Hej piger.
Jeg har ikke skrevet i dette forum med angst og depression før nu, men nu har jeg altså brug for lidt erfaringer og råd.
Sagen er den at jeg har en depression og social angst, og generel angst. Det har jeg haft snart 1 års tid.
Jeg er i medicinsk behandling men pt går det rigtig skidt. Jeg er henvist til distriktpsykiatrien, og venter på brev fra dem. Hvis ventetiden er for lang skal jeg evt starte på et nyt antidepressiv.
Jeg finder så ud af tilfældigt at den hormonspiral jeg har oplagt, har bivirkninger som depression, angst og nervøsitet. Jeg nævner det for min læge, som ikke vil udelukke det, men ikke mener det er det som gør det. Jeg fik spiralen et par dage før jul 2009, og hvad jeg kan læse mig til rundt omkring så kommer bivirkninger eller symptomerne, omkring 3 mdr efter oplægningen.
Jeg er jo rigtig glad for den hormonspiral fordi jeg ingen menssmerter har og har kun en halv dags blødning ca hver anden måned.
Men jeg har jo ikke lyst til at have den hvis nu det er den som gør mig angst osv.
Før spiralen har jeg aldrig haft det sådan, og var meget glad og udadvendt. Nu er jeg mildest talt ikke til at drive ud sammen med andre mennesker og holder pt pause fra min aktivering i samråd med læge og sagsbehandler.
Er der mon nogen der har erfaring eller et godt råd?
Tak fordi du gad læse alt det her.
Mvh
Anmeld