Jerndråber og NAN2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.513 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. april 2011

TineA

Hej piger.Som vi alle ved anbefales følgende:Børn, der med sikkerhed får 400ml jernberiget modermælkserstatning eller tilskudsblanding dagligt, behøver ikke jerndråber. Får barnet under 400 ml dagligt skal det have tilskud af jern.Men så kommer det dumme spørgsmål.- er NAN2 pulver MME en jernberiget MME??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

TineA

Anyone??

Anmeld

16. april 2011

FruDall

Det burde du kunne læse dig til på pakken, kender det desværre ikke, så kan ikke hjælpe.

Anmeld

16. april 2011

Turtles

Vi brugte Nan1 til vores søn og han fik ikke ekstra jern ved siden af, da det de skal bruge er i Mme.

Og ellers står det på pakken

Anmeld

16. april 2011

Betteisen

Hejsa.

Det skulle være jernberiget i følge min sundhedsplejerske

Anmeld

16. april 2011

TineA

FruDall skriver:

Det burde du kunne læse dig til på pakken, kender det desværre ikke, så kan ikke hjælpe.

Det er helt ok Jeg kan kun se hvor meget jern det indeholder, men jeg ved jo ikke hvor meget der er nok, hvis du forstår ?

Anmeld

16. april 2011

TineA

Betteisen skriver:

Hejsa.

Det skulle være jernberiget i følge min sundhedsplejerske

Super, I bruger det også eller hvordan? Jeg skulle også undre mig, hvis det ikke var, men ville gerne lige være sikker

Anmeld

16. april 2011

TineA

Turtles skriver:

Vi brugte Nan1 til vores søn og han fik ikke ekstra jern ved siden af, da det de skal bruge er i Mme.

Og ellers står det på pakken

Jeg ved faktisk ikke rigtig hvad forskellen er på NAN1 og NAN2 - men mon ikke der er nogenlunde ligemeget jern i?

Anmeld

16. april 2011

Betteisen

W.. skriver:

Super, I bruger det også eller hvordan? Jeg skulle også undre mig, hvis det ikke var, men ville gerne lige være sikker

Jepsen. Vi har brugt det som supplement siden hun bev førdt og nu får hun det bare så vi er fri for at give jern ved siden af.

Forskellen på Nan1 og Nan 2 er vist at der er tilsat mere stivelse/sukker i 2éren. 3´eren er fattigere kaloriemæssigt og jernindholdet er vist også lavere. Vi fik at vide at det ikke var så vigt, at skifte fra Nan 1 af og videre.

Anmeld

16. april 2011

Sara.

Nor gylpede helt vildt, og fik af sundhedsp. af vide vi ku prøve at skifte til nan 2 eller andet mærke.

Samtidig sagde hun også at så længe han fik modermælkserstatning (mindst 400 ml om dagen) så skulle han ikke ha jerndråber.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.