Lyver...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.960 visninger
7 svar
0 synes godt om
20. april 2011

Zeus

Jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal stille op.. Min 6-årige pige lyver, og det er flere gange om dagen..

Hvad pokker gør jeg? Jeg spurgte hende lige før, om hvorfor pokker hun gik og fortalte mig ting der ikke passede, og svaret var "det kommer bare".. Jeg er SÅ frustreret lige nu! Jeg kan overhovedet ikke stole på de ting hun siger!

I lørdags kom hun ind og spurgte, om hun måtte tage med nabo pigen i tivoli, med hendes mor. Det måtte hun godt, og min kæreste gik med ind, for at aflevere penge til forlystelser.. Han kommer ind igen, og siger, at hun slet ikke var blevet inviteret med  Idag har jeg taget hende i at lyve 3 gange!

Er det bare noget børn gør (det håber jeg virkelig ikke)? Hvad skal jeg gøre??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2011

AndreasMor84

http://www.bupl.dk/internet/boernogunge.nsf/0/974110BA25D00AB8C125706D00353967!OpenDocument

Her er en lille artikel om det at børn "lyver" eller leger med fantasien og kommunikationen om man vil

Anmeld

20. april 2011

<3

Solstråle2011 skriver:

http://www.bupl.dk/internet/boernogunge.nsf/0/974110BA25D00AB8C125706D00353967!OpenDocument

Her er en lille artikel om det at børn "lyver" eller leger med fantasien og kommunikationen om man vil

Anmeld

20. april 2011

Zeus

Solstråle2011 skriver:

Tak! Smutter derind med det samme

Anmeld

23. april 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Hej

Jeg har også en pige på 6 år, og jeg må ærligt tilstå at sige, at hun ikke lyver (heldigvis) - og det er aldrig noget vi har "kæmpet" med som I gør derhjemme.

Jeg ved ikke helt hvad jeg ville gøre i din situation, men jeg tror at jeg ville blive sur på hende hvis det skete gentagne gange, og ville bede hende holde op med at lyve hele tiden - og samtidig forklare hende hvorfor jeg ikke vil have det.

Krydser fingre for at det blot er en periode jeres datter skal igenem.

Anmeld

23. april 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Zeus skriver:

Jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal stille op.. Min 6-årige pige lyver, og det er flere gange om dagen..

Hvad pokker gør jeg? Jeg spurgte hende lige før, om hvorfor pokker hun gik og fortalte mig ting der ikke passede, og svaret var "det kommer bare".. Jeg er SÅ frustreret lige nu! Jeg kan overhovedet ikke stole på de ting hun siger!

I lørdags kom hun ind og spurgte, om hun måtte tage med nabo pigen i tivoli, med hendes mor. Det måtte hun godt, og min kæreste gik med ind, for at aflevere penge til forlystelser.. Han kommer ind igen, og siger, at hun slet ikke var blevet inviteret med  Idag har jeg taget hende i at lyve 3 gange!

Er det bare noget børn gør (det håber jeg virkelig ikke)? Hvad skal jeg gøre??

Hej

Vi har også en pige på 6 år som fortæller historier. Har lige været inde og læse det link som en anden forslår dig. Det lyder faktisk meget fornuftigt. Tror vi kan bruge det, håber jeg også du kan

Anmeld

23. april 2011

Zeus

sommerbarn<3 skriver:

Hej

Vi har også en pige på 6 år som fortæller historier. Har lige været inde og læse det link som en anden forslår dig. Det lyder faktisk meget fornuftigt. Tror vi kan bruge det, håber jeg også du kan

Jeg synes faktisk også, at det lyder meget fornuftigt.. Hun lyver også kun, når der er noget hun vil have - eller ikke gider

Anmeld

23. april 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Zeus skriver:

Jeg synes faktisk også, at det lyder meget fornuftigt.. Hun lyver også kun, når der er noget hun vil have - eller ikke gider

Ja det samme her, og hun gør også det der med at fortælle en følelse et dyr eller noget legetøj har, hvor det i virkeligheden er hende selv hun taler om. Det havde jeg så regnet ud inden jeg læste det, men det giver ret god mening det der står.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.