Så blev der lige tid til at skrive lidt ned om Caroline's fødsel...
Efter en uge med tiltagende pluk-veer, meldte Caroline sin ankomst lørdag den 2. april...
Det hele startede om morgenen, hvor jeg sagde til min mand: "Jeg tror det bliver idag vi bli'r en mere i familien..." Ja, ja, det har du sagt før, sagde min mand...
En time senere, da vi sad og spiste morgenmad (vi havde sovet længe den dag, så var først igang med morgenmaden omkring 9.30), tog jeg for sjovs skyld tid på de små-veer jeg synes jeg havde, eller som i hvert fald var noget kraftigere end de pluk-veer jeg havde haft tidligere på ugen... På 10 minutter var der 3... Så der var nok gang i et eller andet...
Nå, manden fik lige besø af nogle han skulle bytte noget disko-udstyr med, og jeg tullede rundt og vaskede tøj, hængte det op osv... da det blev middag, tog jeg ned og handlede til madpakker om mandagen, var i boghandleren, vero moda osv., og da jeg kom hjem omkring kl 14, spiste vi frokost... Jeg havde ikke rigtig mærket noget til de der små-veer mens jeg var nede i byen, og tænkte at det var gået i sig selv igen... Men jeg skal da lige love for at de kom igen, mens vi sad og spiste... Jeg skulle lige koncentrere mig lidt om dem, ind imellem jeg spiste, men ellers var det ikke så slemt endnu... Jeg gik igen igang med at ordne vasketøj, det skulle jo også ligges sammen og på plads... Jeg fik også snakket med min mor og lillebror i telefonen, og mærkede faktisk ikke noget til veerne, tror igen det var pga. jeg bevægede mig rundt...
Omkring kl 16 siger jeg til min mand, at jeg går ind og tager en time på øjet, inden vi skal igang med aftensmaden... Det kom dog aldrig så langt...
Jeg ligger og vender og drejer mig, og kan ikke rigtig finde ro - jeg får dog hvilet mig lidt, men da kl. er omkring 16.50, begynder jeg at overveje at stå op... Mens jeg ligger i sengen, tager jeg tid på veerne med stop-uret på min mobil... de er regelmæssige fra start, og kommer hvert 5. minut og er mellem 50-60 sekunder... Da kl. er lidt over 17, giver det sådan et smæld i kroppen... Det første jeg tænker er, at nu skal du have røven ud over sengen, så den ikke bliver gennemblødt... og så er det ellers ud på badeværelset (det ligger lige ved siden af vores soveværelse), og derfra sender jeg en sms til min mand, at han lige skal komme derud... Jeg når lige derud, så går vandet - heldigvis fint og klart...
Derfra går det godt nok stærkt!!!
Jeg ringer til fødegangen 17.15, lige efter jeg har sms'et min mand... Da klokken er 17.40 er drengen afleveret ved naboen, og 17.50 er vi på vej til Svendborg...
18.30 parkerer vi ved sygehuset, efter at vi har været forbi McDonalds, hvor manden lige skulle have et par burgere for at klare den værste sult...
Fra parkeringspladsen og til fødegangen tog det 20 minutter at gå (normalt 5-6 minutter) og jeg havde noget der lignede 7-8 veer 
Nå, men vi kommer op på fødegangen, og jordemoderen er glad for at se mig, for de har ikke haft det vilde at lave i løbet af dagen - så da kl. er 19 er jeg blevet indlagt, og er det de betegner som værende i aktiv fødsel... 19.15 bliver jeg undersøgt, og er 4 cm. åben... Under forløbet står jeg op, og synes efterhånden det er ret svært, da veerne bare vælter ind oveni hinanden... Jm spørger om jeg vil i vand, og det siger jeg ja tak til - men når det aldrig, for da vandet er fyldt i karret, er veerne ved at være så slemme, at jeg ikke kan overskue at komme op i karret... 19.55 er der veer med 2 minutters mellemrum og jeg er 8 cm. åben - så det er lige 4 cm. på 20 minutter - der siger jeg til jordemoderen at det da vidst kommer til at gå pænt stærkt... det skal lige siges at da jeg bliver undersøgt 19.15, beder hun sosu-assistenten om at kalde en jm mere, da hun ikke vil forlade stuen, og der er en fødende mere på vej...
kl. 20.10 er jeg kommet op og ligge i sengen, i knæ-albue-leje, da pigen ikke ligger helt som hun gerne må... jeg er helt åben, så de sidste 2 cm. er kommet på 15 minutter... Der er kaldt en læge til stuen, da jeg blødte akut ved min fødsel af frederik... heldigvis blev der ikke brug for hende... Jeg er begyndt at få presseveer...
20.30 kommer Caroline til verden, som stjernekigger, og med navlesnor én gang om halsen - det er heldigvis ikke noget der betyder noget, da navlesnoren er så lang, så den ikke er stram om halsen... Apgar-scoren er efter 1 minut 9, og efter 5 minutter 10...
Den aktive fødsel var 1½ time, så synes det er gået pænt stærkt... Det eneste smertestillende jeg fik, var kolde klude på lænden og foran ved skambenet... Jm spurgte godt nok om jeg ville have lattergas, men jeg har så sagt til hende, at jeg lige ville se om jeg kunne klare det uden 
Sådan kom Caroline til verden, med en vægt på 3560 gram og 53 cm... Jeg havde den bedste jordemoder man kunne tænke sig, hun var bare helt kanon!!! Hun kaldte mig en super-føder, og er nu den 2. jordemoder under denne graviditet der har sagt hun gerne vil ha' en hjemmefødsel med mig, hvis vi engang skulle have nr. 3...
Knus Birthe