Min søn har fået plads i vuggestuen MEN..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

817 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. april 2011

PsychedeliC

Min SP og jeg har snakket om hvor meget det går mig på at bare gå hjemme(jeg er stadig på barsel). Jeg får ikke altid gjort det jeg skal, jeg keder mig og det er bare generelt hårdt at jeg ikke har en normal hverdag. Hun fortalte så at hun kunne skrive til pladsanvisningen om hvordan landet ligger og at det er bedst for min søn og jeg at han kommer til at gå i vuggestue her meget snart. Han blev 9 mdr den første og min barsel slutter den 18 maj. Det skrev hun så og sendte afsted og et par dage efter fik jeg et brev om at de havde "godkendt" det hun havde sendt og at de ville skaffe en plads til ham så snart der var en ledig. Her igår får jeg et brev til om at han havde fået plads den 1 August... 1 AUGUST??. Det forstår jeg bare slet ikke. Jeg er selvfølgelig glad for at han har fået plads men det var jo meningen at det skulle gå hurtigt... den 1 August er han altså 13 måneder og min barsel slutter den 18 maj. (jeg er på KH).

Er der nogle der har prøvet noget af det samme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

Loa

Er det ikke længere ventetid end der er normalt????

Og her har SP endda kontaktet dem og sagt det gerne må gå hurtigt.......

Shit det ville jeg ikke fatte noget af.....

Anmeld

13. april 2011

Sjl-msl-Mkl

PsychedeliC skriver:

Min SP og jeg har snakket om hvor meget det går mig på at bare gå hjemme(jeg er stadig på barsel). Jeg får ikke altid gjort det jeg skal, jeg keder mig og det er bare generelt hårdt at jeg ikke har en normal hverdag. Hun fortalte så at hun kunne skrive til pladsanvisningen om hvordan landet ligger og at det er bedst for min søn og jeg at han kommer til at gå i vuggestue her meget snart. Han blev 9 mdr den første og min barsel slutter den 18 maj. Det skrev hun så og sendte afsted og et par dage efter fik jeg et brev om at de havde "godkendt" det hun havde sendt og at de ville skaffe en plads til ham så snart der var en ledig. Her igår får jeg et brev til om at han havde fået plads den 1 August... 1 AUGUST??. Det forstår jeg bare slet ikke. Jeg er selvfølgelig glad for at han har fået plads men det var jo meningen at det skulle gå hurtigt... den 1 August er han altså 13 måneder og min barsel slutter den 18 maj. (jeg er på KH).

Er der nogle der har prøvet noget af det samme?

skrev du ham ikke op inden han var 8 uger gammel?

Anmeld

13. april 2011

PsychedeliC

Loa skriver:

Er det ikke længere ventetid end der er normalt????

Og her har SP endda kontaktet dem og sagt det gerne må gå hurtigt.......

Shit det ville jeg ikke fatte noget af.....

Jo det skulle jeg også mene.. jeg må ringe til min SP for det er meget underligt.. det er 2½ måned EFTER min barsel er slut og hun havde ellers skrevet til dem at det skulle gå hurtigt

Anmeld

13. april 2011

PsychedeliC

Sjl-msl-Mkl skriver:

skrev du ham ikke op inden han var 8 uger gammel?

Grænsen er 4 mdr.. jeg kan ikke huske helt præcis hvornår men det var inden han var 4 mdr jeg gjorde det

Anmeld

13. april 2011

Loa

PsychedeliC skriver:

Jo det skulle jeg også mene.. jeg må ringe til min SP for det er meget underligt.. det er 2½ måned EFTER min barsel er slut og hun havde ellers skrevet til dem at det skulle gå hurtigt

Det virker fuldstændig hovedløst.... Måske de har misforstået noget??

Hvor i DK bor du?

Her forkortede jeg min barsel og ringede til kommunen og spurgte om hun kunne få plads to måneder før end ellers, og der sagde en meget sur dame at de skulle bruge 3 måneders behandlingstid, altså at der kunne gå 3 måneder fra jeg ringede til hun var garanteret plads. Og alligevel fik hun plads 1 måned efter jeg havde ringet.....

