HJÆLP...Peter vil bare ikke ha grøntsager osv??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

594 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. april 2011

Mai-pigen

Hej hej..

Nu vil jeg lige høre om der er nogle af jer der har nogle gode råd..

Peter er nu snart 7 mdr, og han har fået grød og mos siden han var 4 mdr. Det startede rigtig godt med mos af kartoffel, gulerod og blomkål, og vi prøvede lidt forskelligt..Pludselig ville han bare ikke ha det.kun grød, med banan eller anden frugt..

Lige meget hvad jeg har gjort eller gør,så vil han ikke ha det..jeg har blandet grøntsager i grøden, lavet mos af pastinak, broccoli.. Senest har mosen bestået af søde kartofler med rød peberfrugt.. Så har vi holdt pause, også prøvede jeg ris med grøntsager fra beauvais, det gled ned.. Igår prøvede vi igen..sød kartoffel med torskerogn, det smagte rigtig godt, men Peter blev bare SÅÅÅÅ sur da vi kom med det..

Hvad gør jeg??? HJÆÆÆÆLP en fortvivlet mor....

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

kamtok

Jeg har også haft lidt problemer i babyparadis med maden, men lavede en kartoffel-gulerods mos på søde kartofler og det synes at være lykken herhjemme.
Tror måske du skal prøve med de "søde" grøntsager og så gradvist komme en lille smule af de andre grøntsager i efterhånden.. Har ingen idé om det virker, men det er måske et forsøg værd.

Anmeld

19. april 2011

Ryberg

Mai-pigen skriver:

Hej hej..

Nu vil jeg lige høre om der er nogle af jer der har nogle gode råd..

Peter er nu snart 7 mdr, og han har fået grød og mos siden han var 4 mdr. Det startede rigtig godt med mos af kartoffel, gulerod og blomkål, og vi prøvede lidt forskelligt..Pludselig ville han bare ikke ha det.kun grød, med banan eller anden frugt..

Lige meget hvad jeg har gjort eller gør,så vil han ikke ha det..jeg har blandet grøntsager i grøden, lavet mos af pastinak, broccoli.. Senest har mosen bestået af søde kartofler med rød peberfrugt.. Så har vi holdt pause, også prøvede jeg ris med grøntsager fra beauvais, det gled ned.. Igår prøvede vi igen..sød kartoffel med torskerogn, det smagte rigtig godt, men Peter blev bare SÅÅÅÅ sur da vi kom med det..

Hvad gør jeg??? HJÆÆÆÆLP en fortvivlet mor....

Knus

jeg kan ikke rigtig komme med nogle gode råd, men vil gerne sende en  til dig..

jeg står i samme situation nemlig, Lasse har også fået grød siden han var 4 måneder, og jeg har forsøgt alt, nogen gange vil han gerne have det, andre gange er det afvist totalt og han spytter det ud gentagende gange....

En ting jeg fandt ud af han gerne ville have var Knorrs kartoffelmos pulver mixet med Bauvaus Middagsretter på glas til baby () .. og det har gjort at han ikke spiser "grød" til aftensmad.... det har vi kørt med i lang tid, og sådan et glas med en middagsret i har vi kørt til 3 dage, så det ikke er så dyrt...

Nu er Lasse 11 måneder (snart 1 år) og nu er han begyndt at spise RIGTIGE kartofler - jubiii... jeg er overbevist om at pulver kartoffelmosen har hjulpet ham på vej! og han er begyndt at være mere og mere interesseret i vores mad og andet mad..

Så jeg kender "kampen", den kan være hård, og ville lige dele min historie...

Anmeld

19. april 2011

serinasmor

vi havde samme tur med serina da hun var næsten 7 mdr ... hun havde ELSKET din kartoffelmos især med broccoli... men en dag ville hun bare ikke have det mere ...  vi fik hende ikke til at spise kartofler igen før hun fik lov at spise selv da hun var 7 mdr ( min søster der er dp og har 2 børn selv synes vi skulle prøve ) og siden da var hun bare glad for mad i bidder og spiste med velbehag  .... måske synes din dreng selv han er for stor til specialkost ??

det er vel et forsøg værd

serinasmor

Anmeld

19. april 2011

Corn

Vores dreng på 10 mdr vil stort set kun spise, hvis han selv får lov at komme det i munden... Og så spiser han alt.

Så det er helt klart værd at prøve, at slippe tøjlerne og lade ungerne selv

Anmeld

19. april 2011

Mai-pigen

Corn skriver:

Vores dreng på 10 mdr vil stort set kun spise, hvis han selv får lov at komme det i munden... Og så spiser han alt.

Så det er helt klart værd at prøve, at slippe tøjlerne og lade ungerne selv

Hmm..jamen her er han jo ikke engang 7 mdr... Kan slet ikke forestille mig hvordan han skulle kunne spise selv.. Når det er små bidder, så ja måske..men mos og grød... Hmm....

Anmeld

19. april 2011

Corn

Mai-pigen skriver:

Hmm..jamen her er han jo ikke engang 7 mdr... Kan slet ikke forestille mig hvordan han skulle kunne spise selv.. Når det er små bidder, så ja måske..men mos og grød... Hmm....

Ikke alle børn har brug for at blive fodret. Mutten, som nu er 10 mdr, har tidligt haft mod på at spise hapsere og små stykker selv... Og så er er jo ingen grund til at give grød og mos...

Anmeld

19. april 2011

Mai-pigen

Corn skriver:

Ikke alle børn har brug for at blive fodret. Mutten, som nu er 10 mdr, har tidligt haft mod på at spise hapsere og små stykker selv... Og så er er jo ingen grund til at give grød og mos...

Nej selvf. ikke... Men jeg kan bare slet ikke forestille mig at han kan spise hapsere osv..han har ingen tænder og får et i gal hals... Grøden vil han gerne spise jo...

Anmeld

19. april 2011

Corn

Mai-pigen skriver:

Nej selvf. ikke... Men jeg kan bare slet ikke forestille mig at han kan spise hapsere osv..han har ingen tænder og får et i gal hals... Grøden vil han gerne spise jo...

Man behøver slet ikke tænder for at spise Gummerne er hårde nok til at tygge med, og hapsere behøver ikke engang tygges

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.