Hej
Jeg har haft kvalme i starten af graviditeten alle 3 gange... og halsbrand de sidste par måneder - tiltagende... jeg har flere gange oplevet at jeg er vågnet ved at jeg har fået et voldsomt surt opstød, næsrmest kastet op... helt vildt ubehageligt og jeg kan slet ikke ligge ned bagefter...
Jeg tager nogle syrenedsættende piller - man kan få dem af sin læge - tror nok man kan få noget der hedder Pantoloc 20mg i håndkøb, som er ok effektivt... hvis det ikke virker, så kan du få din læge til at skrive noget ud til dig. jeg tager en hver tredje/fjerde dag og lidt oftere, hvis jeg har behov for det. Der er ikke noget farligt ved det og man kan sagtens tage det selvom man er gravid...
Jeg er ret sikker på at det vil hjælpe dig og jeg tror også det hjælper mod kvalmen, da halsbrand sagtens kan give kvalme også... så det kan være det hænger sammen. Selvom du ikke har haft det før, så kan det jo være at barnet denne gang ligger lidt anderledes og presser mere op mod mavesækken og derfor giver mere halsbrand/kvalme...
håber det hjælper...
kram Stine
Anmeld