.. baby Marcus den 11/4, 1 dag over termin 
Ja.. Jeg troede jo egentlig at jeg ville komme til at gå 14 dage over tid.. Min mor gik selv 24 dage over dengang hun ventede mig.. Og min JDM havde sagt tl mig at jeg godt kunne forberede mig på først at få min baby i armene 14 dage efter min termin, så det var jeg da helt indstillet på..
Men nej.. Jeg gik en dag over
..
Det hele startede egentlig da jeg gik igang med at støvsuge.. Tænkte ikke videre over det for det gjorde ikke ondt. Det spændte kun meget svagt i lænden.. Så da jeg var færdig med at støvsuge, gik jeg igang med at hænge lamel gardiner op.. Synes på det tidpunkt at det var verdens bedste ide.. Jeg kan godt se her efter jeg er kommet hjem at jeg måske skulle ha ventet, for lige.. Det er de i hvert fald IKKE.....
Nå.. Men de her veer som jeg jo så måtte erkende at jeg jo altså havde blev temmelig hurtigtig kraftigere.. De startede kl 11.. Og kl 13.45 måtte jeg ringe min bedre halvdel hjem, for nu gjorde det altså bare niller nuller.. Jeg prøvede at sove lidt.. Det kunne jeg slet ikke.. Så hoppede jeg ud i mit badekar.. Og det tog da smerterne.. I et kvarters tid, også kom de bare med dobbelt styrke.. Nå.. Men altså.. Thomas var hjemme kl halv 3, og der gjorde det simpelthen så ondt at jeg bare travede rundt i hele hytten, kunne slet ikke finde ro, så han blev beordret til at tage tid, for det magtede jeg ærlig talt ikke..
36 sekunders varighed.. og 1 minuts pause.. Bum bum.. At ringe til FG, som sagde at jeg skulle komme ind.. Også gik turen til kolding.. ALDRIG har vejen til Kolding føltes SÅ lang som den dag.. Nå.. Men så kom vi jo til kolding.. Også skal man jo så lige gå fra skadestuen og op til fødegangen.. Igen, verdens længste tur..
Nå ind på fødegangen kommer jeg så, og der står alle de JDM der er på arbejde så og diskutere om hvem der skal tage mig, for jeg var jo førstegangs og skulle garanteret bare sendes hjem igen
..
Men en sød ung JDM tager mig så, og jeg bliver smidt op på fødedimmeren og hun mærker på mig, og kigger så op på mig med temmelig store øjne og siger: "Ja.. Du er så 9 cm åben"....
Ja så tror jeg da f***** at det har gjort så ondt..
Nå mig på toilettet for jeg synes at jeg skal tisse.. Det skal jeg så ikke.. Så tilbage på fødedimmeren, hvor jeg får pressetrang.. (på det her tidspunkt har jeg været på fødegangen i 10 min.. )
Hun mærker efter igen, skubber lige den sidste kant til side, også får jeg lov at presse.. Kan ikke lige huske hvor mange presse veer jeg havde.. Men i hvert fald så tog det, fra jeg fk den første ve til han var ude, 4 timer og 50 min.. Jeg fik intet bedøvelse.. Kun ilt... Bristede næsten ikke fik to overfladiske ridser i skamlæberne og det var det..
Nå men op på maven kom lille baby, men han blev hurtigt (alt for hurtigt) taget fra mig fordi han rallede lidt.. Så han kom over på bordet ved siden af mig og fik CPAP i 10 min uden at han rettede sig, så afsted op på deres børneafdeling 
Den stolte farmand gik op med ham sammen med en sød børnelæge, og kom tilbage en halv time efter og sagde at han havde rette sig fuldstændig op, og gjorde det egentlig lige da de var trådt ud af døren.. Men der var han allerede blevet indskrevet så han skulle blive deroppe.. Jeg fik ham først tilbage kl 11 om aftenen.. 
Men nu er vi kommet hjem.. Eller.. Vi kom egentlig hjem i fredags.. Efter 4 dage på "storken" som det jo hedder.. Han er super nem, amningen fungere perfekt (efter en del opstarts problemer) takket være en masse behjælpelige sygeplejersker inde på storken.. Og lige nu ligger den lille prut og sover.. 
Nååårh ja.. Jeg var jo til to ekstra vægtscanninger.. En da jeg var 38+1 hvor de scannede baby til at være 3800 gram og de sagde han ville være 4300 ved fødslen.. Og den næste i uge 39+5 hvor de sagde 3155 
Men baby Marcus vejede ved fødslen: 3740 og var 55 lang 
Nå det blev lidt langt selvom det var en lyn fødsel.. Men det må i bare tage med.. :p Skal nok lige få smidt et billede op en af dagene