Vi har slet ikke så meget rytme endnu. Jeg har hver gang vi har haft besøg af sundhedsplejersken spurgt, om det snart var på tide at indøve rutiner, men hun har hver gang sagt, at vi skulle vente - så det har vi gjort. Der er dog alligevel ved at vise sig nogle gentagelser, så dem får du lige her:
Han vågner mellem kl. 7 og 8, bliver puslet, kommer i tøjet og bliver ammet. Mellem kl. 9.30 og 10 er han træt igen og kommer i barnevognen . Her plejer jeg at gå en tur - gerne på et par timer - så han får sovet igennem. Somme tider kommer han med op med det samme, andre gange sover han videre i op til en time efter vi er kommet hjem. Så kommer han op og bliver ammet, skiftet og leget med. Omkring kl. 15 er han som regel træt igen og får sig en god lur, gerne i barnevognen hvis vejret er til en travetur (han skal helst trilles i søvn i den ting
). Aftenerne svinger en del. Indimellem snupper han en lur omkring kl. 18 også, det kommer an på hvor meget han ellers har sovet, hvor vi er henne osv. Kl. ca. 21 bliver han puttet i sin seng efter at være blevet ammet helt i gulvet i løbet af aftenen. Han vågner kl. ca. 4, spiser ganske kort og sover så med det samme igen.
Vores dag er altså ikke særlig skemalagt, og alt hvad vi foretager os er bygget op omkring hvornår han er sulten eller træt. Da det svinger en del i løbet af dagen, er det svært at sige noget præcist. Derfor er det heller ikke alle amninger jeg har skrevet ned her.
Hvordan går det hos jer?

Anmeld