Ligge på maven..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

420 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. april 2011

Prinsessens'Mor<3

Hej piger..
Hvad skal jeg gøre, man skal jo øve sine babyer i og ligge på maven, men Maja vil bare ikke!! Når vi prøver skriger hun som en stukken gris, det er kun når hun har ondt i maven og vi prøver at det nogen gange hjælper, men ellers ikke.. Hvad skal jeg gøre, skal jeg bare gøre det alligvel, råd piger?

- Malene og Maja på 2 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2011

B&J

Hej med dig....

jeg ville prøve af vente lidt, vores dreng ville heller ikke ligge på maven men det kom da han var 3mdr og der efter gik det stærkt med alle ting...

håber snart din lille pige vil ligge på maven

Anmeld

21. april 2011

Worldwide

Sådan var Lorelai også i starten.. Vi prøvede på puslebordet og så satte vi os på hug foran hende så vi kunne fange hendes opmærksomhed og det hjalp.. Lidt efter lidt rejste vi hos højere op i takt med hun blev bedre til at holde hovedet oppe.. Nu ligger på gerne på sofaen, puslepladsen, på et tæppe på gulvet eller på hendes legetæppe med noget legetøj og divs foran hende også snakker vi og griner vi eller med hende..

Vi tager hende op et par gange, ruller lidt med hende, laver sådan lidt forskelligt med hende så det ikke kun er maven.. Hun kan stadig blive gal og slet ikke gide, men det er kun hvis hun er alt for træt..

I vores tilfælde galt det om at have MEGET tålmodighed og prøve af flere gange om dagen og finde de rette tidspunkter hvor hun ikke er alt for træt eller lige har spist Øvelse gør mester, men det tager tid

Anmeld

21. april 2011

Prinsessens'Mor<3

B&J skriver:

Hej med dig....

jeg ville prøve af vente lidt, vores dreng ville heller ikke ligge på maven men det kom da han var 3mdr og der efter gik det stærkt med alle ting...

håber snart din lille pige vil ligge på maven

Mange tak, troede hun ville blive bagud med det hele.. Men godt og høre..

Anmeld

21. april 2011

Zeus

prøv at lægge et sammenrullet lille håndklæde under hendes arme, det hjalp her.. Fra det ene sekund til det andet

Anmeld

21. april 2011

Prinsessens'Mor<3

Mileva skriver:

Sådan var Lorelai også i starten.. Vi prøvede på puslebordet og så satte vi os på hug foran hende så vi kunne fange hendes opmærksomhed og det hjalp.. Lidt efter lidt rejste vi hos højere op i takt med hun blev bedre til at holde hovedet oppe.. Nu ligger på gerne på sofaen, puslepladsen, på et tæppe på gulvet eller på hendes legetæppe med noget legetøj og divs foran hende også snakker vi og griner vi eller med hende..

Vi tager hende op et par gange, ruller lidt med hende, laver sådan lidt forskelligt med hende så det ikke kun er maven.. Hun kan stadig blive gal og slet ikke gide, men det er kun hvis hun er alt for træt..

I vores tilfælde galt det om at have MEGET tålmodighed og prøve af flere gange om dagen og finde de rette tidspunkter hvor hun ikke er alt for træt eller lige har spist Øvelse gør mester, men det tager tid

Må prøve, kan være vi har gjort det forkerte tidspunkter..  Har nemlig også gjort det med og prøve og distrahere..

Anmeld

21. april 2011

B&J

MaleneS2011baby<3 skriver:

Mange tak, troede hun ville blive bagud med det hele.. Men godt og høre..

Jeg øvede ikke med vores dreng da han gjorde lige som din pige skreg også selv om jeg lod ham ligge lidt for lige og se for han skal jo heller ikke have sin vilje... men nej ville han ikke men da han var 3mdr trillede han og lå på maven også begynde han sku af skubbe bene under sig også og da han så var 6mdr kravlede han 9mdr stod op og holde om ting 10mdr gik om bordet 11mdr gik han selv og han er i dag 1år og 2mdr

så¨din lille pige skal nok komme frem

Anmeld

21. april 2011

Prinsessens'Mor<3

Zeus skriver:

prøv at lægge et sammenrullet lille håndklæde under hendes arme, det hjalp her.. Fra det ene sekund til det andet

Det må prøves..

Anmeld

21. april 2011

K&S

Anton ville heller ikke ligge på maven (uden skrig og skrål), før han var lige knap 4½ måned - men min SP kom med dette råd : hver eneste gang vi lagde ham fra os, skulle vi starte med at ligge ham på maven - lige meget om det var på gulvet, i sengen på puslebordet m.m.  måske det kunne hjælpe hos jer  Det hjalp her

Og prøv at ligge en pude eller lignende under hans arme, så han ikke starter med "hovedet i gulvet" (hvis du forstår, hvad jeg mener)?

Anton er i dag 8½ måned og elsker at ligge på maven  og øver sig nu i at rokke frem og tilbage, så han kan komme i gang med kravleriet  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.