Ekstrem halsbrand/kvalme den sidste uge!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.417 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. april 2011

Jose og emils mor

Hej Alle,

Jeg er ved at gå ind i 38. uge, og har nu døjet med ekstrem halsbrand og kvalme. Det starter ved denne tid om aftenen og fortsætter hele natten. Det er så slemt nu at jeg hverken kan spise aftensmad eller sove.

Er der andre der har prøvet dette?

Jeg havde kvalme de første par mdr., men har ikke haft det siden. Det er bare ikke til at holde ud. Jeg har vildt uro i kroppen, så jeg tænker om det måske er kroppen måde at vise at der snart sker noget.

Jeg har bare ikke døjet med kvalme overhovedet i mine to andre graviditeter......... æv æv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

Stine Raaholt

Hej

Jeg har haft kvalme i starten af graviditeten alle 3 gange... og halsbrand de sidste par måneder - tiltagende... jeg har flere gange oplevet at jeg er vågnet ved at jeg har fået et voldsomt surt opstød, næsrmest kastet op... helt vildt ubehageligt og jeg kan slet ikke ligge ned bagefter...

Jeg tager nogle syrenedsættende piller - man kan få dem af sin læge - tror nok man kan få noget der hedder Pantoloc 20mg i håndkøb, som er ok effektivt... hvis det ikke virker, så kan du få din læge til at skrive noget ud til dig. jeg tager en hver tredje/fjerde dag og lidt oftere, hvis jeg har behov for det. Der er ikke noget farligt ved det og man kan sagtens tage det selvom man er gravid...

Jeg er ret sikker på at det vil hjælpe dig og jeg tror også det hjælper mod kvalmen, da halsbrand sagtens kan give kvalme også... så det kan være det hænger sammen. Selvom du ikke har haft det før, så kan det jo være at barnet denne gang ligger lidt anderledes og presser mere op mod mavesækken og derfor giver mere halsbrand/kvalme...

håber det hjælper...

kram Stine

Anmeld

17. april 2011

Jose og emils mor

Åhhh, tak for hjælpen. Jeg må have fat i lægen imorgen - for det her bliver jeg vanvittig af. Jeg er bare så træt, men glæder mig absolut ikke til at ligge mig ned.

Anmeld

17. april 2011

Stine Raaholt

Jose og emils mor skriver:

Åhhh, tak for hjælpen. Jeg må have fat i lægen imorgen - for det her bliver jeg vanvittig af. Jeg er bare så træt, men glæder mig absolut ikke til at ligge mig ned.

Har nogle nætter ligget skråt, puddet op i sengen og vågner midt på natten helt radbrækket...

så jeg føler med dig... men det hjælper mig virkelig, så jeg håber da at det kan hjælpe dig også...

kram Stine

Anmeld

17. april 2011

marijke85

hej,

jeg have det også rigtig meget på de sidste, jeg brugt galeve tabletter og de virkert ved mig, men må godt brug dem når men er gravid!! måske kan det hjælpes!!

Anmeld

18. april 2011

Jose og emils mor

Er Galeve håndkøb, eller er det ogå hos lægen?

Ja, Stine det med at bygge puder og hvad jeg ellers har i nærheden kender jeg. Min kæreste griner af mig, når jeg ligger godt beskyttet inde i min "borg". Men det hjælper nemlig at ligge lidt op.

Anmeld

18. april 2011

marijke85

købt det inde ved aphotek i handkøb

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.