Doven baby eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.810 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. april 2011

Anonym trådstarter

Hej tøser

Må lige have jer med ind over denne her.

Når et barn på 13 måneder ikke kan kravle/møve sig frem/gumpe sig på numsen,  rejse sig fra liggende til siddende stilling, kun lige med nød og næppe kan trille fra mave til ryg, ikke kan rejse sig op af ting - ja faktisk kun kan sidde eller ligge der hvor hun er blevet lagt. Er der så grund til bekymring eller er det bare en doven baby? Hun er en lille tyksak og har tænkt på om det måske kan være en hæmmer... Hun er frisk og frejdig, pludre løs og er ellers i god udvikling. 

Hvad siger I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2011

TineA

Hej med dig har ingen stor erfaring her, men jeg har da en veninde hvis datter kunne "det hele" i den alder. Min egen dreng er også længe om at lære tingene, han er nu 7 1/2 måned og kan ikke så meget som jeg har det andre på hans alder gøre..Men umiddelbart, ville jeg da mene at et barn på 13 mdr burde i det mindste kunne sidde selv - men det er altså kun hvad jeg tror Har du talt evt talt med SP eller andre professionelle om det??

Anmeld

20. april 2011

Lou87

Jeg ville nok ikk være decideret bekymret, men jeg ville heller ikke "se gennem fingre med det".. Synes hvis ikke du har gjort det, at du skal snakke med din SP eller læge om det er "normalt" ??

Min pige er 8½ måned og hun har heller ikk været sindssygt hurtigt til det hele, men hun kan godt komme fra mave til ryg NEMT, og kan sidde selv og møve sig rundt.. Men kravler ikke endnu.

Håber du finder svar.

Anmeld

20. april 2011

Anonym trådstarter

W.. skriver:

Hej med dig har ingen stor erfaring her, men jeg har da en veninde hvis datter kunne "det hele" i den alder. Min egen dreng er også længe om at lære tingene, han er nu 7 1/2 måned og kan ikke så meget som jeg har det andre på hans alder gøre..Men umiddelbart, ville jeg da mene at et barn på 13 mdr burde i det mindste kunne sidde selv - men det er altså kun hvad jeg tror Har du talt evt talt med SP eller andre professionelle om det??

Hun kan godt sidde selv!  Nu er det ikke min egen datter så jeg har ikke haft nogle profesionelle inden over. Jeg har haft med mange børn at gøre og synes ikke jeg har oplevet nogle være så sen i den motoriske udvikling. Ikke engang min egen datter som ellers var rimelig gumpetung pga af hypermobilitet

Derfor håber jeg på lige at kunne høre fra nogle andre herinde om det bare er mig der ikke har oplevet det før eller om det er lidt usædvanligt. 

Anmeld

20. april 2011

Mor Til Oktober Børn

Anonym skriver:

Hej tøser

Må lige have jer med ind over denne her.

Når et barn på 13 måneder ikke kan kravle/møve sig frem/gumpe sig på numsen,  rejse sig fra liggende til siddende stilling, kun lige med nød og næppe kan trille fra mave til ryg, ikke kan rejse sig op af ting - ja faktisk kun kan sidde eller ligge der hvor hun er blevet lagt. Er der så grund til bekymring eller er det bare en doven baby? Hun er en lille tyksak og har tænkt på om det måske kan være en hæmmer... Hun er frisk og frejdig, pludre løs og er ellers i god udvikling. 

Hvad siger I?

Nogle børn lærer hurtigt, hvor andre skal ha lidt mere tid til tingene  Har dog en datter der har været rimelig hurtig til at lære ting, hun har siddet selv fra hun var ca 5 mdr. Hun er begyndt at møve sig baglæns. Men der er nogle børn der skal ha mere tid  

Anmeld

20. april 2011

Anonym trådstarter

MillePrinsessensMor skriver:

Nogle børn lærer hurtigt, hvor andre skal ha lidt mere tid til tingene  Har dog en datter der har været rimelig hurtig til at lære ting, hun har siddet selv fra hun var ca 5 mdr. Hun er begyndt at møve sig baglæns. Men der er nogle børn der skal ha mere tid  

Ja jeg er helt med på at alle har deres eget tempo men der er jo også nogle børn der har brug for noget hjælp i form af nogle øvelser mm. Det havde min egen datter f. eks Hun havde tilknyttet en motorikkonsulent allerede fra da hun var spæd

Anmeld

20. april 2011

Anonym trådstarter

Lou87 skriver:

Jeg ville nok ikk være decideret bekymret, men jeg ville heller ikke "se gennem fingre med det".. Synes hvis ikke du har gjort det, at du skal snakke med din SP eller læge om det er "normalt" ??

Min pige er 8½ måned og hun har heller ikk været sindssygt hurtigt til det hele, men hun kan godt komme fra mave til ryg NEMT, og kan sidde selv og møve sig rundt.. Men kravler ikke endnu.

Håber du finder svar.

Nej jeg du har nok ret i at der ikke er direkte grund til bekymring, men jeg føler måske at man bør få en ergo ind over for at se om der er noget hun skal have hjælp til eller der er en fysisk grund til at hun ikke kan så meget endnu

Anmeld

20. april 2011

Lou87

Anonym skriver:

Nej jeg du har nok ret i at der ikke er direkte grund til bekymring, men jeg føler måske at man bør få en ergo ind over for at se om der er noget hun skal have hjælp til eller der er en fysisk grund til at hun ikke kan så meget endnu

Ja det var også det jeg mente, at du nok lige skulle spørge dig til råds med enten læge eller SP..
For helt normalt lyder det ikke..

Anmeld

20. april 2011

Mumto3

Jeg ville nok være lidt bekrymret (det tør jeg godt skrive til dig, når du nu ikke er mor til barnet). For når man er over et år, så burde man altså i det mindste FORSØGE at komme frem på den ene eller anden måde. Det kan godt være at man hverken gå eller kravle, men jeg synes det lyder bekrymrende at barnet slet ikke prøver på at komme rundt, men bare sidder eller ligger helt passivt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.