Mindre kan ikke gøre det.
Min datters far bliver ved og ved og ved med at ændre de aftaler vi har indgået, særlig ifb med ferie og helligdage.
For at gøre en kort historie lang:
Han ringede for et par mdr siden og fortalte at han gerne ville have clara de første 2 uger af ferie fordi de skulle på ferie - sjovt nok på en ferie HELT magen til den vi skal på senere på sommeren, som han kort forinden havde fået fortalt at vi skulle, dog ikke hvornår. Derfor skynder han sig at lægge sin sommerferie med hende de første 2 uger for så er han jo først ude. Hmm.. Nå jeg prøver ikke at tage mig af det og vi bestiller den førhen planlagte ferie de sidste 2 uger af ferien, så der var lidt tid imellem og så kunne vi fejrer hendes fødselsdag dernede osv. Nå for 14 dage siden kommer han hjem fra 5 ugers FRIVILLIG praktik ophold i udlandet og kan pludselig ikke holde ferie på det ellers planlagte tidspunkt. Skal lige siges at han jo havde fortalt min datter om deres rejsemål - en rejse der aldrig har været bestilt. Han spørger om vi kommer af sted og dum som jeg er er jeg ærlig og fortæller at det er bestilt. Han ringer om aftenen og siger at han holder ferie med hende midt i juli og min datter fortæller mig så at nu skal de på en anden ferie osv. En ferie der heller ikke er bestilt. Nu vil han have ferie med hende ugen inden vi skal afsted. Jeg har nu sat hælene i og sagt at det er et no-go. At jeg skal have hende hjemme min 5 dage inden vi rejser - dels pga alt det praktiske - pakning osv som hun gerne vil hjælpe til med men også fordi hun har svært ved at omstille sig de skift der forekommer når man kommer hjem fra far.
Nu nærmer påsken sig og jeg skriver til ham at jeg ville være tilfreds med bare ta have hende torsdag så kunne han have hende resten af påsken. Men så skal han lige pludselig alt muligt med hende torsdag og jeg giver mig og siger ok til at han har hende torsdag, da jeg ikke gider bruge min energi på ham. Får samtidig sagt at jeg vil foreslå at vi laver helt klare regler og rammer for hvordan og hvornår samværet i ferie, helligdage osv fremover skal stå. Efetr 15 min diskussion frem og tilbage skriver han at han lige vil høre sin mor ad med om det nu var torsdag eller fredag og skriver kort efter at det blev fredag.
DVS jeg har brugt 15 min på at diskuterer ingenting. IGEN!
Det skal lige siges at det ALTID er sådan op til noget, og jeg er ved at brække mig over ham. Det er ikek småting han har lovet og gjort for at hindre os i at gøre det. Eks. skulle vi til lalandia uge 8 sidste år og bupti så skulle de derned i uge 7 med hjemkomst dagen inden vi skulle dertil. Eks. 2: Min datter spørger en dag" Mor vil du love mig at vi kommer i disney land inden jeg bliver voksen" og jeg svarer Ja det vil jeg gerne love. Weekenden efter, hvor hun kommer hjem fra sin far fortæller hun at hendes far havde lovet hende at de skulle i disney land i vinterferien, for 2 år siden og hun har heller aldrig set skyggen af dette. Sådan er det hele vejen igennem og jeg bliver snart SINDSSYG!
Undskylder for mit sure indlæg. Har nok bare brug for råd til hvordan jeg kan takle ham fremover? Jeg er ked - og træt af at jeg altid giver mig..
Anmeld