Iui...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

484 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. april 2011

Anonym trådstarter

Vi blev henvist tirsdag d. 12 april,og der er 4-8 ugers ventetid til at komme til forundersøgelse..

Hvor lang tid skal vi så regne med der går før vi kommer igang med første forsøg? Med det samme, eller?

Nogennder vil prøve og forklare i gropve træk, hvordan det foregår med IUI - H selvfølgelig..

Min mand har let nedsat sædkvalitet...

TAK

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

Sunflower

Når i er udredt går jeg udfra at i kan starte med det samme. Du skal formentlig tage nogle hormoner fra omkring 3. dagen i din cyklus. Når dine follikler er store nok skal du tage en ÆL sprøjte. 1-2 dage efter æl spøjten skal din mand aflevere en prøve på klinikken. Denne bliver så oprenset så det kun er de bedste svømmere der bliver brugt. Du får så en tid senere samme dag hvor du bliver insemineret. Selve inseminationen er hurtig og smertefri De gange jeg er blevet insemineret har jeg haft en del murren / ondt efterfølgende, men det er blevet "slået ned" med et par timers søvn

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Sunflower skriver:

Når i er udredt går jeg udfra at i kan starte med det samme. Du skal formentlig tage nogle hormoner fra omkring 3. dagen i din cyklus. Når dine follikler er store nok skal du tage en ÆL sprøjte. 1-2 dage efter æl spøjten skal din mand aflevere en prøve på klinikken. Denne bliver så oprenset så det kun er de bedste svømmere der bliver brugt. Du får så en tid senere samme dag hvor du bliver insemineret. Selve inseminationen er hurtig og smertefri De gange jeg er blevet insemineret har jeg haft en del murren / ondt efterfølgende, men det er blevet "slået ned" med et par timers søvn

Når vi er udredt??

Kan jeg forvente at vi godt kan komme igang med evt. første forsøg i juni?? Fx.. Vi blev jo henvist i uge 15, så skulle da senest have hørt fra dem og senest være igang i uge 23.. IKK?

Anmeld

18. april 2011

Sunflower

Ja, altså din mand er jo udredt i og med han har fået resultat af sin sædprøve

Jeg ved ikke hvornår du kan forvente at komme til, er det jeres egen læge der har undersøgt din mands sæd?

I vores forløb, blev manden først testet ved egen læge, 2 gange. Så blev vi henvist til klinikken som så startede forfra med udredning af min mand idet de gør tingene på en anden måde. Sideløbende fik jeg hormoner og vi forsatte med hjemmerul. Vores første IUI var først omkring 3 mdr efter vi startede på klinikken.

Men det er jo meget forskelligt fra par til par, så du må spørge på klinikken Men under alle omstændigheder skal du have en mens før i kan starte op.

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Sunflower skriver:

Ja, altså din mand er jo udredt i og med han har fået resultat af sin sædprøve

Jeg ved ikke hvornår du kan forvente at komme til, er det jeres egen læge der har undersøgt din mands sæd?

I vores forløb, blev manden først testet ved egen læge, 2 gange. Så blev vi henvist til klinikken som så startede forfra med udredning af min mand idet de gør tingene på en anden måde. Sideløbende fik jeg hormoner og vi forsatte med hjemmerul. Vores første IUI var først omkring 3 mdr efter vi startede på klinikken.

Men det er jo meget forskelligt fra par til par, så du må spørge på klinikken Men under alle omstændigheder skal du have en mens før i kan starte op.

Vi er undersøgt af lægen to gange, altså mandens sæd.

Og nu vi så henvist med henblik på IUI-H, og ja, de har selvfølgelig påske nu, men så vil jeg ringe til dem i nåste uge, og høre dem, for jeg er jo vildt spændt.. Min mens er regelmæssig, så det vel intet problem..

Det var da længe i ventede Også alle de undersøgelser igen igen, ØV...

Hvilken klinik hører i til?

Hvad er hjemmerul?

Altså vores læge sagde, men den kvalitet min mand har, så KAN vi godt selv,, Der bare intet sket efter 16 mdr..

Anmeld

18. april 2011

Sunflower

Jamen vi følte som sådan ikke at vi bare ventede for i mellemtiden fandt vi jo ud af hvordan jeg reagerede på de forskellige hormoner så jeg kunne stimuleres bedst muligt når vi skulle til at have penge opå af lommen.

Hjemmerul er når i selv klare det - altså samleje

Jamen vi gik på en privatklinik i københavn - der er vi blevet udredt været igennem 4 x IUI og én gang ICSI (reagensglas). Nu skal vi starte i det offentlige da det jo trods alt er en hel del billigere end i det private

Jeg tror nu klinikerner har åbent de 3 dage hér? De 2 jeg er tilknyttet har i hvert fald - så du kan da prøve at give dem et kald

Ja, det er død frustrerende at der bare ikke sker noget som helst og alle andre laver babybørn som om det var det nemmeste i verden - det er det jo så også for nogen Men op med humøret, jeg er sikker på det nok skal lykkes for os

Anmeld

18. april 2011

Anonym trådstarter

Sunflower skriver:

Jamen vi følte som sådan ikke at vi bare ventede for i mellemtiden fandt vi jo ud af hvordan jeg reagerede på de forskellige hormoner så jeg kunne stimuleres bedst muligt når vi skulle til at have penge opå af lommen.

Hjemmerul er når i selv klare det - altså samleje

Jamen vi gik på en privatklinik i københavn - der er vi blevet udredt været igennem 4 x IUI og én gang ICSI (reagensglas). Nu skal vi starte i det offentlige da det jo trods alt er en hel del billigere end i det private

Jeg tror nu klinikerner har åbent de 3 dage hér? De 2 jeg er tilknyttet har i hvert fald - så du kan da prøve at give dem et kald

Ja, det er død frustrerende at der bare ikke sker noget som helst og alle andre laver babybørn som om det var det nemmeste i verden - det er det jo så også for nogen Men op med humøret, jeg er sikker på det nok skal lykkes for os

Tusind tak for det, så bblev jeg da så klogere

men, jeg forstod bare ikke at vi skulle igennem sædprøver igen, da dem der har behandlet de to vi har været igennem er dem som skal videre bbehandle os.

Der står på deres hjemmeside, at de har lukket, såe...

Men, vi venter bare til næste tirsdag, så får vi svar Måske kan hun fortælle os hvornår vi kan komme til..Hvor lang tid har i prøvet?

Anmeld

18. april 2011

malenemusen

Hejsa,

Fra da vores læge henviste os til videre behandling og til vi endelig kom igang gik der knap 6 mdr  det lyder som helt vildt lang tid, men egentlig mens det hele står på, så går tiden bare super stærkt, det er nok fordi man får følelsen af at det hele bliver lagt i andres hænder.

Du kan evt gå ind og læse om vores forløb i min dagbog, der har jeg skrevet hver gang vi har været til ny undersøgelse og hvordan det er gået. Jeg har også skrevet hvilket medicin jeg har fået.

Jeg skal insemineres for anden gang på onsdag, så det bliver super spændende hvordan det kommer til at gå, forhåbentlig er den der

Jeg glæder mig til at høre hvornår i får lov til at komme igang, hvor skal du i behandling henne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.