Øresmerter ved tandfrembrud? HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.833 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. april 2011

Barbamama

Carla har meget ondt i sit højre øre og hvis vi nærmest kommer i nærheden af det piver hun og holder sig til det mens hun siger Av. Vi har været ved lægen og hun har ikke mellemørebetændelse. I dag efter hendes middagslur havde hun 39 i feber og dagplejen ringede hende hjem. Da min kæreste hentede hende kort tid efter havde hun ikke feber. Hun har 4 tænder på vej (hjørnetænder allesammen). Kan det være dem der driller? Har I prøvet noget lignende eller har I en ide til hvad det ellers kan være?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

Bondepigen

michella80 skriver:

Carla har meget ondt i sit højre øre og hvis vi nærmest kommer i nærheden af det piver hun og holder sig til det mens hun siger Av. Vi har været ved lægen og hun har ikke mellemørebetændelse. I dag efter hendes middagslur havde hun 39 i feber og dagplejen ringede hende hjem. Da min kæreste hentede hende kort tid efter havde hun ikke feber. Hun har 4 tænder på vej (hjørnetænder allesammen). Kan det være dem der driller? Har I prøvet noget lignende eller har I en ide til hvad det ellers kan være?

Er ret sikker på, at det er tænderne der driller, når hun har feber og så pludselig ikke... Men altså jeg er jo ikke læge, så hvis I fortsat er urolige, så ring til vagtlægen og hør ad...

Men man kan få ondt i ørerne af ondt i tænder og halsbetændelse og bihulebetændelse (eller er det mon kæbehulebetændelse)....

Anmeld

13. april 2011

Barbamama

Bondepigen skriver:

Er ret sikker på, at det er tænderne der driller, når hun har feber og så pludselig ikke... Men altså jeg er jo ikke læge, så hvis I fortsat er urolige, så ring til vagtlægen og hør ad...

Men man kan få ondt i ørerne af ondt i tænder og halsbetændelse og bihulebetændelse (eller er det mon kæbehulebetændelse)....

Okay... Hun er ikke snottet så jeg tror ikke det er bihulebetændelse. Jeg håber sgu det er tænder. Men altså hvis hun bliver ved med at have ondt må vi få fat i lægen igen

Anmeld

13. april 2011

JustAnotherName

Vi er netop kommet hjem fra vagtlægen for en time siden med Celina.
Hun kom ikke i nogen behandling, men lægen kunne hverken bekræfte eller udelukke mellemørebetændelse. Hun VAR rød og irriteret i højre øre. Men det skal som sagt ikke behandles, da de er ved at ville gå væk fra, at smide pincilinkure til højre og venstre, da det ikke er effiktivt (nok)!

Celina startede med feber i søndags. Og har det stadig. Suk.

Faktisk havde vi også lidt mistanke om, at det kunne være kindtænder, der er på vej. Men jeg kan hverken se eller mærke det.
Så jeg tror måske bare det er en omgang ØV! Med snot, hoste og ondt i hals og ører ....og deraf feber.

Håber ikke lille Carla har fået slæbt noget alvorligt til sig.
Og uanset, så ønsker jeg ihvertfald rigtig god bedring.
Sygdom er bare så kedelig og trist en ting at bøvle med!

Knus 

Anmeld

13. april 2011

Barbamama

JustAnotherName skriver:

Vi er netop kommet hjem fra vagtlægen for en time siden med Celina.
Hun kom ikke i nogen behandling, men lægen kunne hverken bekræfte eller udelukke mellemørebetændelse. Hun VAR rød og irriteret i højre øre. Men det skal som sagt ikke behandles, da de er ved at ville gå væk fra, at smide pincilinkure til højre og venstre, da det ikke er effiktivt (nok)!

Celina startede med feber i søndags. Og har det stadig. Suk.

Faktisk havde vi også lidt mistanke om, at det kunne være kindtænder, der er på vej. Men jeg kan hverken se eller mærke det.
Så jeg tror måske bare det er en omgang ØV! Med snot, hoste og ondt i hals og ører ....og deraf feber.

Håber ikke lille Carla har fået slæbt noget alvorligt til sig.
Og uanset, så ønsker jeg ihvertfald rigtig god bedring.
Sygdom er bare så kedelig og trist en ting at bøvle med!

Knus 

Åh nej altså!!!! Jeg håber da heller ikke Celina fejler noget slemt som kræver en større omgang. Og jeg ved godt de siger at penicillin ikke hjælper på MØB, men jeg har haft det som voksen og penicillinen virkede med det samme. HELDIGVIS, for det gør skide ondt!

Anmeld

13. april 2011

Lilac

michella80 skriver:

Dét ku jeg godt forestille mig (men er jo ikke læge!), men da jeg var ved at få visdomstænder ku jeg sagtens have smerter ved/i ørerne... Så det kan hun jo nok også...

Anmeld

13. april 2011

Barbamama

Lilac skriver:

Dét ku jeg godt forestille mig (men er jo ikke læge!), men da jeg var ved at få visdomstænder ku jeg sagtens have smerter ved/i ørerne... Så det kan hun jo nok også...

Ja det har vi også tænkt på men det er ikke de bagerste tænder hun er ved at få, så derfor vidste vi ikke om det kunne påvirke...

Anmeld

13. april 2011

Ni-ko-li-ne

Nikoline (som nu har alle tænder... halleluja!!) bøvlede meget med feber/sygdom når tænderne kom!!!

det kan sagtens være det.... og det er godt i er så OBS på det!

Anmeld

14. april 2011

Barbamama

Ni-ko-li-ne skriver:

Nikoline (som nu har alle tænder... halleluja!!) bøvlede meget med feber/sygdom når tænderne kom!!!

det kan sagtens være det.... og det er godt i er så OBS på det!

Okay. Ja det er altså mega træls. Hun har haft feber efter sin middagslur igen i dag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.