Håber I kan hjælpe her ( samvær ).

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

756 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. april 2011

Anonym trådstarter

Jeg er mor til et lille barn på 1 år. Barnets far og jeg er ikke sammen. Og barnets far vil tage på rejse og have jeg skal udlevere vores barn med overnatning hos hans familie. Føler mig ikke særlig tryg ved at vores barn skal overnatte hos dem. Så mit spørgsmål er om det er lovligt at efterlade vores barn i andres varetægt når han ikke selv er i landet ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

PernilleB

Anonym skriver:

Jeg er mor til et lille barn på 1 år. Barnets far og jeg er ikke sammen. Og barnets far vil tage på rejse og have jeg skal udlevere vores barn med overnatning hos hans familie. Føler mig ikke særlig tryg ved at vores barn skal overnatte hos dem. Så mit spørgsmål er om det er lovligt at efterlade vores barn i andres varetægt når han ikke selv er i landet ?

ved ikk noget om det men du får lige et  med på vejen for din usikre situation...

Anmeld

10. april 2011

Nessie

Umiddelbart kan jeg ikke se problemet. BArnet har vel også et forhold til sin fars familie, og de er garanteret lige så vilde med barnet som din familie.

Synes måske at det virker lidt underligt at han ikke er hjemme til at tage sig af sit barn, men det kan jo ind i mellem være svært at få tingene til at gå op i en højere enhed.

Jeg tror da at det største spørgsmål egentlig er: Er barnet vant til at sove hos andre end dig eller faren? For så kunne der måske godt blive lidt bøvl.
Men er barnet tryg ved dem han/hun skal være hos, så burde det ikke give nogen problemer

Anmeld

10. april 2011

Nessie

Hov, glemte lige at skrive, at en samtale med statsamtet (eller hvad det nu hedder i dag), burde kunne svare dig på om det er lovligt

Anmeld

10. april 2011

Talbutikken

Anonym skriver:

Hvis far ikke selv er hjemme og har samvær med barnet, har du ingen pligt til at udlevere barnet. Da det jo er meningen at det er far der skal have samvær og ikke hans forældre.

Anmeld

10. april 2011

Victoriasmor88

Jeg har oplevet præcis det samme og ringede til statsforvantningen, og fik svaret at med  mindre at far er væk gentagene gange og overdrager barnet det andet familie, så har du stadig pligt til at aflevere barnet til familien. Hvis faderen kan dokumentere at det er hans tid med barnet, er det op til ham hvem der passer barnet. Du kan altså ingenting gøre. (der er selvfølgelig altid særlige situationer, men hvis far til daglig er ansvarsfuld, og der ellers ikke er problemer, så tror jeg ikke du kommer langt med dette)

Damen ved statsforvantningen var meget ærlig omkring dette. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.