Solcreme-halløjsaet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

620 visninger
1 svar
0 synes godt om
11. april 2011

hekran

Så kom den dejlige sol med sine bagende stråler frem igen. Skøøøønt  

Men så er det det! Jeg er lidt febrilsk angående solcreme. Ser minimum en faktor 30 på mine drenge og køber ny solcreme hver sommer (hørte noget om, at faktoren ikke var pålidelig, hvis holdbarhedsdatoen ikke blev overholdt). 

Jeg smører drengene ind i solcreme om morgenen, men vil gerne have, at dagplejeren også har noget solcreme liggende til den ene og at børnehaven har til den anden. Det gør mig mere sikker. Dog har børnehaven meldt ud, at de snart får fat i solcreme til at smøre børnene ind i.

Kender I nogle mærker solcreme i små tuber? Det koster jo omkring 100 pr. flaske og jeg hælder mest til at købe 1-2 flasker og så fordele dem i mindre flasker til drengenes institutioner. Vi skal helst have noget herhjemme og manden, der er tømrer vil også have noget med på arbjede. Men eksisterer der små flasker/tuber solcreme til de små? Nogen, der har nogle forslag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

Bondepigen

Marita skriver:

Så kom den dejlige sol med sine bagende stråler frem igen. Skøøøønt  

Men så er det det! Jeg er lidt febrilsk angående solcreme. Ser minimum en faktor 30 på mine drenge og køber ny solcreme hver sommer (hørte noget om, at faktoren ikke var pålidelig, hvis holdbarhedsdatoen ikke blev overholdt). 

Jeg smører drengene ind i solcreme om morgenen, men vil gerne have, at dagplejeren også har noget solcreme liggende til den ene og at børnehaven har til den anden. Det gør mig mere sikker. Dog har børnehaven meldt ud, at de snart får fat i solcreme til at smøre børnene ind i.

Kender I nogle mærker solcreme i små tuber? Det koster jo omkring 100 pr. flaske og jeg hælder mest til at købe 1-2 flasker og så fordele dem i mindre flasker til drengenes institutioner. Vi skal helst have noget herhjemme og manden, der er tømrer vil også have noget med på arbjede. Men eksisterer der små flasker/tuber solcreme til de små? Nogen, der har nogle forslag?

Jeg har købt to derma kids faktor 30 til min datter i spray. De kostede 76 kr stykket i A-Z/bilka. En har jeg lagt i DP tasken og den anden er herhjemme. Dem fra sidste år bruger vi selv, hvis det er.. Når hun kommer i børnehave, må de smøre hende i deres, og så får lillebror med i DP. Men du kan selvfølgelig godt give den store lidt med i børnehave indtil de får skaffet noget, evt hver dag indtil i et par uringlas fra apoteket eller lignende... Hvis det bare lige er en kort overgang... Det ville jeg nok gøre.

Man skal jo smøre rigeligt på, så jeg regner med at de bliver brugt, og så køber jeg nye. Der går jeg ikke på kompromis, solcreme skal hun bare have uanset pris. Men husk at holde solcreme væk fra varme, da de ellers danner bakterier.

Vi plejer at tage mad med på ture, i en lille termotaske med isblokke, og så ryger solcremen ned sammen med, så det holder sig køligt. Tænker bare lige på din mand, så han ikke går rundt med den i solen eller lægger den i en varm bil....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.