Hvordan ser jeres dag ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

593 visninger
4 svar
0 synes godt om
13. april 2011

Diana...

Ja Hvordan ser jeres dag ud?

Hvordan er jeres børns rytme? Her tænker jeg hvad tid og hvor længe de sover?

ammer eller flaske? 

Hvor mange gange giver i mad og er det på ca samme tidspunkt hverdag? 

Hvor gamle er jeres børn? (da vi jo har 3 måneder i kvartalet) 

Knus Diana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

CamiRon

Hej Diana.

Håber det går godt hos jer? Har jo kunnet læse at det er gået noget op og ned!

Min ida er 3 mdr. om 2 dage. Hun bliver udelukkende ammet.       Hun står op ca. kl. 7 hver morgen. Her bliver hun skiftet, får tøj på og ammet. Så kører vi storesøster i dp. leger lidt osv og så sover hun som regel ca. fra 8.30- 9.30. Vågner, skiftes, leger osv. Ammes inden lur som er fra ca. 11.30 til alt mellem 14-16 stykker. Som regel vækker jeg hende omkring kl. 15 for at hente den store i dp. med mindre vejret er så godt at vi henter hende på gåben.  Hun sover igen ca. en halv til en hel time fra kl. 17. Fra kl. er ca. 19.30 eller 20 ammes hun længe og gerne fra begge bryster. Hun falder i søvn i sin lift som står i stuen hos os når kl. er ca. 20-20.30. Vi tager hende med ind i soveværelset når vi går i seng. (vi gør det på denne måde, da vores store pige stadig sover i soveværelset, så for ikke at vække hende...)

Hun vågner ca. kl. 04 hvor hun spiser og falder så i søvn igen og sover til kl. 7.

Håber du kunne bruge det til noget. Hun er nem vores Ida - kan huske at vores store pige gav os lidt flere grå hår.

Hvordan ser jeres egen dag ud?

Anmeld

13. april 2011

Mettemus

Vi har slet ikke så meget rytme endnu. Jeg har hver gang vi har haft besøg af sundhedsplejersken spurgt, om det snart var på tide at indøve rutiner, men hun har hver gang sagt, at vi skulle vente - så det har vi gjort. Der er dog alligevel ved at vise sig nogle gentagelser, så dem får du lige her:

Han vågner mellem kl. 7 og 8, bliver puslet, kommer i tøjet og bliver ammet. Mellem kl. 9.30 og 10 er han træt igen og kommer i barnevognen . Her plejer jeg at gå en tur - gerne på et par timer - så han får sovet igennem. Somme tider kommer han med op med det samme, andre gange sover han videre i op til en time efter vi er kommet hjem. Så kommer han op og bliver ammet, skiftet og leget med. Omkring kl. 15 er han som regel træt igen og får sig en god lur, gerne i barnevognen hvis vejret er til en travetur (han skal helst trilles i søvn i den ting). Aftenerne svinger en del. Indimellem snupper han en lur omkring kl. 18 også, det kommer an på hvor meget han ellers har sovet, hvor vi er henne osv. Kl. ca. 21 bliver han puttet i sin seng efter at være blevet ammet helt i gulvet i løbet af aftenen. Han vågner kl. ca. 4, spiser ganske kort og sover så med det samme igen.

Vores dag er altså ikke særlig skemalagt, og alt hvad vi foretager os er bygget op omkring hvornår han er sulten eller træt. Da det svinger en del i løbet af dagen, er det svært at sige noget præcist. Derfor er det heller ikke alle amninger jeg har skrevet ned her.

Hvordan går det hos jer?

Anmeld

13. april 2011

karina pigen

Felix bliver 3 mdr. imorgen..

vores dag minder lidt om camillias. han vågner ved en 4 tiden, får mad ( vi er gået til flaske da jeg ik havde mre mælk), sover igen lige efter maden, vågner igen ved en 7 tiden, får mad igen, leger lidt, sover igen ved en 10 tiden, sover alt fra 1-3 timer. mad igen..lege en power lur på ½ time ved en 4 tiden eller sove til kl 5. vågner igen leger, for mad ved en 7 tiden kommeri bad med far og putter, hvor han så falder i søvn omkring 20-20.30 tiden..

han får ca 5 flasker pr døgn med 200 ml i hver.. han spiser godt den "lille"

dagene kan svinge med et par time.. idag har han næste i sove henop af eftermiddag fladt i søvn ved en 16.00 tiden og sover stadig men har hafte n lidt dum nat ..såå plus gæster.. så der er mange ting der spille rind og rutinen holdes eller ej...men vi prøver især om aften, så han/mig kan sove godt igennem om natten!!!!

Anmeld

13. april 2011

Sofia

Alfred er kun 4 uger, så der er ikke meget rytme. Men dagen går med at han vågner ved 6.30 tiden. Så får han mad og jeg pusler ham og han får tøj på. Så gør jeg alle hans flasker klar til dagen - han får flaske - altså koger vand, rengør dem og steraliserer dem. Derefter går vi ind i stuen, hvor han sover videre og jeg læser, ser tv eller lignenede. Når han vågner ved 9.30 tiden skal han spise igen, generelt kan det siges at han spiser hver 3. time og spiser 120 ml hver gang. Så plejer vi at få besøg sidst på formiddagen og hvis der en dag ikke kommer gæster går vi ud i byen og shopper eller bare går en tur eller på cafe. Hen over eftermiddagen sover han sådan lidt on and off, når han er vågen lægger jeg ham gerne på et legetæppe på gulvet og vi leger og øver i at ligge på maven. Ofte har vi gæster om eftermiddagen også. Han kommer i seng ved 21.00 tiden, og sover til klokken 2.00, er oppe en time, hvor han får mad og bliver skiftet og så sover han igen fra 3.00 til 6.30. Det er sådan ca. den dag vi har!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.