Solcreme specielt til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.871 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. april 2011

lisececilie

Kan man mon bruge sin egen solcreme til baby (6 mdr.), eller skal det være solcreme specielt til børn?

Selvfølgelig skal baby ikke smøres ind i parfume og anden kemi, men hvis den man bruger til sig selv er fri for skadelige stoffer, kan man så ikke bruge den til baby?

Har på fornemmelsen at specialcremer til baby blot er en smart måde at tjene penge på

Nogen der kan hjælpe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

LR85

Børn under 1 år må ikke bruge solcremer. Jeg kan ikke huske om det er fordi det ikke virker eller der er noget farligt ved det, altså som kræftfremkaldende eller ling.

Spørg din sundhedsplejerske, vi fik i hvert fald strengt afvide af børn under 1 år IKKE må få sol eller bruge solcreme. Altså skal de opholde sig inde eller i god skygge hvis man er ude.

Anmeld

19. april 2011

lisececilie

Okay, hold da op. Det har jeg aldrig hørt.

Jeg troede derimod, at de skulle have solcreme på selvom de befinder sig i skyggen?!

Anmeld

19. april 2011

Nessie

Jeg har nu aldrig hørt om, at man ikke måtte smøre babyer ind i solcreme.

Vi brugte faktor 30 i forsommeren, og ellers faktor 50, for at være sikre på at han ikke blev solskoldet. Synes de smås hud er meget modtagelige fro solen.

Vi prøvede os frem med forskellige mærker, nogle af dem kunne være meget svære at smøre ud, og det er jo knap så praktisk, på en skrigende blæksprutte

Anmeld

19. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har ikke hørt, at små børn under 1 år ikke må have solcreme på.

Man skal selvfølgelig sørge for, at de ikke er direkte i solen og har en solhat på.

Men derudover kan jeg anbefale solcreme fra Derma som er fri for alt mulige ting.

Anmeld

19. april 2011

Sara.

jeg mener det er noget med at der er noget i solcremen som deres lever ikke kan udskille helt? hmm....

Anmeld

19. april 2011

Corn

Solcreme

Spædbørn, som ikke kan kravle eller gå, skal holdes væk fra direkte sollys, og behøver derfor ikke bruge solcreme.

taget fra http://www.cancer.dk/NR/rdonlyres/6CCB9CEE-1F7D-4534-8B67-15EDA561E1EB/21305/Fakta_sol_spaedborn1.pdf

Og

http://www.skrunedforsolen.dk/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.