Lidt herfra

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

721 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. april 2011

JustAnotherName

Jeg trænger lige til at "involvere mig" lidt med Jer.... 
DET BLIVER LANGT!!! .... Så er I advaret  

Min praktik sluttede for et par uger siden (var på et plejehjem i omkring 4 måneder, og blev positivt overrasket over, hvor glad jeg faktisk blev for det). De sidste 2 uger, har jeg så været tilbage på skolebænken, hvilket er en ret stor kontrast til at være aktiv "i marken". Nu bliver man proppet hovedet fuld igen med info og skal koble (hvilket jeg i øvrigt lærer MEGET MERE af) teori og praksis.

Det strammer lidt mere til nu, kan jeg godt mærke.
Jeg går i en meget moden og stræbende klasse, som arbejde på!!
De fleste i klassen er allerede ret så pressede ved tanken om, at der ligger en eksamen forude, og stemningen smitter af!! ......Forskellen er dog for mig, at jeg har fået kortet 3 måneder af mit forløb (skipper anden praktik-forløb, da jeg fik så massiv ros for min kunnen i første praktik-del), så hvor mine klassekammerater, som er så "oppe at køre" over eksamen, skal afslutte den 30 September - Så skal jeg altså lige skifte klasse og til eksamen allerede tre måneder før.......og her slår det mig så, at det jo faktisk er ved at være snart.

Jeg har 4 uger tilbage på skole, hvoraf to af ugerne er sat af til valgfag.
Så er der også et par påske/helligdage, som gør at vi har lidt fri.

Så skal jeg tilbage i praktik i 15 dage (for at få tiden til at passe til skift)
Inden jeg så skal have 20 dage i en ny klasse, hvor det handler om eksamen!!

Egentlig er jeg ikke så nervøs. Men så alligevel. Dét at det hele går ret hurtigt nu - at vi afslutter det ene fag efter det andet - og at jeg skal indstille mig på, at skulle ind som ny elev i en anden klasse og gå eksamen i møde med dem, og have så kort tid til det.... Det giver mig lidt kriller i maven!

Studie tager en del af min tid. Og overvejelserne omkring, hvad jeg så skal/kan/vil bagefter... Jeg er ikke ret tilpas med uvished!!

Men jeg må se hvad tiden bringer. Sådan er livet jo i perioder. Så står man lidt "midt imellem" ......og faktisk kommer man jo altid ud et sted med lidt mere i bagagen - men tiden lige inden er en smule utryg, fordi man ikke aner, hvorhen det vil bringe én.

Mht. pigerne, så går alting bare fint.

Celina er smadder glad for sin vuggestue.
Hun har dårligt nok tid til at sige farvel til os om morgenen, når vi afleverer hende, og er også begyndt at protestere over det, når vi kommer for at hente hende og "afbryder" hende midt i dét, som hun nu lige var igang med   Det er jo bare et godt tegn!
Dog har de bøvl med hende derhenne for tiden, fordi hun ikke vil overgive sig og sove til middag. Selvom hun er bombe-træt, og selvom de trækker hende med at blive puttet, så laver hun ballade og er længe om at overgive sig. Men hun KAN altså endnu ikke helt undvære, at få dén middagslur. Så er dagen bare for lang og svær! Så vi må håbe at den kamp snart er ovre.
Heldigvis oplever vi det ikke herhjemme. Men hun er begyndt at sige "ikke lukke døren"  .....Så den står på klem, så hun kan høre os rumstere, når hun skal sove. Og så lukker vi den senere, når hun sover, så hun ikke bliver forstyrret/vækket, når hunden fx. skal ud om natten (den er så gammel, at den ikke kan holde sig natten igennem mere ....suk!)

Bianca har det også godt, og er glad for sin børnehave.
Hun har vist nærmest skabt et nyt "bedste venskab" med en lille 3-årig derhenne. De to søger bare hinanden, og det er mit indtryk, at de bruger det meste af dagen sammen derovre - hver dag!   Dejligt for dem, at have fundet en god ven i hinanden.

Århh jow, og så er der sket et utroligt fremskridt i Bianca's renlighed.
Vi har jo LÆNGE haft svært ved at komme HELT af med bleen.
Bianca har ikke brugt ble i måneder, om dagen, men har bedt om at få en ble på, når hun skulle tisse eller "mere". Hun kunne simpelthen bare ikke give slip på wc'et eller potten. Og nægtede man hende bleen, så blev hun ulykkelig, og kunne endda holde sig en hel dag  ....Og det skulle staklen selvfølgelig ikke tvinges ud i. Så vi måtte i gå med til den løsning, at hun fik en ble på, brugte den, og fik den af igen.

MEN, så gik vi over til at hun SKULLE sidde på potten, mens hun havde bleen på. Så den KUN LIGE blev brugt, og så kom af igen!

Efter en tid prøvede vi så med, at bleen ikke sad fast, men bare lå i potten, så hun stadig tissede i bleen, men ikke havde den på.

