Jeg synes, der er sket noget med NS, som jeg ikke kan finde ud af. Jeg vakler lidt fra det ene ben til det andet og ved ikke helt, hvad jeg skal synes. Det gør mig trist at læse, at Trine har meldt sig ud, selvom jeg stadig har hende på blog, facebook og sms, så synes jeg det er fællesskabet, der gør NS til noget særligt - og som jeg føler smuldrer idet, der sker udmeldinger. Ikke fordi jeg ikke har forståelse og respekt for andres beslutninger...men det gør mig trist til trods...
Måske lægger jeg for mange følelser i det her forum? Måske troede jeg, at det her var stedet i mit liv, hvor jeg slap for fnidder og fnadder, hvor der var plads til at være os selv og der fandtes en dyberegående respekt for og accept af, hvem hinanden er.
At få øjnene op for hvor mange "usynlige" medlæsere vi har, har været en øjenåbner for mig - og gør, at jeg holder tilbage med indlæggene. Anonyme indlæg er ikke længere anonyme, når de "usynlige" læsere føler de kender os, ligeså meget som vi kender hinanden - og med samme selvfølgelighed kan genkende os.
Jeg ved ikke, hvad jeg skal synes om den lukkede - jeg føler en mærkelig dualitet, som jeg på en gang synes er helt i orden - nødvendig om man vil - og dybt problematisk. Alligevel overvejer jeg at blive plus, for igen at kunne skrive uden filter...ikke fordi jeg har noget at skjule - mere for at slippe for følelsen af at blive overvåget...
Jeg føler tingene glider, at jeg ikke selv har den samme gejst længere, og jeg synes også, at jeg oplever et fald i antallet af indlæg? Tager vi mon alle et kollektivt pusterum - eller hvad mon der sker? 
Det her indlæg har været et par dage undervejs, og jeg kan mærke, at jeg må vægte mine ord mere end det har været nødvendigt tidligere. Det ærgrer mig, at det er nødvendigt.
Jeg ved ikke, hvad jeg egentlig vil med det - udtrykke min frustration? Jeg håber, vi med tiden kan komme tilbage til det, vi var igen...men jeg føler mig efterhånden usikker på, om det kan lade sig gøre.
Nå, under alle omstændigheder, har jeg stadig lyst til, at vi en dag skal holde en kæmpe NS-fest, give store krammere og sludre en masse - heeelt uden filter, fnidder og fnadder 
NS-LOVE Ida(punktum)