Pletter på tøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.857 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. april 2011

Carina1977

Min søn har en hvid hummel-trøje, som der desværre er kommet nogle pletter på

Det er sådan nogle orange pletter....det er enten gulerodssaft eller kødsovs, der er kommet på.

Desværre kan jeg bare ikke få pletterne af i vask. Det er bare SÅ ærgeligt, hvis trøjen ikke kan reddes....den har været temmelig dyr, og er hans ynglingstrøje.

Klorin kan jeg desværre ikke bruge, da der også er noget gråt på trøjen.

Er der nogen, der kender nogle gode fif til pletter på tøjet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

Bondepigen

Carina1977 skriver:

Det er sådan nogle orange pletter....det er enten gulerodssaft eller kødsovs, der er kommet på.

Desværre kan jeg bare ikke få pletterne af i vask. Det er bare SÅ ærgeligt, hvis trøjen ikke kan reddes....den har været temmelig dyr, og er hans ynglingstrøje.

Vanish spray... På pletten, lad det sidde på natten over mens det ligger i en tætlukket plastikpose, og vask derefter normalt. Det har taget pletterne her på min datters hvide adidas trøje hver gang...både næseblod, makrel og kakao...

Hvidt er bare SÅ upraktisk, men det er osse noget jeg har fået i gave... Kan ikke engang selv gå i hvidt uden at jeg spilder et eller andet med det samme, og så giver jeg min 2 årige datter en hvid trøje på..

Anmeld

16. april 2011

qp

Jeg kan også KLART anbefalle VANISH!!! Det skidt der virker sgu... - Og jeg har aldrig været typen der har troet på sådanne pletfjernere.

Anmeld

16. april 2011

mortilflere

smør pletten ind i opvaske middel sulfo , og put den i en pose et døgn.

Anmeld

16. april 2011

Carina1977

Bondepigen skriver:

Vanish spray... På pletten, lad det sidde på natten over mens det ligger i en tætlukket plastikpose, og vask derefter normalt. Det har taget pletterne her på min datters hvide adidas trøje hver gang...både næseblod, makrel og kakao...

Hvidt er bare SÅ upraktisk, men det er osse noget jeg har fået i gave... Kan ikke engang selv gå i hvidt uden at jeg spilder et eller andet med det samme, og så giver jeg min 2 årige datter en hvid trøje på..

Ja hvidt er bare så sart, men det klær bare min søn med den farve og den er bare så lækker

Må prøve dit råd.....ville være så ærgeligt at skulle kassere den trøje. Den er ikke andet end et par måneder gammel. Min søn er 10 år, så det er ikke så tit han spilder på tøjet, men denne her gang gjorde han det lige big time

Jeg håber det virker

Tak for rådet

Anmeld

16. april 2011

Carina1977

qp skriver:

Jeg kan også KLART anbefalle VANISH!!! Det skidt der virker sgu... - Og jeg har aldrig været typen der har troet på sådanne pletfjernere.

Jeg har heller aldrig rigtig troet på det

Men nu er der 2 der siger det samme, så må det jo passe hehe

Anmeld

16. april 2011

Bondepigen

Carina1977 skriver:

Ja hvidt er bare så sart, men det klær bare min søn med den farve og den er bare så lækker

Må prøve dit råd.....ville være så ærgeligt at skulle kassere den trøje. Den er ikke andet end et par måneder gammel. Min søn er 10 år, så det er ikke så tit han spilder på tøjet, men denne her gang gjorde han det lige big time

Jeg håber det virker

Tak for rådet

Var så lidt.... Og det virker endnu bedre med lidt vanish pulver i maskinen osse, når du kommer til det...for en sikkerheds skyld.

Anmeld

16. april 2011

Carina1977

mortilflere skriver:

smør pletten ind i opvaske middel sulfo , og put den i en pose et døgn.

Tusind tak for rådet....det kunne jeg måske starte med at prøve, for det har jeg hjemme

Anmeld

16. april 2011

Carina1977

Bondepigen skriver:

Var så lidt.... Og det virker endnu bedre med lidt vanish pulver i maskinen osse, når du kommer til det...for en sikkerheds skyld.

ok det vil jeg få købt....tak

Anmeld

16. april 2011

morethanperfect

Carina1977 skriver:

http://www.plet-rens.dk/mobil/pletliste.php

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.