Update fra os:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

858 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. april 2011

Sofia

Hej piger

Nu vil jeg lige smide en lille update fra livet her i Smilets by. Det går op og ned! Lige i dag synes jeg det går mest ned... Den sidste lille uges tid har Alfred bare grædt så meget, hver gang han er vågen og han er kun nogenlunde tilfreds, når han sidder hos os og bliver vugget eller vi går rundt med ham. Sådan plejer han aldrig og være, og han plejer slet ikke at græde så meget. Derfor besluttede vi at tage til lægen med ham i dag, og han kom med den ubrugelige dom: Han har kolik. Der er ikke noget at gøre, I kan bare holde ud, det går over med tiden... Hmm... Ihh jeg synes det er så træls, man aner jo ikke hvad kolik er, og har bare svært ved at forholde mig til det. Nu har vi fået en tid ved en kiropraktor fredag i næste ud, hun skulle være rigtig god til børn, så det er jeg spændt på. Min mor er zoneterapeut så det forsøger vi os også med. Nu må vi se, jeg håber Alfred snart bliver min lille glade dreng igen, jeg saaaavner ham, hvorfor er han mon blevet til en skrigballon

Men ellers så har vi det godt. Er startet i mødregruppe, og det virker til at være nogle rigtig søde piger. Jeg glæder mig til vi skal mødes igen, det bliver om torsdagen vi mødes.

Vejret er jo bare så dejligt, så vi går en masse lange ture, hvilket han nyder - han sover så fint i barnevognen - så det er lidt en livlinje, når den er helt galt tager vi en gåtur!

Igår indkøbte jeg hans "størrelse 62 garderobe", og nu glæææder jeg mig helt til han bliver stor nok til at passe det hele. Købte det af DK, og der er så mange fine ting! Jeg synes godt nok generelt det er svært ikke at købe nye ting til ham heeele tiden, Ihh... Har fundet mange yndligsbutikker her i Århus: Kiddo, Krutter, Evigglad og Look at me er jo bare så fiiine butikker og hver gang man går derind fristes man. Godt der kommer børnepenge lige om snart

Nu jeg er igang smider jeg lige et par billeder ind af den lille gut Håber I får en skøn påske alle sammen, og nyder at der for en gangs skyld er masser af sol over Danmark, og ikke kold klam vinter.

KNUS

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

Mettemus

Først: Hvor ser han bare dejlig ud, lille Alfred! Dejligt med en update fra jer. Han ser ud til at trives - kolikken til trods.

Og så: ØV med kolik! Stakkels Alfred, mor og far. Kan godt forstå at du ikke bliver mindre frustreret af den udmelding, for hvad kan man bruge den til? Min veninde med kolikbarn sagde at de klamrede sig til "det er en fase og det går over" når den lille skreg. Håber din mor og kiropraktoren kan udrette mirakler, det fortjener i!

Jeg har nok ikke så meget bedre at tilbyde, så det vil jeg lade være med. Men altså: er altid klar til en gåtur, det ved du!

Knus til jer begge to

Anmeld

19. april 2011

piadas

Dejligt med en update fra dig!

Øv, hvor er det træls med kolik. Jeg er i MG med en, hvis søn også har det. Jeg kan jo se, hvor ulykkelig han er, så jeg kan kun forestille mig, hvor kede af det, I også bliver, når Alfred græder.

Jeg håber lige som Mette, at din mor og kiropraktoren kan hjælpe stakkels lille Alfred.

Bortset fra det, er det godt nok en lækker lille Alfred, jeg skal have som svigersøn. Han kan godt accepteres, hvis bare han opfører sig ordentligt overfor min lille Ida!

Anmeld

19. april 2011

DK

Det er bare SÅ synd for jer! Nu må du ikke lade dig helt slå ud! Richard havde jo også den periode hvor han græd meget, og det hjalp SÅDAN med kiropraktoren! Måske er det også lidt tigerspringshalløj der kan være faret i Alfred? Jeg håber at det hele snart løser sig, og heldgivis så bliver han LYNHURTIGT så stor at det er gået over igen (selv om jeg godt ved at det nok ikke føltes sådan lige nu). Hvor tit laver din mor zoneterapi? Smart med en mor der kan det, du må invitere hende på kaffe hver eftermiddag

Indtil da må du bare sørge for at nyde dejlige gåture og når han sover. Heldigvis er Morten da ofte hjemme, så i kan skiftes når han græder! Jeg kan huske hvilken lettelse det var at give Richard til Mikkel, når Richards gråd lød mest som en rusten motorsav i mine ører!

KNUS

Anmeld

19. april 2011

Kit

Øv, øv, øv. Sikke noget skidt med kolik. Håber I finder noget der virker for jer. 

Alberte har haft nogle perioder (har en lige nu), hvor hun kun vil bæres vuggende rundt og helst på maven på arm. Når jeg kigger tilbage passer det meget godt med de dersens tigerspring, selvom jeg ikke helt troede på det fra start. Men man når at blive godt træt i arm og ryg inden manden kommer hjem.

Men dejligt med en update og skønno billeder

Kit

Anmeld

19. april 2011

Riksen

Sikken dejlig lille trold! Han er bare nuser, Sofia.

