jordbær med chokolade..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.150 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. april 2011

bette

hjæælp mig lige her piger.. 

har her til aften forsøgt mig med jordbær dyppet i chokolade.. men har ret svært ved at få chokoladen til at hænge ved jordbæret uden det kommer til at ligne klatværk..

hvordan gør i??? skåret helt ud i pap??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2011

Mussen2

bette skriver:

har her til aften forsøgt mig med jordbær dyppet i chokolade.. men har ret svært ved at få chokoladen til at hænge ved jordbæret uden det kommer til at ligne klatværk..

Jeg plejer at putte dem på en tandstik og så sætte dem fast i oasis indtil de er tørre

Anmeld

20. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

bette skriver:

1 Vælge en chokolade som bliver forholdsvis tynd ved smeltning - du skal måske prøve dig lidt frem.

2 Jordbærene skal være tørre på overfladen da chokolade og vand absolut ikke fungerer sammen.

3 Pas på med at chokoladen bliver for varm eller kold under brug og rør rundt i den ind i mellem. 

4 Brug rigeligt med chokolade, så du ikke rammer kanten/bunden for meget på det fad eller den tallerken du bruger. 

5. Drej bæret rundt "om sig selv" så chokoladen bliver fordelt på overfladen.

Håber det kan hjælpe lidt 

Anmeld

20. april 2011

bette

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

1 Vælge en chokolade som bliver forholdsvis tynd ved smeltning - du skal måske prøve dig lidt frem.

2 Jordbærene skal være tørre på overfladen da chokolade og vand absolut ikke fungerer sammen.

3 Pas på med at chokoladen bliver for varm eller kold under brug og rør rundt i den ind i mellem. 

4 Brug rigeligt med chokolade, så du ikke rammer kanten/bunden for meget på det fad eller den tallerken du bruger. 

hmm måske det så gik galt fordi jeg skyllede jorbæret først..

og hey god ide med tandstikken  

Anmeld

20. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

bette skriver:

hmm måske det så gik galt fordi jeg skyllede jorbæret først..

og hey god ide med tandstikken  

Det kunne lyde som om det var det der gik galt. Prøv at lade dem tørre inden du dypper i chokoladen, så bliver det nok bedre.

Og ja, tandstikker og flamenco er smaaart 

Anmeld

20. april 2011

Mumto3

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hvilken chokolade bruger du???

Jeg står og er ved at lave konfekt, og jeg har lige brugt Valronha og nu er jeg igang med Carte' dor , og begge chokolader synes jeg er tykke selvom de er smeltet.

og tillægsspørgsmål kan man bruge overtrakschokolade til at lave 'fyldt chokolade med' eller skal man bruge noget andet???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.