"Børneeksem"
hej tine min datter er 10 måneder og har fået konstateret børneeksem for 2 måneder siden, hun har dog altid haft tør hud. jeg har aldrig hørt at akupunktør kunne hjælpe eksem, så ville høre om du kunne informere mig?
mange tak på forhånd.
Tines svar
Jo, akupunktur kan sagtens hjælpe din lille datter. jeg kan fortælle dig at før jeg gik i gang med at arbejde med dette fag vidste jeg heller ikke hvor meget det kunne. Og jeg kan stadig blive overrasket :-)
Jeg ved ikke hvor meget baggrundsviden du vil have? Læs det fgl. hvis du vil vide mere:
Ëksem er det vi i vores fagsprog kalder "hede i blod". Man kan enten se om hende eksem følger et bestemt meridianforløb eller ej. Spørge dig om hendes afføring er tør, om hun er tørstig osv. for at se om varmen befinder sig bestemte steder. Men ellers kan man "køle hede i blod".
Det skønne ved at srbejde med de små pus er, at de ikke skal have nålene siddende i, men bare stikke, dreje og ud. Jeg bruger ultratynde babynåle. Børn behøver ikke mere end 2-4 stik hver gang og der skal ikke ret mange behandlinger til.
Spørg akupunktøren når du ringer om hun behandler børn. Find din behandler på www.aku-net.dk
Kh Tine
Akupunktur bruges verden over når et par gerne vil have børn. Men også i graviditeten til fx at dæmpe kvalme, i forbindelse med bækkenløsning, til at fremme veer eller til at vende et foster. Akupunktur er særdeles effektivt til børn med eksem, kolik osv. Tine arbejder også med andre patienter end kommende forældre i hendes klinik der ligger i Nordsjælland.
Se Tines hjemmeside: Klinik-lyspunkt.dk
Anmeld