Har ikke selv været over 100 kg..
Men kan nikke genkendende til følelsen af og være træt af og kigge på det i spejlet
Og jeg vil sige at da jeg første gang (inden jeg blev gravid) sku tabe mig var mest pga en konkurrence-flyer der havnede i min postkasse.. Og jeg er konkurrencemenneske!
Så DET virkede på mig, at jeg ku vinde penge for at gøre en indsats.
Og var glad for jeg fik tabt mig 10 kg inden jeg blev gravid også.
Da jeg var gravid tog jeg mange kg på, men de fleste har været vand i kroppen (heldigvis!), for da jeg havde født, var der heldigvis kun 5 kg overflødigt fra inden. Dem lod jeg være efter.. ganske automatisk.. man har jo masser andet og tænke på med en lille ny!
Jeg prøvede så ca 2 måneder efter fødsel og ville igang med og ha tabt de sidste 5 kg og så måske forsætte til jeg kom ned på mit mål denne gang, da jeg jo vidste der ikk var en graviditet mere i sigte pt.. Men ja.. det gik fint den første uge, men så kørte vi desværre galt og min motivation forsvandt igen.
Herefter er der måske røget 1-2 kg på vægten.
Så stod det stille henover jul og nytår her, hvor jeg bare sagde at det var sku dumt og starte der - det kendte jeg mig selv nok til at jeg vidste ikk ville holde.
Så i februar der tænkte jeg NU må jeg altså.. Og læste om nogen herinde fra baby.dk der bare EEELSKEDE madlog.dk og det blev jeg motiveret af... For en stund.. brugte det lidt over en uge. Så gad jeg ikk det mere! Så det virkede helt sikkert ikk for mig, men ved det gør for noget.. Så du ku da afprøve det gratis for en stund?? Den fortæller dig hvor meget du må spise og du ka indtaste alt din mad og sådan..
Men ja så stod den stille endnu en måned og der røg måske 1 kg mere på... og jeg endte faktisk næsten med og blive chokolade-narkoman for jeg SKULLE ha noget HVER dag! Ikke en hel plade eller noget.. men en lille bar eller lign. Og det var der efter nogle uger med det og min afhængighed der fik mig til og sige STOP!!
Jeg gider simpelthen ikk lade sådan noget som mad/slik styre mit liv, nul og niks.. 
Så jeg gjorde det, forrig lørdag.. Ja der meldte jeg mig ind hos DDV (de danske vægtkonsulenter) FORDI jeg jo vidste fra sidst jeg tabte mig, at det KUN virker for mig hvis jeg kommer hver uge og ska vejes af en fremmed.. for der sys jeg sku jeg ska vise jeg kan noget! Igen det der med konkurrence..
Desværre kører hende som havde det med og vinde penge ikke hold mere, så måtte finde noget andet og det blev DDV.
Jeg synes de har været super til og hjælpe en igang, nok er det lidt dyrt, men hvis man vil noget NOK, ska man nok finde pengene. Og ja som sagt, det var i dag anden gang jeg kom ned og blev vejet og jeg har tabt mig 3,3 kg på to uger!
Og er så stolt over at være igang igen.
De skriver også deres mad ned på ugeplaner og det kan jeg huske fra sidst at det er en rigtig, rigtig god ting og gøre for at komme i gang og få hjælp til og udpege det forskellige der er forkert og spise. Jeg vil dog lige sige jeg ikk følger deres hundrede procent - men har jo så alligevel tabt mig 
Sig endelig til hvis du vil høre mere - jeg hjælper gerne det jeg kan, jeg ved jo hvor svært det kan være og finde motivationen 
Og afslutningsvis blir jeg nødt til og sige, man SKAL være motiveret for at VILLE tabe sig.. Ellers nytter det ikke noget.
Anmeld