Søger erfaringer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.277 visninger
2 svar
0 synes godt om
12. april 2011

Anonym trådstarter

Hej piger.

Jeg har ikke skrevet i dette forum med angst og depression før nu, men nu har jeg altså brug for lidt erfaringer og råd.

Sagen er den at jeg har en depression og social angst, og generel angst. Det har jeg haft snart 1 års tid.
Jeg er i medicinsk behandling men pt går det rigtig skidt. Jeg er henvist til distriktpsykiatrien, og venter på brev fra dem. Hvis ventetiden er for lang skal jeg evt starte på et nyt antidepressiv.

Jeg finder så ud af tilfældigt at den hormonspiral jeg har oplagt, har bivirkninger som depression, angst og nervøsitet. Jeg nævner det for min læge, som ikke vil udelukke det, men ikke mener det er det som gør det. Jeg fik spiralen et par dage før jul 2009, og hvad jeg kan læse mig til rundt omkring så kommer bivirkninger eller symptomerne, omkring 3 mdr efter oplægningen.

Jeg er jo rigtig glad for den hormonspiral fordi jeg ingen menssmerter har og har kun en halv dags blødning ca hver anden måned.

Men jeg har jo ikke lyst til at have den hvis nu det er den som gør mig angst osv.

Før spiralen har jeg aldrig haft det sådan, og var meget glad og udadvendt. Nu er jeg mildest talt ikke til at drive ud sammen med andre mennesker og holder pt pause fra min aktivering i samråd med læge og sagsbehandler.

Er der mon nogen der har erfaring eller et godt råd?

Tak fordi du gad læse alt det her.

Mvh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

PernilleB

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg har ikke skrevet i dette forum med angst og depression før nu, men nu har jeg altså brug for lidt erfaringer og råd.

Sagen er den at jeg har en depression og social angst, og generel angst. Det har jeg haft snart 1 års tid.
Jeg er i medicinsk behandling men pt går det rigtig skidt. Jeg er henvist til distriktpsykiatrien, og venter på brev fra dem. Hvis ventetiden er for lang skal jeg evt starte på et nyt antidepressiv.

Jeg finder så ud af tilfældigt at den hormonspiral jeg har oplagt, har bivirkninger som depression, angst og nervøsitet. Jeg nævner det for min læge, som ikke vil udelukke det, men ikke mener det er det som gør det. Jeg fik spiralen et par dage før jul 2009, og hvad jeg kan læse mig til rundt omkring så kommer bivirkninger eller symptomerne, omkring 3 mdr efter oplægningen.

Jeg er jo rigtig glad for den hormonspiral fordi jeg ingen menssmerter har og har kun en halv dags blødning ca hver anden måned.

Men jeg har jo ikke lyst til at have den hvis nu det er den som gør mig angst osv.

Før spiralen har jeg aldrig haft det sådan, og var meget glad og udadvendt. Nu er jeg mildest talt ikke til at drive ud sammen med andre mennesker og holder pt pause fra min aktivering i samråd med læge og sagsbehandler.

Er der mon nogen der har erfaring eller et godt råd?

Tak fordi du gad læse alt det her.

Mvh

jeg har selv lige fået lagt min spiral op... jeg har ligr erfaring med dep og angst... og jeg har det sådan lige... det er psykisk... og hvis det er psykisk, så er det mig der kontrollere det..!! jeg har prøvet det igennem 11 år nu, og jeg kan selv konrtollere min dep... det er svært, men man skal i starten bare tænke, "det er min krop, der er mig der kontrollere den!!"

nu ved jeg ikk hvor hurtigdisse bivirkninger kommer, men jeg har har inde for den sidste uge, mistet mine følelser i mit forhold, plus jeg ikk kan få orgasme... det pænt neder...

suk, men som dig selv, så er jeg osse meget glad for min spiral, men du skal tage styringes, og finde på nogel smutveje til succes.. held og lykke med det...

Anmeld

12. april 2011

Holbæktrunten

Altså, hvis du kan se at dét at du fik spiralen falder sammen med dine psykiske symptomer, ville jeg da ikke betænke mig ét sekund - den skulle UUUUUD!

-Om ikke andet for at udelukke at det er dén der er årsagen... Og du kan jo altid få sat en ny op...

Nu her jeg ikke lige undersøgt bivirkningerne ved div præventionsformer, men p-piller, p-ring, p-stav, p-sprøjte og evt mini-piller er gode alternativer...

Selvom det er træls at have menstruation, så er det endnu mere træls at være ked af det og ikke fungere i sin dagligdag... Jeg HÅBER at det "bare" er din spiral, så du kan komme i gang med at leve resten af dit liv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.