Mai-pigen skriver:
Hej hej..
Nu vil jeg lige høre om der er nogle af jer der har nogle gode råd..
Peter er nu snart 7 mdr, og han har fået grød og mos siden han var 4 mdr. Det startede rigtig godt med mos af kartoffel, gulerod og blomkål, og vi prøvede lidt forskelligt..Pludselig ville han bare ikke ha det.kun grød, med banan eller anden frugt..
Lige meget hvad jeg har gjort eller gør,så vil han ikke ha det..jeg har blandet grøntsager i grøden, lavet mos af pastinak, broccoli.. Senest har mosen bestået af søde kartofler med rød peberfrugt.. Så har vi holdt pause, også prøvede jeg ris med grøntsager fra beauvais, det gled ned.. Igår prøvede vi igen..sød kartoffel med torskerogn, det smagte rigtig godt, men Peter blev bare SÅÅÅÅ sur da vi kom med det..
Hvad gør jeg??? HJÆÆÆÆLP en fortvivlet mor....
Knus
jeg kan ikke rigtig komme med nogle gode råd, men vil gerne sende en
til dig..
jeg står i samme situation nemlig, Lasse har også fået grød siden han var 4 måneder, og jeg har forsøgt alt, nogen gange vil han gerne have det, andre gange er det afvist totalt og han spytter det ud gentagende gange....
En ting jeg fandt ud af han gerne ville have var Knorrs kartoffelmos pulver mixet med Bauvaus Middagsretter på glas til baby (
) .. og det har gjort at han ikke spiser "grød" til aftensmad.... det har vi kørt med i lang tid, og sådan et glas med en middagsret i har vi kørt til 3 dage, så det ikke er så dyrt...
Nu er Lasse 11 måneder (snart 1 år) og nu er han begyndt at spise RIGTIGE kartofler - jubiii... jeg er overbevist om at pulver kartoffelmosen har hjulpet ham på vej! og han er begyndt at være mere og mere interesseret i vores mad og andet mad..
Så jeg kender "kampen", den kan være hård, og ville lige dele min historie...