Mødrehjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.106 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. april 2011

Anonym trådstarter

Hej!

Jeg er gravid med nr. 2 barn, og økonomien er blevet en del mere stram siden manden valgte og smutte? Er kommet over det, så tænk ikke på det

Mit spørgsmål er; kan jeg evt. få hjælp til køb af barnevogn, tremmeseng og puslebord, tøj og lign.?

Har også hørt at man kan få hjælp fra kommunen til køb af barnevogn - man skal bare lægge ud og komme med kvitteringen. Men hvad nu hvis den er blevet købt brugt?

Første gang, jeg var gravid, var mine forældre så vilde at de hjalp med faktisk alt. Tremmeseng og barnevogn, samt puslebord og meget af tøjet var dog brugt i forvejen, og er blevet endnu mere slidt nu, så vil gerne ha´ nyt "brugt"

Nogen herinde som ved noget omkring emnet?

Vh. mor for anden gang til sommer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

celkt

Jeg tror det er noget med at kommunen yder et lån til unge mødre, der ikke har mulighed for at skaffe sig det mest nødvendige. Men det er et lån, og når du nu er 'voksen,' (eller det lyder da sådan) og venter barn nummer to, så tror jeg ikke den går den vej rundt.

Men er der ikke noget med at du kan søge engangsydelser fra faren til barnet til den slags udgifter, som han bare skal betale. Og hvis han ikke betaler, betaler det offentlige i første omgang og så bliver han trukket fra dem?? Ligesom med børnepenge. Det mener jeg der er noget om.

Må jeg spørge hvad om du ved hvad du venter dig?? Og hvor du bor henne i landet?? Du er velkommen til at skrive privat hvis du har lyst.

Anmeld

11. april 2011

Anonym trådstarter

celkt skriver:

Jeg tror det er noget med at kommunen yder et lån til unge mødre, der ikke har mulighed for at skaffe sig det mest nødvendige. Men det er et lån, og når du nu er 'voksen,' (eller det lyder da sådan) og venter barn nummer to, så tror jeg ikke den går den vej rundt.

Men er der ikke noget med at du kan søge engangsydelser fra faren til barnet til den slags udgifter, som han bare skal betale. Og hvis han ikke betaler, betaler det offentlige i første omgang og så bliver han trukket fra dem?? Ligesom med børnepenge. Det mener jeg der er noget om.

Må jeg spørge hvad om du ved hvad du venter dig?? Og hvor du bor henne i landet?? Du er velkommen til at skrive privat hvis du har lyst.

Ved ikke hvad jeg skal ha´ endnu - er kun i uge 20 og har endnu ikke fået "indkaldelse" fra sygehuet til MD scanning.

Bor i Fr. havn

Får 1200 kr. om mdr. fra mit barns far, og også boligsikring, men da jeg var gift, hænger jeg nu desværre på en del gæld Har måtte sælge min bil, så tager du bussen på arbejde - 1 time før jeg skal møde

Anmeld

11. april 2011

celkt

Statsforvaltningen kan også bestemme, at faren skal betale bidrag til:

• udgifterne ved fødslen - et såkaldt fødselsbidrag på 711 kr. (2010), 725 kr. (2011)
  • morens underhold to måneder før og en måned efter fødslen (barselsbidrag) - 1.240 kr. pr. måned. (2010), 1.264 kr. (2011)

En forælder kan også søge om at få særlige bidrag fra den anden forælder til:

• dåb eller navngivning 1.036 kr. (2010), 1.056 kr. (2011) 
  • konfirmation eller lignende og beklædningsbidrag - 3.108 kr. (2010), 3.168 kr. (2011).
  • ved andre særlige anledninger
  • når barnet er 18-24 år og under uddannelse - uddannelsesbidrag.

Læs mere om uddannelsesbidrag på borger.dk, og læs om de særlige bidrag på statsforvaltningernes hjemmeside.

Anmeld

11. april 2011

celkt

det var mærkeligt, - halvdelen af min tråd forsvandt...

ej, jeg ville have skrevet, at det var det her jeg tænkte på, - og at det ikke var voldsomt med, men de godt 4000 kr sammelagt du kan søge om at få omkirng fødsel, da ville gøre en forskel til køb af barnevogn og så videre...

lad høre, når du finder ud af kønnet, jeg har en masse pigetøj, du må få hvis det bliver aktuelt... :-)

Anmeld

11. april 2011

millapigen

Hey jeg har ca en sort sæk med drenge tøj som jeg har tænkt at gi væk til genbrug...  hvis du får venter en dreng kan du bare skriv så kan du få det. jeg bor i aalborg

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

millapigen skriver:

Hey jeg har ca en sort sæk med drenge tøj som jeg har tænkt at gi væk til genbrug...  hvis du får venter en dreng kan du bare skriv så kan du få det. jeg bor i aalborg

Tusind tak - det vil jeg meget gerne Min mor bor i Aalborg, så hun kan måske hente den hvis det er?

tusind tak

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

celkt skriver:

Statsforvaltningen kan også bestemme, at faren skal betale bidrag til:

• udgifterne ved fødslen - et såkaldt fødselsbidrag på 711 kr. (2010), 725 kr. (2011)
  • morens underhold to måneder før og en måned efter fødslen (barselsbidrag) - 1.240 kr. pr. måned. (2010), 1.264 kr. (2011)

En forælder kan også søge om at få særlige bidrag fra den anden forælder til:

• dåb eller navngivning 1.036 kr. (2010), 1.056 kr. (2011) 
  • konfirmation eller lignende og beklædningsbidrag - 3.108 kr. (2010), 3.168 kr. (2011).
  • ved andre særlige anledninger
  • når barnet er 18-24 år og under uddannelse - uddannelsesbidrag.

Læs mere om uddannelsesbidrag på borger.dk, og læs om de særlige bidrag på statsforvaltningernes hjemmeside.

Tusind tak for din hjælp

Jeg håber at min datter ikke sover til middag når jeg skal føde, for så kan jeg bare bruge den gamle barnevogn. Det er nok heller ikke nødvendigt med et puslebord mere...?

Men tremmesengen blir nok nødvendig.

tusind tak igen du hører nærmere.

Anmeld

12. april 2011

millapigen

Anonym skriver:

Tusind tak - det vil jeg meget gerne Min mor bor i Aalborg, så hun kan måske hente den hvis det er?

tusind tak

ok... ja det kan hun godt  bare skriv når du ved noget mere  skal nok gemme det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.