Jeg ser intet problem what-so-ever i at drenge leger med dukker og legekøkkener - og desuden heller ikke i at piger leger med biler og racerbaner (bare lige for at vende den om)
Min søn har kun to små hæklede dukker - en mand og en dame som hans bedstemor har lavet til ham - og som han elskede at kravle rundt med i munden da han var mindre

Men altså han er også kun et år - så han har i virkeligheden ikke rigtig haft nogen medindflydelse på hvad der er blevet købt; men hvis han senere gerne vil have en dukke - så skal han da have det.
- er helt vildt med de der Rubens dukker - som jeg helt bestemt også mener er til drenge.
Som pædagog har jeg da mødt forældre som var mere eller mindre forargede over at deres drenge valgte at lege med dukkevogn i børnehaven; tiltrods for at det jo da ikke er noget pædagogerne har påduttet dem.
Jeg synes først det tager overhånd når drengen får lov at møde op i børnehaven iført tylskørt og makeup - på en hverdag (og ja - det var der en dreng der fik lov til da jeg selv var barn...)
Anette
- som selv legede med biler, play mobile og klatrede i træer som barn.
Anmeld