Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Hejsa
Hvis man nu skal låne pengene til hus/lejlighed eller lign. og man selv sparer de 20% op, kan man da nøjes med at låne de 80% i en kreditforening?
Er udbetalingen altid 20%?
Håber nogen vil hjælpe..
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
henh01 skriver: Hejsa Hvis man nu skal låne pengene til hus/lejlighed eller lign. og man selv sparer de 20% op, kan man da nøjes med at låne de 80% i en kreditforening? Er udbetalingen altid 20%? Håber nogen vil hjælpe..
udbetalingen er i de fleste tilfælde altid 20% ja.. Og hvis du har til udbetalingen så er det nok at låne de sidste 80% i kreditforeningen.. Men det er altid godt at have banken med indover alligevel så man ikek køber over evne.. Det er rigtig træls at stå med et hus man i sidste ende ikke har råd til at sidde i..
mortilj skriver: udbetalingen er i de fleste tilfælde altid 20% ja.. Og hvis du har til udbetalingen så er det nok at låne de sidste 80% i kreditforeningen.. Men det er altid godt at have banken med indover alligevel så man ikek køber over evne.. Det er rigtig træls at stå med et hus man i sidste ende ikke har råd til at sidde i..
Ja det er helt klart også planen. Har lige solgt hus med underskud og nu selvom jeg spørger til køb af lejl er det ikke aktuelt lige i morgen Skal først sparer udbetalingen op og have min husgæld væsentligt ned inden vi springer ud i det Men er da begyndt at regne lidt på det - for kunne det blive en mulighed i fremtiden så vil vi bestemt hellere lige have lejl før vi bruger penge på bryllup
henh01 skriver: Ja det er helt klart også planen. Har lige solgt hus med underskud og nu selvom jeg spørger til køb af lejl er det ikke aktuelt lige i morgen Skal først sparer udbetalingen op og have min husgæld væsentligt ned inden vi springer ud i det Men er da begyndt at regne lidt på det - for kunne det blive en mulighed i fremtiden så vil vi bestemt hellere lige have lejl før vi bruger penge på bryllup
Okay.. Det var også bare et råd.. der er nemlig mange der tror at hvis de bare lige sparer de 20% op selv så kan de slippe udenom banken.. Men det er jo dumt at gøre det sådan, for man kan jo ende med kkæmpe gæld..
Men det lyder ikke godt med underskud efter hussalg, er det meget stort?? Ikke for at snage, så hvis du ikke vil svare er det fint..
Kan godt forstå du hellere vil have lejlighed en bryllup hvis det kommer dertil.. det havde jeg nok også valgt..
mortilj skriver: Okay.. Det var også bare et råd.. der er nemlig mange der tror at hvis de bare lige sparer de 20% op selv så kan de slippe udenom banken.. Men det er jo dumt at gøre det sådan, for man kan jo ende med kkæmpe gæld.. Men det lyder ikke godt med underskud efter hussalg, er det meget stort?? Ikke for at snage, så hvis du ikke vil svare er det fint.. Kan godt forstå du hellere vil have lejlighed en bryllup hvis det kommer dertil.. det havde jeg nok også valgt..
Nja det er så stort at jeg på nuværende tidspunkt ikke er interesseret i at optage yderligere gæld
Men jeg er færdig om 8 år - det er 8 hårde år, men jeg vil bare være gældsfri i nær fremtid
henh01 skriver: Nja det er så stort at jeg på nuværende tidspunkt ikke er interesseret i at optage yderligere gæld Men jeg er færdig om 8 år - det er 8 hårde år, men jeg vil bare være gældsfri i nær fremtid
Men 8 år er overskueligt.. Det er træls når det er den vej det går med hussalget, men du har noget at se frem til indenfor en kort tidsperiode..
yderligere gæld er man vel i princippet aldrig interesseret i?? Jeg sidder selv og kæmper på su med et lån i banken.. det er alt for højt, men det var desværre nødvendigt..
mortilj skriver: Men 8 år er overskueligt.. Det er træls når det er den vej det går med hussalget, men du har noget at se frem til indenfor en kort tidsperiode.. yderligere gæld er man vel i princippet aldrig interesseret i?? Jeg sidder selv og kæmper på su med et lån i banken.. det er alt for højt, men det var desværre nødvendigt..
penge styrer bare for meget.. Det må være konklusionen
Du kan låne op til 80% i et realkreditinstitut. Normalt udgør udbetalingen 5% og de resterende ca. 15% finansieres almindeligvis ved et banklån.
henh01 skriver: penge styrer bare for meget.. Det må være konklusionen
penge styrer faktisk i princippet alt.. du kan ikke leve uden penge..
Penge er en ond men nødvendig ting..
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128