Det er da træls at I også er blevet ramt af kolik - synes der er en del her fra gruppen, der har fået den dom. Jeg håber det hjælper at få lille Alfred til kiropraktoren

Dejligt at høre at du er kommet i en god mødregruppe - det er guld værd.

Knus fra mig

Anmeld

20. april 2011

Sofia

Mettemus skriver:

Først: Hvor ser han bare dejlig ud, lille Alfred! Dejligt med en update fra jer. Han ser ud til at trives - kolikken til trods.

Og så: ØV med kolik! Stakkels Alfred, mor og far. Kan godt forstå at du ikke bliver mindre frustreret af den udmelding, for hvad kan man bruge den til? Min veninde med kolikbarn sagde at de klamrede sig til "det er en fase og det går over" når den lille skreg. Håber din mor og kiropraktoren kan udrette mirakler, det fortjener i!

Jeg har nok ikke så meget bedre at tilbyde, så det vil jeg lade være med. Men altså: er altid klar til en gåtur, det ved du!

Knus til jer begge to

Tak for din hilsen søde Mette. Det varmer!! Jeg har lige været inde og læse om 5 ugers tigerspringet - var ikke klar over der var sådan et Men jeg HÅBER at den meget hårde uge vi lige har haft kan have en sammenhæng med at det var den uge hvor han blev 5 fulde uger, og at "kolikken" måske aftager herefter.. Ih vejret er jo fantastisk, jeg håber virkelig det fortsætter til den 24. kram

Anmeld

20. april 2011

Sofia

piadas skriver:

Dejligt med en update fra dig!

Øv, hvor er det træls med kolik. Jeg er i MG med en, hvis søn også har det. Jeg kan jo se, hvor ulykkelig han er, så jeg kan kun forestille mig, hvor kede af det, I også bliver, når Alfred græder.

Jeg håber lige som Mette, at din mor og kiropraktoren kan hjælpe stakkels lille Alfred.

Bortset fra det, er det godt nok en lækker lille Alfred, jeg skal have som svigersøn. Han kan godt accepteres, hvis bare han opfører sig ordentligt overfor min lille Ida!

Jeg er glad for du kan sige "god" for Alfred som svigersøn han skal nok være sød ved Ida -I promise..!

Ja, det er bare ikke rart når han græder og græder. Så er mor også lige ved at græde. Men vi holder ud - OG vi har haft en rigtig god nat, det hjælper jo betydeligt

Anmeld

20. april 2011

Sofia

DK skriver:

Det er bare SÅ synd for jer! Nu må du ikke lade dig helt slå ud! Richard havde jo også den periode hvor han græd meget, og det hjalp SÅDAN med kiropraktoren! Måske er det også lidt tigerspringshalløj der kan være faret i Alfred? Jeg håber at det hele snart løser sig, og heldgivis så bliver han LYNHURTIGT så stor at det er gået over igen (selv om jeg godt ved at det nok ikke føltes sådan lige nu). Hvor tit laver din mor zoneterapi? Smart med en mor der kan det, du må invitere hende på kaffe hver eftermiddag

Indtil da må du bare sørge for at nyde dejlige gåture og når han sover. Heldigvis er Morten da ofte hjemme, så i kan skiftes når han græder! Jeg kan huske hvilken lettelse det var at give Richard til Mikkel, når Richards gråd lød mest som en rusten motorsav i mine ører!

KNUS

Jeg har her til morgen været inde og læse om de der tigerspring - efter at du skrev det her. Og der er sørme et 5 ugers tigerspring og det kan jo nemt have været det, der er faret i ham. Ihh det håber jeg, og vi har haft en rigtig god nat, så måske er det værste overstået og så kan kolikdommen godt pakke sammen igen - man har jo lov at håbe. Jeg skal have snakket med min mor om hvor ofte babyer må få zoneterapi, indtil videre har han fået en gang om ugen, men kan godt være vi skal igang med det lidt oftere. (Han har fået det selvom han ikke havde "kolik", altså før han begyndte at græde, han nyder sådan at få det).

Uanset hvad ser jeg frem til besøget hos Eli, synes det er rart at få alt tjekket så man er sikker på han ikke har ondt et sted.

Håber I får en dejlig dag, solen er her jo igen, måske du farer ud på endnu en runner! KNUS tilbage

Anmeld

20. april 2011

Sofia

Kit skriver:

Øv, øv, øv. Sikke noget skidt med kolik. Håber I finder noget der virker for jer. 

Alberte har haft nogle perioder (har en lige nu), hvor hun kun vil bæres vuggende rundt og helst på maven på arm. Når jeg kigger tilbage passer det meget godt med de dersens tigerspring, selvom jeg ikke helt troede på det fra start. Men man når at blive godt træt i arm og ryg inden manden kommer hjem.

Men dejligt med en update og skønno billeder

Kit

Tak for din søde hilsen, nu har jeg også fået tjekket op på de tigerspring, og måske det er dem der er synderen Tak for tippet!! Håber I får en dejlig dag, hvor ser alting bare lysere ud når solen skinner.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.