konsistens som modelervoks!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.879 visninger
5 svar
0 synes godt om
13. april 2011

Isabella_mor

ja.. det er altså endnu et afføringsspørgsmål. Min søn er 3 mdr gammel. han får 100% flaske. jeg stoppede med at amme for 1½ uge siden og siden har han fået flaske..

da jeg ammede havde han afføring efter hvert måltid. og der var det flydende.. så trappede jeg ud af amningen og det blev tykkere og tykkere, og det blev færre gange om dagen han kom af med det.

nu er det så blevet til at han har afføring 2-3 gange om dagen. og det er simpelthen så underligt. det ligner sådan noget lysegrønt (nærmest grågrøn) i farven og har konsistens som modellervoks.!

er det normalt når man får mme..

(han får økologisk modermælkserstatning fra holle)

skal jeg evt prøve at have en lille flaske med kogt vand stående i køleskabet så han kan få lidt vand ved siden af bare for at se om det hjælper eller er det bare normalt???

PFH tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

Sakris

Efter jeg er begyndt at supplere med mme er det det samme.

En meget mystisk grøn farve. Og som du skriver slet ikke så flydende som før. Isabella får stadig også bryst. Så det er stadig noget flydende her. Men slet ikke som da hun var på fuldtidsbryst!

Anmeld

13. april 2011

louise8723

Det er meget normalt.. Afførringen blir gerne sådan når man stopper amningen

Anmeld

13. april 2011

SussieThyssen

Det er helt normalt at børns afføring skifter både konsistens og farve flere gange gennem forskellige kostskift. Nogle børn får diaré, andre får forstoppelse.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. april 2011

Siljes Mor

Det var det samme med lille pige da jeg gik over til mme.. min sp sagde at hun minimum skulle have aff hver 2. dag. Hvis det blev som modelere voks, skulle hun have aff. middel. Så jeg begyndte at give hende lactulose, og det hjalp rigtig meget. Så blev det "normalt" igen. Hvis der går for lang tid mellem de har aff. bliver det til en forstoppelse, og så har du en meget skrigende baby, da det gør meget ondt. Så helt sikkert noget du skal være obs på. Spørg evt din SP til råds.

Anmeld

14. april 2011

Isabella_mor

Tusind tak for alle jeres svar. jeg hopper forbi apoteket og køber noget lactulose, for han skal bare ikke have dårlig mave, det kan jeg slet ikke bære hvis han skulle have det.. men han har nu god regelmessig afføring, og et er hver dag. men det skal klart have en lidt mere flydende konsistens..

skal både tale med en SP idag og med lægen i morgen (3 mdr's vaccine ) så det er godt at vide at man har lidt mulighed for at spørge om hjælp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.