Aleksandra skriver:
jeg ved ikke om det er rellevant.. men jeg synes det er rigtig irriterende at som gravid skal blive behandlet som syg..jeg er nu gravid i 3 trin. og har fået vide at mit barn er en smule stor rundt om maven, men ellers helt normal. så mener de åbenbart at man skal have en glukosebelastning for at tjekke om man har problemer med sit blodsukker. jeg kan godt se at de måske ville være mere mening i vist barnet var meget stort..og ja jeg ved de bare passer godt på os.. men det kan godt føles som man hele tiden bliver peget fingre af og behandlet som syg..

Jeg tror godt jeg kan følge dig i hvad du mener.
Jeg selv fik målt højt blodtryk ved første lægeundersøgelse, men jeg påpegede at det er "nervøst højt blodtryk" grundet lægeskræk. Alligevel har jeg hele graviditeten skulle til kontrol både scanning, lægesamtaler OG på kardiologisk 1-2 gange om måneden, på Hvidovre....godt jeg ikke havde et job at passe...for det havde været lidt svært. Oveni hatten har jeg jo som alle andre også været til jordemoder (har dog kun været der 2 gange indtil videre).
Da min far har sukkersyge, har jeg også været til 2 glykosebelastninger...
Jeg måler hver dag blodtryk hjemme, og i dag var det fx 135/85...så altså, helt normalt. Så det føles lidt fjollet at jeg skal ta' en kardiolog, en sygeplejerske, en jordemoder-scanner samt en læge nede på obstetrisk's tid HVER måned....
Anmeld