homoseksuelt bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2011

Fru Dinesen

SussieThyssen skriver:

Nå er man kommet så langt...det var da altid noget.
Men går ud fra, at der stadig ikke er tale om en egentlig vielse men en velsignelse...eller hvordan???

Det svare til en vielse men sluttes af med partner at være .. i stedet for ægtefolk at være ... 

men jaaa velsignelse er vel en go betegnelse for det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

DLM

Fru Dinesen skriver:

Som præst har du altid lov til at sige ja eller nej til hvad end folk vil i kirken .... 

Man afligger en præste ed og når du gør det skal du kunne stå 100% ind for hvad du gør , det vil sige mener du homosexuelle ægteskaber er forkert eller vil du ikke vie folk der har været gift før, er præsten i sin fulde ret til at sige nej til det ..... 

Linda der er ved at udanne sig til præst

Det er jo også helt i orden man skal da ikke tvinges til noget man ikke kan gå ind for. Kan paret så spørge om henvisning til en anden præst? eller det er måske op til den enkelte præst om de vil?

Anmeld

13. april 2011

SussieThyssen

Fru Dinesen skriver:

Det svare til en vielse men sluttes af med partner at være .. i stedet for ægtefolk at være ... 

men jaaa velsignelse er vel en go betegnelse for det

Oki tak for det...så blev det afklaret og man blev lidt klogere.
Godt når kirken trods alt gør sit for at følge med.

Anmeld

13. april 2011

Magsen

Fru Dinesen skriver:

Det er jo fordi at i biblen står der at det er forket at være mand mand eller kvinde kvinde ... 

så kirken kan jo så ikke gå ind for at vie dem som ægtefolk, når nu det er forkert i følge biblen (der er hele grundlaget for kirken)

Men syndes da det er fint de nu kan få papir på hinanden..

synes det er underligt at man endelig VIL giftes i en kirke, da det jo er FORKERT ifølge biblen

Anmeld

13. april 2011

DLM

Fru Dinesen skriver:

Det er jo fordi at i biblen står der at det er forket at være mand mand eller kvinde kvinde ... 

så kirken kan jo så ikke gå ind for at vie dem som ægtefolk, når nu det er forkert i følge biblen (der er hele grundlaget for kirken)

Men syndes da det er fint de nu kan få papir på hinanden..

nej det er selvfølgelig rigtigt, men går man så ikke imod det alligevel når der nu er nogle der gerne vil vie dem som partnere?

Anmeld

13. april 2011

DLM

Louisiana28 skriver:

Det har bl.a. noget med deres juridiske rettigheder overfor hinanden at gør. Et partnerskab behøver ikke være mellem homoseksuelle, det kan også være mellem to veninder, som intet følelsesmæssigt eller seksuelt har med hinanden. De behøver ikke engang have samme bopæl.

se det med veninderne er det jeg ville kalde partnerskab, det at 2 gerne vil giftes er jo noget helt andet og derfor burde de jo betegnes som ægtefolk

Anmeld

13. april 2011

Fru Dinesen

DLM skriver:

Det er jo også helt i orden man skal da ikke tvinges til noget man ikke kan gå ind for. Kan paret så spørge om henvisning til en anden præst? eller det er måske op til den enkelte præst om de vil?

ja det er op til den enkelte præst hvad de vil stå inde for

Anmeld

13. april 2011

DLM

Maggieh skriver:

synes det er underligt at man endelig VIL giftes i en kirke, da det jo er FORKERT ifølge biblen

men det er vel tit pga. tradition ligesom med så mange andre der gerne vil giftes i kirken

Anmeld

13. april 2011

Fru Dinesen

DLM skriver:

nej det er selvfølgelig rigtigt, men går man så ikke imod det alligevel når der nu er nogle der gerne vil vie dem som partnere?

Jo det gør man , men igen det er op til den enkelte præst ... 

Jeg ville personligt ikke , ikke fordi jeg har noget imod folk vil være homosexuelle (det er min svigerinde) 

Men der står i biblen det er forkert, og jeg som præst har valgt at følge biblen ... lige så vel som jeg ikke vil vie folk der har været gift før 

men det er jo en smags sag

Anmeld

13. april 2011

DLM

Fru Dinesen skriver:

Jo det gør man , men igen det er op til den enkelte præst ... 

Jeg ville personligt ikke , ikke fordi jeg har noget imod folk vil være homosexuelle (det er min svigerinde) 

Men der står i biblen det er forkert, og jeg som præst har valgt at følge biblen ... lige så vel som jeg ikke vil vie folk der har været gift før 

men det er jo en smags sag

Det er jo også helt fint, al respekt til dig synes også det er flot af dig at stå fast ved det du tror på, istedet for måske at gå på kompromis fordi det er "nye" tider hvis man kan kalde det, det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.