Hvor meget sover jeres på 6-7 mdr om dagen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2011

britt

jo vi må næsten have ligget der samtidig, jeg fik pl kejsersnit den 21 sep, da hun sad op.

skal så også lige sige at den sene eftermiddagssøvn ligger lidt løst andre gange får hun den slet ikke, men så er hun også bare vrøvlet fra aftensmad tid og frem til sengetid, men vi holder rimelig stramt at der er ro senest kl 20.00.

majbritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

Mai-pigen

Lunae skriver:

Min datter blev 7 mdr d. 9 april! Vores dag ser nogenlunde sådan ud:

Vågner: ca 7.30-8
Middagslur: ca 9-11.30
Eftermiddagslur: ca 13.30-15
Sen lur: 16.15-18.00
Natten: ca 20.30

Og ja, så sover hun hele natten! Vi har forsøgt os med at putte tidligere og så skippe en af lurerne, men den går ikke endnu!

Det er da et dejligt mønster...hun skalnok droppe den sene lur når hun er klar... Jeg syntes bare ikke rigtig vi har noget fast mønster herhjemme, og eftermiddagen bliver ofte laang når han er vågen fra 15-19.30.....

Anmeld

19. april 2011

Mai-pigen

sismofutten skriver:

Ja, det er også meget hårdt - savner virkelig at få bare en god nattesøvn..
Nogen gange kan jeg bare give hende sutten, andre gange skal hun have mad (1-2 gange om natten - prøver at tage flasken fra hende, men det er hun ikke med på), andre gange igen skal jeg nusse hende, holde hende i hånden, eller have hende op i mine arme til hun falder i søvn (dette er jeg også ved at vende hende fra) - så det kan tage alt fra 2 sek. til 45 min... :-(

Det lyder da ellers som en rigtig god søvn-rytme - har du prøvet at rykke den sidste lur til kl. 14:00, og så "håbe" på den holder til kl. 16:00 - sådan er vores, og så går det faktisk ok til kl. 19, men nogen gange knækker filmen lige omkring kl. 18, i et kvarters tid eller sådan..

Det er som sådan også en fin rytme....bortset fra den sidste lur..har prøvet at rykke den,men så sys jeg bare at han vågner tidligere..tror det er lykkedes én eller to gange....

Hold da op..sover hun inde hos jer eller??

Anmeld

19. april 2011

Mai-pigen

britt skriver:

jo vi må næsten have ligget der samtidig, jeg fik pl kejsersnit den 21 sep, da hun sad op.

skal så også lige sige at den sene eftermiddagssøvn ligger lidt løst andre gange får hun den slet ikke, men så er hun også bare vrøvlet fra aftensmad tid og frem til sengetid, men vi holder rimelig stramt at der er ro senest kl 20.00.

majbritt

Sådan er det også herhjemme...senest kl.20, da man jo også gerne vil ha voksentid...

Den store nyder også nu at han kan være senere oppe end Peter, og få lidt kvali tid.... Ok, så er det stort set som herhjemme med den sene lur..

Anmeld

19. april 2011

Mai-pigen

DAs mor skriver:

Adam sover max 3½ time i alt fordelt på to eller tre lure (minus rytme!...)... Han har aldrig sovet ret meget om dagen (og det gjorde hans storebror i øvrigt heller ikke...)

Til gengæld har han sovet igennem siden han var 4 mdr - han sover fra ca 20 til 6.30-7

Det er jo bare skønt når de sover igennem...det må give en vis portion overskud, selvom dagen jo så kan være lang når de ikke sover så meget....

Hmm, men tror pt sover Peter heller ikke mere end 3½ time på en dag...

Anmeld

25. april 2011

sismofutten

Mai-pigen skriver:

Det er som sådan også en fin rytme....bortset fra den sidste lur..har prøvet at rykke den,men så sys jeg bare at han vågner tidligere..tror det er lykkedes én eller to gange....

Hold da op..sover hun inde hos jer eller??

Ej, ja, det kan jeg godt se - min datters formiddagslur kunne vi heller ikke finde ud af, men så rykkede jeg den "bare" til en halv time tidligere, og vupti, så sov hun lige i 2½ - 3 timer hver dag - men ja, eftermiddagesluren kan vi ikke ramme - og når man så endelig gør, vælger de jo at lave det hele om :-)

Håber i hvertfald at I kan få det til at blive til en god hverdags rutine :-)

Nej, hun sover på sit eget værelse - men på en eller anden vis, tog hun lige en nat, hvor hun sov igennem (jeg blev MEGET urolig, og endte med at vække både manden og hende kl. 5 ;-)) og efter det har hun faktisk sovet rigtig pænt - bortset fra at hun vågner mellem kl. 5 og 6 hver morgen og er træt, men gider ikke sove (kun hvis jeg går med hende i barnevognen...)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.