scanning ved overlæge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

763 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. april 2011

mortilsofieogsara

Jeg har i dag været til en scanning ved en overlæge, da jeg har forhøjt BMI og de ville se om mit barn var for stor eller normal vægt i forhold til hvor langt jeg er henne nu (31+4) og hun vejer 2080g og normalt er ca. 1900g og alle målinger var fine og ligger i normalt området så det var så dejligt. 

De havde sagt jeg skulle scanning igen i uge 36 men det synes ikke overlæge ikke der var grund til, kun vist min læge eller jordemor mener det er grund til at holder øje med barnet.

Undskyld mine stavefejl men er ordblind

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

otlitrom

Du skal ikke undskylde stavefejl, dem er der næsten ingen af! Jeg havde ikke skænket det en tanke, hvis ikke du havde skrevet det!

Hvor er det godt at overlægen var så positiv, og at du ikke behøver scannes igen, hvis jordemoder eller lægen synes det ser fint ud. Det er nu rarest at kunne slappe af og bare vide, at alt går som det skal! Er det ikke en lettelse?

Nu må de sidste uger til juni bare gerne gå stærkt. Jeg glæder mig noget så grusomt

Anmeld

12. april 2011

Bruus

Det var da en dejlig nyhed at ALT var som det skulle være! Jeg er i helt samme situation som dig, og skal selv til vækstscanning på fredag, hvor jeg er 31+6. Glæder mig til at høre hvad den vejer. jeg gætter på 2200 gram  Det er jo ikke en basse for ingenting...

Glæder mig til at lave en update i denne tråd efter fredag, så jeg kan fortælle om jeg er ligeså heldig at alt er i den fineste orden som du. Men det regner jeg stærkt med  

Anmeld

12. april 2011

mortilsofieogsara

glæder mig til at høre hvad basse vejer og hvad de siger til dig.

ja det var da så en lettelse men det var mere måde overlæge var på som synes var træls

Anmeld

13. april 2011

Aleksandra

jeg synes ikke det var meget i forskel.. de har jo bare en kurve at gå efter og vist man rammer lidt ved siden af så er det nærmest panik. ;D men godt det hele er oki...

Anmeld

15. april 2011

Bruus

Nå, det var så ikke helt det sidste jeg fik set til hospitalet...

Vægtscanningen gik først og fremmest rigtig fint! Bassen er nu skønnet til at veje 2142 gram (31+6), og vi befinder os dermed stadig over gennemsnittet 

Mit blodtryk var faldet til 139/86, hvilket jo også kun er positivt.. Men nu blev der så tilgengæld fundet æggehvidestoffer i min urinprøve, hvilket de ikke har fundet før. Så nu skal jeg lave sådan en døgnurin-prøve på mandag, hvor man bogstavelig talt skal samle et helt døgns urin i en dunk, som så skal afleveres på hospitalet tirsdag, hvor jeg så også skal ha' taget blodprøver. Det er ok, for der skal jeg alligevel også derud til Glucosebelastning  Det bliver en lang hospitalsdag 
Og så kontakter de mig hvis de finder noget som kræver en form for behandling... 

Fik derudover bare besked på at ringe til dem, såfremt jeg fik meget hovedpine eller ubehag... Ellers skal jeg bare til JM igen om 2½ uge, og så må vi se hvad status er der.....

Vi håber på det bedste  Alt er jo faktisk stadig ikke alarmerende... Og det er jo bare godt at de er OBS... Hellere være på den sikre side... 

Bare en lille update........ 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.