Skemad..... Hmm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

750 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. april 2011

Mor til prinsessen :-)

Hej tøser....

Min datter er startet på grød, og hun synes det er så lækkert....
Har læst en bog fra sundhedsstyrelsen fra 2008 at jeg godt må give hende sødmælk i grøden(min datter er 5 måneder) ellers kan jeg bruge modermælk eller erstatning.

Den nyere udgave 2011 står der ikke noget om mælk på den samme side, der står at man skal bruge erstatning eller modermælk.....

Så er det jeg tænker hvad i siger.... kan jeg bruge mælk til min datter på 5 måneder??? Hvad sker der hvis hun får det og ikke "må" alligevel.....?? Jeg måtte godt bruge mælk i år 2008, men ikke i år 2011.... hvad pokker har ændret sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

LRJ

Mor til prinsessen :-) skriver:

Hej tøser....

Min datter er startet på grød, og hun synes det er så lækkert....
Har læst en bog fra sundhedsstyrelsen fra 2008 at jeg godt må give hende sødmælk i grøden(min datter er 5 måneder) ellers kan jeg bruge modermælk eller erstatning.

Den nyere udgave 2011 står der ikke noget om mælk på den samme side, der står at man skal bruge erstatning eller modermælk.....

Så er det jeg tænker hvad i siger.... kan jeg bruge mælk til min datter på 5 måneder??? Hvad sker der hvis hun får det og ikke "må" alligevel.....?? Jeg måtte godt bruge mælk i år 2008, men ikke i år 2011.... hvad pokker har ændret sig

Det er fordi reglerne er blevet sådan at de først må få sødmælk fra 6 mdr ifølge SP'erne

Men ville nok lave det på erstatning lidt endnu

Anmeld

13. april 2011

Lone H. skriver:

Det er fordi reglerne er blevet sådan at de først må få sødmælk fra 6 mdr ifølge SP'erne

Men ville nok lave det på erstatning lidt endnu

Ved du hvorfor de så måtte i år 2008? tænker bare hvad der sker ved at bruge mælk nu?

jeg bruger også erstatning nu, men ville da hellere bruge mælk da det er billigere... der er ikke så meget grød der ryger ind

Anmeld

13. april 2011

LRJ

Ved du hvorfor de så måtte i år 2008? tænker bare hvad der sker ved at bruge mælk nu?

jeg bruger også erstatning nu, men ville da hellere bruge mælk da det er billigere... der er ikke så meget grød der ryger ind

Nej det gør jeg faktisk ikke, måske for at undgå mælkeallergi ?

hvilke grød får hun ? Ja det er klart billigere at købe alm mælk end erstatningen

Anmeld

13. april 2011

Lone H. skriver:

Nej det gør jeg faktisk ikke, måske for at undgå mælkeallergi ?

hvilke grød får hun ? Ja det er klart billigere at købe alm mælk end erstatningen

Hun får ris og majsmel grød..... og i dag får hun lidt frugt i... hvis hun vil have det

Anmeld

13. april 2011

LRJ

Hun får ris og majsmel grød..... og i dag får hun lidt frugt i... hvis hun vil have det

Hehe ja det er lige det ellers er lidt rent kanel i, kan ikke huske om det os først fra 6 mdr men Julie Var vild med det

Anmeld

13. april 2011

op op op op

Anmeld

13. april 2011

Siljes Mor

har ikke et svar... men et spørgsmål. Hvad betyder det når folk skriver "op" her inde ? er lidt ny her 

Anmeld

13. april 2011

misslea

Hejsa....

Der bliver lavet om på regler og retningeslinier konstant - "man" blir jo klogere hele tiden!!

Grunden til, at man ikke anbefaler mælkeprodukter til børn under 6 mdr, er pga. den øgede risiko for allergi! Mener heller ikke, at deres tarm-og fordøjelsessystem har godt af komælk i så tidlig en alder!

Wilma har fået mælkeallergi af alm. MME, så hun får ikke den mindste smule mælk eller mælkeprodukter før hun fylder 1 år!!

Tror det er en god idé at vente med mælkeprodukter til barnet er fyldt 6 mdr!!

Anmeld

13. april 2011

Siljes Mor skriver:

har ikke et svar... men et spørgsmål. Hvad betyder det når folk skriver "op" her inde ? er lidt ny her 

hehe jeg har også selv lige fået det af vide... op betyder at man gerne vil have flere har mulighed for at svare, så mit indlæg kommer øverst igen :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.