Udvikling af nyt legetøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

849 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. april 2011

RuneCorp

Hej folkens

Jeg er i gang med at skrive speciale om udviklingen af noget nyt legetøj i aldersgruppen 6-10år.

Er der nogen der har nogle inputs til hvad slags legetøj der er fedt/ufedt. Og evt. ønsker eller idéer til noget nyt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2011

twinboys

Hej folkens

Jeg er i gang med at skrive speciale om udviklingen af noget nyt legetøj i aldersgruppen 6-10år.

Er der nogen der har nogle inputs til hvad slags legetøj der er fedt/ufedt. Og evt. ønsker eller idéer til noget nyt?

wii

cykle

førskolebøger

håndbold og fodbold i haven med målnet

Svævebane

spil

puslespil

Det er hvad mine leger med fortiden

Mangler noget vildt drenget...

Vil gerne være prøveklude

Anmeld

18. april 2011

Mi

Jeg syntes at der er så ærgeligt at de stopper med at lege, hvilket jeg syntes netop sker i den alder.

Da jeg arbejdede i sfo kunne jeg dog se, at de rigtig gerne ville lege stadig væk, fx legede de meget i huler (altså en slags mor, far og børn) da de gik i 1 klasse.

Ellers vil jeg tro at det legetøj som skal fange dem, skal være noget hvor de kan kreaere. Altså en stak byggebrædder og en kasse søm, eller sådan noget lignenede

Anmeld

4. maj 2011

linemus

Min søn er 6,5 år og er helt forgabt i Lego. Han bruger timer på at lege med det og laver om på figurerne, så de relaterer til noget han har oplevet eller læst eller en film han har set. Så bygger han biler og fly, der også er en del af historien. Han bruger meget tid på at skille menneskerne helt ad (helt ned til at pille hænderne af dem) og sætte dem sammen for forskellige og mærkelige måder. De brætspil Lego for nylig har lavet er også super gode og fangende, og når han ikke gider spille mere, leger han spillet istedet.

Hans anden store passion er computerspil og wii. Især Lego-spil

Når han så er sammen med sine yngre søskende, så går han rigtig meget op i rolleleg. Fx at hente alle mine køkkenting og lave restaurant i udestuen, kokkerere og servere maden - gerne for mig. Eller lege far, mor og børn og så kommer der sikkert også et tvist ind over, hvor man lige kan slåsse lidt med lyssværd.

Det lyder som et spændende projekt. Hvad er det for en uddannelse?

Vh Line

Anmeld

4. maj 2011

RuneCorp

Hej alle.

Tak for de gode svar. Det er super med inputs.

Min makker og jeg læser Design & Innovation på DTU. Det er en uddannelse der samler hele produkt forløbet fra markeds undersøgelse, ide generering til prototyper og produktion.

Vi har hørt meget om Lego computerspilne. Mon man kan lave en slags mellemting mellem spillet og Lego klodserne?

Anmeld

4. maj 2011

linemus

Hej alle.

Tak for de gode svar. Det er super med inputs.

Min makker og jeg læser Design & Innovation på DTU. Det er en uddannelse der samler hele produkt forløbet fra markeds undersøgelse, ide generering til prototyper og produktion.

Vi har hørt meget om Lego computerspilne. Mon man kan lave en slags mellemting mellem spillet og Lego klodserne?

Det tror jeg ville være en fed idé. Hm... det kræver vist lidt brainstorming... En mellemting mellem et brætspil og nintendo ds. Quests hvor man skal bygge noget for at komme videre. En langvarig historie med brikker/mænd, der flyttes rundt på en interaktiv plade, hvor man kan gemme og vende tilbage ligesom et computerspil. Små robotter, der bevæger sig, når man gør noget bestemt/bygger noget.

Her hjemme kender vi til Lego Star Wars til Wii, masser af spil på www.lego.dk, de mange ny brætspil og selvfølgelig legoklodserne. Foren det og bland med noget action og lyssværd og en prinsesse, der skal reddes i enden, så vinder I alle drengehjerter Måske kan I også bruge noget teknik fra Lego Mindstorm.

God arbejdslyst! Jeg har selv læst arkitektur og design (industriel design) på aau, så jeg får helt blod på tanden, når jeg hører om jeres projekt.

- Line

PS. Et oplagt sted at finde målgruppen vil være i en dus. Der er de sikkert også i fuld gang med at lege.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.