Så jeg ville klart ringe til SP, og få hende til at tage kontakt til pladsanvisningen igen....

Anmeld

13. april 2011

Nessie

Har I pasningsgaranti, der hvor I bor?

Det har vi, og vi skulle skrive hvornår vi skulle bruge en plads fra, og den dato fik vi en dagplejeplads, indtil der var en ledig plads i vuggestuen.

Problemet er jo, at kommunen ikke kan give jer en plads i vuggestuen, før der er én ledig, og det kan jo så godt være at den første ledige plads er i August.

Hvis det er et problem, er det måske muligt at finde en privat dagplejer i mellemtiden?

Anmeld

13. april 2011

PsychedeliC

Loa skriver:

Det virker fuldstændig hovedløst.... Måske de har misforstået noget??

Hvor i DK bor du?

Her forkortede jeg min barsel og ringede til kommunen og spurgte om hun kunne få plads to måneder før end ellers, og der sagde en meget sur dame at de skulle bruge 3 måneders behandlingstid, altså at der kunne gå 3 måneder fra jeg ringede til hun var garanteret plads. Og alligevel fik hun plads 1 måned efter jeg havde ringet.....

Så jeg ville klart ringe til SP, og få hende til at tage kontakt til pladsanvisningen igen....

Sure damer er til at få grå hår af 

Jamen jeg bor på amager i københavns kommune . Jeg vidste godt at det var svært at få en plads og nogle kæmper med at få en plads til deres børn men det her er lige groft nok. Jeg tænker, hvis hun ikke havde skrevet så ville det først være til næste år det var muligt med en plads 

Jeg sender det brev afsted i dag og ringer til hende imorgen..

Anmeld

13. april 2011

PsychedeliC

Nessie skriver:

Har I pasningsgaranti, der hvor I bor?

Det har vi, og vi skulle skrive hvornår vi skulle bruge en plads fra, og den dato fik vi en dagplejeplads, indtil der var en ledig plads i vuggestuen.

Problemet er jo, at kommunen ikke kan give jer en plads i vuggestuen, før der er én ledig, og det kan jo så godt være at den første ledige plads er i August.

Hvis det er et problem, er det måske muligt at finde en privat dagplejer i mellemtiden?

Ja det tror jeg vi har men jeg kunne godt tænke mig at han gik her i den vuggestue af 2 grunde. Det første er at den ligger tæt på mig og så sparre jeg tid (har ikke bil) og for det andet så virker den rigtig god.

Ja det er klart at de ikke bare kan smide de andre ud for han kan få en plads men synes bare det lyder helt sindsygt at han først kan få plads den 1 august. Det ville ikke gøre mig noget med en midlertidlig dagpleje men bliver han ikke forvirret af det hvis han så ligepludselig kommer over i en stor vuggestue?

Anmeld

13. april 2011

Nessie

PsychedeliC skriver:

Ja det tror jeg vi har men jeg kunne godt tænke mig at han gik her i den vuggestue af 2 grunde. Det første er at den ligger tæt på mig og så sparre jeg tid (har ikke bil) og for det andet så virker den rigtig god.

Ja det er klart at de ikke bare kan smide de andre ud for han kan få en plads men synes bare det lyder helt sindsygt at han først kan få plads den 1 august. Det ville ikke gøre mig noget med en midlertidlig dagpleje men bliver han ikke forvirret af det hvis han så ligepludselig kommer over i en stor vuggestue?

Vores gjorde ikke.
Men han kom også fra en stor privat dagpleje, med 2 voksne og 10 børn.
Men generelt synes jeg at børn hurtigt vænner sig til de nye forhold, selvfølgelig kan de godt blive lidt forskrækkede over alle børnene og al larmen i starten, men der går ikke længe før de selv deltager i støjen

Godt jeg ikke er pædagog, sikke en tålmodighed de har

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.