Og for et par dage siden "snød vi hende", og nåede at hive bleen væk, da hun sartte sig (uden hun opdagede det), så hun kun tissede på et stykke papir.
Et par gange tissede hun så på papir. Og så tissede hun helt uden noget.

Og nu - NU TISSER HUN HELT SELV PÅ POTTEN!!!
hun siger "jeg skal tisse", og så finder hun potten. Sætter sig og siger "nu tisser jeg", og lidt efter råber hun "SE!! - JEG HAR TISSET" .... Hun klarer det bare helt selv, og uden problemer.

Det er så skønt! Nu er vi tættere på mål end nogensinde før (....endelig!!)
Nu bruger hun kun EEN ble i døgnet, og det er den hun har på om natten!

Vi mangler dog at få succes med at "lave stort" udenfor bleen.
Men jeg har troen på, at vi er kommet tættere på, og at det også nok skal komme. Det her er ihvertfald et stort fremskrid!....og det tog mange små skridt, og en masse tid og tålmodighed, før hun blev klar.
Men nu er hun fuldstændig blefri i dagstimerne, og har faktisk aldrig uheld i bukserne! Så vi er meget stolte

Det var lige en lang update herfra, om alt muligt og ingenting.
Men dog noget!  ....Og tak, hvis du virkelig magtede, at læse det hele

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2011

anna-jonas

Fik lige læst om din praktik............Wauw Katrine.......... Sikke en ros at få.

Læser resten i morgen, for Ida hyler ( Typisk!!)

Anmeld

9. april 2011

JustAnotherName

anna-jonas skriver:

Fik lige læst om din praktik............Wauw Katrine.......... Sikke en ros at få.

Læser resten i morgen, for Ida hyler ( Typisk!!)

Tak   Ja, det var meget smigrende!  

Det er HELT OK at dele mit indlæg op i bider ....for der står MEGET  

Anmeld

10. april 2011

TbCp

Nej hvor godt Katrine!!! Det er da for fedt med al den ros

Og tøserne er jo bare skønne... dejligt at Celina er så glad for vuggestuen og hvor er det flot at Bianca nu næsten er 100%blefri! Vi kæmper stadig og der er ingen fremgang på det punkt

Dejligt med en update fra jer

Anmeld

10. april 2011

Klitgaard

Hvor er du sej dejlig med en update fra dig og de er så skønne dine børn

Anmeld

10. april 2011

JustAnotherName

TbCp skriver:

Nej hvor godt Katrine!!! Det er da for fedt med al den ros

Og tøserne er jo bare skønne... dejligt at Celina er så glad for vuggestuen og hvor er det flot at Bianca nu næsten er 100%blefri! Vi kæmper stadig og der er ingen fremgang på det punkt

Dejligt med en update fra jer

Ja, man bliver aldrig for fin til at tage imod en masse dejlig ros!

Det er sååå skønt, at der nu endelig er fremgang mht. at blive blefri.
Idag har hun endda SELV valgt at tisse på toilettet også, fremfor potten. Dog har hun stadig ikke "mod på" at lave pølser (som hun kalder det) uden at have en ble på. Så vi væbner os stadig med lidt tålmodighed. Men bare det at hun ikke bruger ble andet end om natten nu, og at hun ENDELIG tør tisse både på potte og wc, dét er bare så skønt!

Jeg kunne læse mig til, at Liva også gør antræk til for alvor at kunne gå hen og blive renlig nu   Håber det fortsætter sådan!

Anmeld

10. april 2011

JustAnotherName

Klitgaard skriver:

Hvor er du sej dejlig med en update fra dig og de er så skønne dine børn

Taaarkk

Anmeld

10. april 2011

JustAnotherName

Eftersom denne tråd jo er oprettet af mig, så kan jeg vist godt tillade mig, at proppe et par billeder mere på ....Kan jeg ikk?!?   

Here goes - De er fra idag (den 10/4) imorges, da vi stod op :
Desværre fik Celina 39 feber senere op af dagen, lille pus!
Vi mistænker kindtænderne  - Hun får en fridag med farmand imorgen...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. april 2011

Skouboe

Hvor er det rart at høre at det går godt, og hvor er dine tøser dog bare lækre...

Anmeld

11. april 2011

TbCp

JustAnotherName skriver:

Ja, man bliver aldrig for fin til at tage imod en masse dejlig ros!

Det er sååå skønt, at der nu endelig er fremgang mht. at blive blefri.
Idag har hun endda SELV valgt at tisse på toilettet også, fremfor potten. Dog har hun stadig ikke "mod på" at lave pølser (som hun kalder det) uden at have en ble på. Så vi væbner os stadig med lidt tålmodighed. Men bare det at hun ikke bruger ble andet end om natten nu, og at hun ENDELIG tør tisse både på potte og wc, dét er bare så skønt!

Jeg kunne læse mig til, at Liva også gør antræk til for alvor at kunne gå hen og blive renlig nu   Håber det fortsætter sådan!

Så er de altså for alvor store piger når de smider bleen!
Har hun slet ingen uheld? Jeg tænker nemlig at Liva ofte kan være meget optaget af en leg og det derfor vil gå galt.
Men ja idag gik det rigtig godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.