de tænder???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.031 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. april 2011

merle2010

min datter fylder 1 år i næste måned, og hun har IKKE skyggen af en tand endnu man kan hverken se eller mærke noget er det meget normalt, eller er hun bare noget for sig.. synes det er lidt mærkeligt, at hun ingen tænder har endnu...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2011

serinasmor

hmmm ... har en bekendt hvis søn kun havde 2 tænder til han blev 18-20 mdr ... han havde dog fået de 2 inden han blev 1 år ...

til sammenligning er serina 15 mdr og har 15 tænder ..

det der med tænder er meget individuelt .. men de kommer nok før eller siden ...

Ved du om i skal ( eller bliver inviteret til) tandlægebesøg når baby er 1 år ??  måske er du mere tryg ved at høre dette fra en tandlæge ... hvis i ikke skal til tandlæge ville jeg da overveje at ringe til egen tandlæge og spørge dem

serinasmor

Anmeld

15. april 2011

Sara.

Der er ingen grund til bekymring...

Har snakket med en tandlæge, og jo senere tænderne kommer jo bedre er det for tænderne....

Min dreng Nor blev et år 7 april i år.

Han havde d. 1 april INGEN TÆNDER ELLER NOGET DER MINDEDE OM AT DE VILLE KOMME!

Men så gik det hurtigt lige pludselig for nu er der 4 tænder (altså ikke hele og store, men de er igennem....)

Så de skal nok komme :-) Fik også afvide at tandlægen at det faktisk ikke var så unormalt igen

Anmeld

15. april 2011

MRN

Vores søn bliver 1 år i næste måned og har heller ingen tænder. Både jeg og hans far var over et år gamle da vi fik den første tand - og det skulle vist være arveligt. Der skulle ikke være grund til bekymring :-)

Anmeld

15. april 2011

twinboys

merle2010 skriver:

min datter fylder 1 år i næste måned, og hun har IKKE skyggen af en tand endnu man kan hverken se eller mærke noget er det meget normalt, eller er hun bare noget for sig.. synes det er lidt mærkeligt, at hun ingen tænder har endnu...

Mine drenge var også meget sent til at få tænder og jeg troede på et tidspunkt at de aldrig kom og ringede til tandlægen som ville se dem ca. 1 mdr. efter... Dagen inden vi skulle til tandlæge tittede der to små bisser op ved dem begge....

Idag er de 8år og har alle deres tænder pånær de blivende eller 6års tænderne... Ingen rokketænder men de har de blivende tænder så en dag får de også rokketænder... Men som tandlægen siger, hver du kun glad for det, fordi så holder de blivende tænder længere...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.