Hjælp til navne? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.375 visninger
14 svar
0 synes godt om
13. april 2011

Miss HH

Jeg er rigtig tidligt ude, da jeg endnu ikke ved kønnet på vores lille baby

Men jeg vil alligevel høre om i har nogle gode navne (både drenge og pigenavne) som er specielle uden at være ALT for specielle... ønsker bare ikke at mit barn skal hedde noget der ligger på top 10

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

Annette A

Hej

Du kan jo søge på navne på google med anden oprindelse fx og tjekke i dansk navneregister hvor mange der har dem. Vi har selv en søn der hedder Theodor og nu vi venter den næste er det enten Justine eller Antonio der bliver navnet. Theodor er der ca. 1000 i DK der hedder. Justine er der under 100 og Antonio under 300 ca. Det betyder også meget for os at vores børn ikke hedder noget alle andre hedder og vores ældste på 8 år ytrer selv at han er glad for at han kan have sit navn for sig selv da han kender masser af børn der hedder det samme. Men prøv at søge på anderledes navne eller lån en navnebog. Der dukker fantastisk mange spænende navne op, som man ikke lige hører så meget til og derfor ikke selv kommer på. Held og lykke med det.. 

Anmeld

13. april 2011

BabyMus

Jamen stort tillykke. (:

Der er jo en masse gode navne at vælge imellem! Er der nogen bestemt stil I går efter? Skal det være navne som er brugte (uden at ligge i top 10) eller skal det være meget specielle navne som ikke er så brugte igen?

Prøv at kig på www.navnesnak.dk der er masser af hjælp at hente og læse om navne. Du kan også melde dig ind i forummet og skrive der. (:

Anmeld

13. april 2011

Miss HH

Tak for jeres gode forslag  (og sikke søde navne ).

Jeg vil prøve at kigge på navnesnak.dk

Vi har som sådan ikke nogen bestemt stil mht. navne, de må gerne være brugte, det skal bare ikke være nogle navne man hører hver anden blive kaldt... Synes det er så svær en beslutning så jeg kan ligeså godt undersøge i god tid

Anmeld

13. april 2011

twinny

der er også sådan en navne liste herinde... På forsiden ude til venstre....  Så kan man bare søge på et bogstav, så kommer der mange spændende bud frem og hold mus henover og du kan se hvor mange hedder det...

Anmeld

13. april 2011

BabyMus

Ja det er nok meget godt at gå i gang i god tid så. (:

Det er os for lige at høre hvad I er til, så kan man måske nemmere finde ud af det, om det skal være gamle navne, populære navne, specielle navne osv. (:

Anmeld

13. april 2011

Mor Til Oktober Børn

Jeg kan godt lide navnet Carl/Karl  dog ikk så godt til en pige, men der er navnet Carla/Karla .. (-: Kan godt lide de gamle navne

Anmeld

13. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

LUKA

LINA

Anmeld

13. april 2011

Miss HH

Tak, den liste vil jeg da lige lure

Jeg synes også Karla er det sødeste, desværre synes min kæreste ikke det samme hehe

Luca er også et godt bud

Anmeld

13. april 2011

Pigent

Hybjerg skriver:

Jeg er rigtig tidligt ude, da jeg endnu ikke ved kønnet på vores lille baby

Men jeg vil alligevel høre om i har nogle gode navne (både drenge og pigenavne) som er specielle uden at være ALT for specielle... ønsker bare ikke at mit barn skal hedde noget der ligger på top 10

Tillykke med den lille i maven.

Sofus
Bertil
Micas
Viktor
Nicholas
Anker
Alfred
Valdemar
Villum
Tristan
Romeo
Marcel

Naja/Naia/Naija/Naya
Merle
Aya
Augusta
Fransiska
Mynthe
Rebekka
Malucca
Malicka
Cecilie (Ved ikke om det ligger på top 10)
Astrid
Marie
Vilhelmine/Wilhelmine
Rasmine
Natali/Natalie
Mikkeline
Celina
Safina/Zaphina
Steffanie/Stephanie  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.