Hej med jer.
Jeg står overfor at skulle føde vores 3. barn om 6-7 ugers tid. Da jeg oprettede min vandrejournal hos min læge, boede vi på Nørrebro, og 'tilhørte' altså Riget (hvor vores 2 ældste børn også er kommet til verden).
I mellemtiden er vi dog flyttet til Rudersdal kommune, men da vi stadig er en del af Region Hovedstaden, har jeg stadig 'lov til' at føde på Riget, hvis jeg ønsker det (sådan som jeg har forstået det).
Men - for der er et men - der er jo to/tre andre fødesteder i regionen, Herlev, Hvidovre og Hillerød, som jeg godt kunne tænke mig at høre om jeres gode/mindre gode erfaringer med???
Sagen er nemlig den, at vi har 15 km ind til Riget, nu hvor vi er flyttet, og det synes jeg altså er meget, når man er 3.gangsfødende, og desuden har været vant til at bo 5 min fra Riget ved de to foregåënde fødsler...
Dog har jeg udelukkende gode erfaringer med at føde på Riget, og det bør vel også veje højt i min beslutning om valg af fødested?
Og desuden har vi egen bil, så som sådan kan vi selv komme til hvilket hospital det skulle være UNDTAGEN hvis min mand er på arbejde og har bilen (og derfor allerede befinder sig i Kbh), så skal jeg hoppe i en taxa til Riget, hvis det er akut...
Summa summarum - jeg kan ikke finde ud af om jeg skal ønske et andet fødested, eller holde fast i at føde på Riget, selvom vi bor 15 km derfra?
Anmeld