Erfaringer med Hvidovre, Herlev & Hillerød???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.478 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. april 2011

Shoppingmor

Hej med jer.

Jeg står overfor at skulle føde vores 3. barn om 6-7 ugers tid. Da jeg oprettede min vandrejournal hos min læge, boede vi på Nørrebro, og 'tilhørte' altså Riget (hvor vores 2 ældste børn også er kommet til verden).

I mellemtiden er vi dog flyttet til Rudersdal kommune, men da vi stadig er en del af Region Hovedstaden, har jeg stadig 'lov til' at føde på Riget, hvis jeg ønsker det (sådan som jeg har forstået det).

Men - for der er et men - der er jo to/tre andre fødesteder i regionen, Herlev, Hvidovre og Hillerød, som jeg godt kunne tænke mig at høre om jeres gode/mindre gode erfaringer med???

Sagen er nemlig den, at vi har 15 km ind til Riget, nu hvor vi er flyttet, og det synes jeg altså er meget, når man er 3.gangsfødende, og desuden har været vant til at bo 5 min fra Riget ved de to foregåënde fødsler...

Dog har jeg udelukkende gode erfaringer med at føde på Riget, og det bør vel også veje højt i min beslutning om valg af fødested?

Og desuden har vi egen bil, så som sådan kan vi selv komme til hvilket hospital det skulle være UNDTAGEN hvis min mand er på arbejde og har bilen (og derfor allerede befinder sig i Kbh), så skal jeg hoppe i en taxa til Riget, hvis det er akut...

Summa summarum - jeg kan ikke finde ud af om jeg skal ønske et andet fødested, eller holde fast i at føde på Riget, selvom vi bor 15 km derfra?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville personligt holde fast når du har så gode erfaringer med Riget.

Jeg fødte 1. gang på Hvidovre og havde kun positivt, at sige om det. Det var også meningen, at jeg skulle have født der 2. gang, men grundet for mange fødsler blev jeg sendt videre til Gentofte. Vi bor i Hvidovre og har 5 min. til hospitalet i bil og har ca. 15 km til Gentofte. Det gik fint med, at komme derud i bil, hvor jeg havde 2-3 min. imellem mine veer.

Anmeld

15. april 2011

ZamanogDania

Jeg havde en rigtig god oplevelse i Herlev hospital. Synes de var rigtig søde og hjælpsom. Jeg vil helt klart anbefale Herlev mange af min familie har født der og de var os super tilfreds

Anmeld

15. april 2011

Maise86

Jeg har født begge mine børn på Hillerød - og de har begge været fantastiske! Synes du 15 min transport er langt? Hvor langt har du til de andre fødesteder?

Anmeld

15. april 2011

karina pigen

jeg må desværre sige at jeg tror ik du bliver meget klogere hvilke et af bedst.

jeg fødte på herlev, og jeg fikd en bedste behandling ever men igen har en veninde der oplevede det modsatte..

tror uanset hvilket sted du vølger er det plus og minus. og man kan håbe du føder en dag ingen har travlt så er der altid tid til en..

men hvis du er tryg ved riget så bliv der.. men hvis den lillekommer og den bare vil ud med det samme så er 15 km langt og ja det med at overskue taxa uden manden..

jeg var selv i lidt samme situation.. jeg boede i københavn var tilknyttet hvidovre flyttet til ballerup og så var det herlev.. og hvidovre tager ik altid folk udefra ind.. så vi tænkte hvad er tættest ( vi har ik bil) og så blev det jo herlev hvilke jeg er super glad for

Anmeld

15. april 2011

Shoppingmor

Maise86 skriver:

Jeg har født begge mine børn på Hillerød - og de har begge været fantastiske! Synes du 15 min transport er langt? Hvor langt har du til de andre fødesteder?

Jeg skrev ikke 15 min transporttid - jeg skrev 15 kms transport til Riget

Men tak for respons! Jeg har vist lidt kortere (men ikke meget), derimod er selve vejen vist hurtigere, hvis du forstår...

Anmeld

15. april 2011

Shoppingmor

MoarHvidovre skriver:

Jeg ville personligt holde fast når du har så gode erfaringer med Riget.

Jeg fødte 1. gang på Hvidovre og havde kun positivt, at sige om det. Det var også meningen, at jeg skulle have født der 2. gang, men grundet for mange fødsler blev jeg sendt videre til Gentofte. Vi bor i Hvidovre og har 5 min. til hospitalet i bil og har ca. 15 km til Gentofte. Det gik fint med, at komme derud i bil, hvor jeg havde 2-3 min. imellem mine veer.

Tak for responsen  Ja, jeg plejer meget at forhodle mig til statistikker, så måske jeg skulle satse på at også 3. gang på Riget vil blive en god oplevelse?

Anmeld

15. april 2011

Maise86

Shoppingmor skriver:

Jeg skrev ikke 15 min transporttid - jeg skrev 15 kms transport til Riget

Men tak for respons! Jeg har vist lidt kortere (men ikke meget), derimod er selve vejen vist hurtigere, hvis du forstår...

Hehe ja man læser vel lidt hurtigt ;-)

Anmeld

15. april 2011

Kamulla

Hvidorve fødte jeg... DEJLIGT sted

Anmeld

15. april 2011

mortilnoahogmelina

JEg fødte på herlev og jeg var virkelig glad for den super behandling jeg fik .
Dog var jeg lidt skuffet over da jeg ringede til føde modtagelsen fordi jeg havde veer , først fik jeg besked på at blive hjemme os fint nok . Efter 6 timer ringede jeg igen fordi nu gjorder det virkelig ondt, sammen besked bliv hjemme , ta et bad en panodil lig dig og hvil . Jeg tog bad tog en panodil og lagde mig uden at kunne sove pga veer jeg ringer så igen 4 timer senere nu kunne jeg ikke holde det ud mere , bliver mødt af et surt svar jamen så må du jo komme ind , men jeg skulle være forberedt på at blive sendt hjem hvis ikke der var noget .
Og jeg var rent faktisk i fødsel , 2 timerd senere havde jeg ham hos mig .
Udover det så var jeg så glad for alt andet .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.