Hjælp til navn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. april 2011

Stine Raaholt

Hej piger

Nu er der godt nok knap to måneder til termin, men jeg er ved at gå lidt i navne-panik.

vi har en Julius og en Viola og venter en pige mere. Vi er lidt i vildrede... jeg har kun en regel, ud over at vi selvfølgelig begge to skal være vilde med navnet, og det er at det kun må kunne staves på en måde - de skal nemlig altid stave deres efternavn...

Det eneste vi kan blive enige om er Vigga, min mand synes dog at det er lidt for tæt på Viola, men det synes jeg ikke gør så meget.

er der nogen der har nogle gode ideer... inspiration modtages med kys-hånd...

kram Stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

SimoneL

Årh, Vigga er sådan et pænt navn!  Hm.. Jeg har ikke liiiige nogle forslag, men vil tænke lidt over det.

Hvis det var en dreng, havde jeg sagt August. Meeen, det går nok ikke til en pige. Augusta, måske? Hmm..

Anmeld

13. april 2011

Stine Raaholt

Hvis vi fik en dreng skulle han hedde Sigurd

overvejer også Sigga, men synes måske det er lidt for meget kælenavns-agtigt...

August er rigtig fint...  kan så godt lide de gode gamle danske navne...

Kram S

Anmeld

13. april 2011

otlitrom

Jeg synes ikke det er for tæt, jeg synes det er nogle fine navne! Vigga er rigtig fint! Sigga har været på bordet herhjemme, men det bliver det heller ikke. Af samme årsag som I vælger det fra

Anmeld

13. april 2011

Mus84

Stine Raaholt skriver:

Hej piger

Nu er der godt nok knap to måneder til termin, men jeg er ved at gå lidt i navne-panik.

vi har en Julius og en Viola og venter en pige mere. Vi er lidt i vildrede... jeg har kun en regel, ud over at vi selvfølgelig begge to skal være vilde med navnet, og det er at det kun må kunne staves på en måde - de skal nemlig altid stave deres efternavn...

Det eneste vi kan blive enige om er Vigga, min mand synes dog at det er lidt for tæt på Viola, men det synes jeg ikke gør så meget.

er der nogen der har nogle gode ideer... inspiration modtages med kys-hånd...

kram Stine

Jeg foreslår:

Jasmin

Alberte

Anmeld

14. april 2011

kaka4

Hej Stine,

jeg synes Vigga er rigtigt fint og ikke for tæt på Viola. Lily eller Smilla er også fine navne.

kram kaka4

Anmeld

15. april 2011

Stine Raaholt

Hej piger

tak for input... jeg er fortsat i tænkeboks, men ellers bliver det nok Vigga - det er det eneste vi er rigtig glade for begge to... men jeg er nok mest til det og jeg vil helst have at vi vælger et navn, som vi begge to er vilde med...

go fredag

S

Anmeld

15. april 2011

katrine 81

Hej Stine.

læste lige tråden her og må simpelthen give et indput.. 

har i overvejet navnet Silja ? 

jeg 'kender' et søskende par hvor de hedder viola og silja, syntes det passer rigtig godt og bestemt også til Julius..

held og lykke med at finde på noget, jeg syntes heller ikke det er nemt. 

hilsner Katrine.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.