skoldkopper som voksen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

880 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. april 2011

Milka

hej alle i smukke, kloge hoveder

skoldkopper er aktuelt lige nu, ikke fordi pigerne har det, men fordi deres små legekammerater oscar og villads har.

jeg spurgte henkastet mine forældre om jeg havde haft det, hvortil min mor svarer at det kan hun da ikke huske og min far siger at det har jeg i hvert fald aldrig haft.

godt så 

men øh ... skoldkopper som voksen. jeg har hørt noget om at man skal vaccineres imod det pga eventuelle følgesygdomme.

..... er der nogen der ved noget om det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2011

Mira0911

Min svigerfar havde skoldkopper sidste år... Hans læge sagde bestemt at når voksne havde skoldkopper, så hed det helveds et eller andet... Underligt synes jeg.... 

Jeg mener ikke han blev vaccineret for det... 

Ved ikke så meget om det, tror ikke du skal vaccineres - Måske lægen bedre kan fortælle det?

Anmeld

20. april 2011

Milka

MoarJ skriver:

Min svigerfar havde skoldkopper sidste år... Hans læge sagde bestemt at når voksne havde skoldkopper, så hed det helveds et eller andet... Underligt synes jeg.... 

Jeg mener ikke han blev vaccineret for det... 

Ved ikke så meget om det, tror ikke du skal vaccineres - Måske lægen bedre kan fortælle det?

helvedesild?

Anmeld

20. april 2011

Mira0911

Milka skriver:

helvedesild?

Ja præcis.. Hans læge sagde det var det samme som skoldkopper... 

Anmeld

20. april 2011

Lilac

få det undersøgt hos lægen - min mor mente bestemt ikke jeg havde haft skoldkopper, men det viste en blodprøve at det har jeg altså 

De fleste har haft det som børn - det er i meget små tilfælde at voksne får det, og min lægen sagde at de vaccinerer kun hvis man har planer om at blive gravid, da det så kan være farligt for fosteret... skoldkopper hos voksne skulle ikke være farligt, men blot ubehageligt...

Anmeld

20. april 2011

Milka

Lilac skriver:

få det undersøgt hos lægen - min mor mente bestemt ikke jeg havde haft skoldkopper, men det viste en blodprøve at det har jeg altså 

De fleste har haft det som børn - det er i meget små tilfælde at voksne får det, og min lægen sagde at de vaccinerer kun hvis man har planer om at blive gravid, da det så kan være farligt for fosteret... skoldkopper hos voksne skulle ikke være farligt, men blot ubehageligt...

ok! tak for info 

Anmeld

20. april 2011

Lilac

Milka skriver:

ok! tak for info 

you're welcome 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.