det jeg vil skrive om. Han er meget let påklædt og sveder alligevel meget. 

Spørgsmål er om han skal have lidt kold/lunken kogt vand ved siden af amming og MME? Synes hans "bløde" plet er let nedsukken, har hørt det er tegn på at han får for lidt væske (ammestue snak? jeg ved det ikke) Vi har givet ham lidt lunken kogt vand i løbet af dagen som han har taget imod med meget stor glæde. Hjælp mig piger... Skal vi forsætte med at give ham lidt ved siden af det andet han får? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2011

Rødhætte

Synes du skal prøve at kontakte din sundhedsplejerske (I min kommune kan man også få fat på dem i weekenden og helligedag, så mon ikke også du kan det)

Jeg spurgte min til råds og hun mente ikke det var nødvendig når han får mme, men din søn kan måske have brug for det!

p.s Lige meget hvad skader der jo ikke at give det

Anmeld

22. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg var på Cypern med min datter da hun var 2 mdr. og jeg spurgte min sp ang. vand. Hun sagde, at min mælk helt automatisk ville blive mere vandet for, at kunne tage min datters tørst. Jeg ammede 100%.

Anmeld

23. april 2011

Janni.

Rødhætte skriver:

Synes du skal prøve at kontakte din sundhedsplejerske (I min kommune kan man også få fat på dem i weekenden og helligedag, så mon ikke også du kan det)

Jeg spurgte min til råds og hun mente ikke det var nødvendig når han får mme, men din søn kan måske have brug for det!

p.s Lige meget hvad skader der jo ikke at give det

Også lige det jeg tænkte. Jeg forsøgte igår at få fat i SP men forgæves, ingen tog tlf'en. 

Anmeld

23. april 2011

Janni.

MoarHvidovre skriver:

Jeg var på Cypern med min datter da hun var 2 mdr. og jeg spurgte min sp ang. vand. Hun sagde, at min mælk helt automatisk ville blive mere vandet for, at kunne tage min datters tørst. Jeg ammede 100%.

Okay tak for dit svar. Så behøver jeg nok ikke at være så bekymret men igen, så skader det nok ikke med lidt vand så længe han ikke får lov til at drikke sig mæt i det 

Anmeld

24. april 2011

Angelspot

Janni. skriver:

Hej piger

Vores søn på lige knap 6 uger sveder rigtig meget i disse dage. Han bliver ammet og får også MME ved siden af som et forsøg fordi han tabte sig men det var nu ikke det jeg vil skrive om. Han er meget let påklædt og sveder alligevel meget. 

Spørgsmål er om han skal have lidt kold/lunken kogt vand ved siden af amming og MME? Synes hans "bløde" plet er let nedsukken, har hørt det er tegn på at han får for lidt væske (ammestue snak? jeg ved det ikke) Vi har givet ham lidt lunken kogt vand i løbet af dagen som han har taget imod med meget stor glæde. Hjælp mig piger... Skal vi forsætte med at give ham lidt ved siden af det andet han får? 

Jeg fik af vide af SP at der er væske nok i alm brystmælk. Men hvis jeg mente at han godt kunne trænge til noget andet, så kunne jeg give ham enten lidt Kamillethe eller Fennikelthe, samme temperatur som man ville give MME. Og så evt bare på en ske, i kop eller i flaske fra start. Har prøvet at give ham Kamillethe en enkelt gang, men den dag var han meget urolig i forvejen, så ved ikke helt hvordan det gik.

Anmeld

24. april 2011

Mia&Allan

Janni. skriver:

Hej piger

Min datter har drukket rimelig meget vand allerede fra hun var 2mdr ca... Nogle børn har jo bare brug for rigtig meget væske...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.