Er her på det sidste blevet spurgt af flere veninder om min kæreste og jeg har tænkt på at blive gift. Man hører så meget om, at det er vigtigt at sikre hinanden, især når man får børn sammen. Desuden er jeg studerende, og alle de penge der både årligt og som engangsbeløb skal betales, for at sikre hinanden som ugifte, vil være en tung post for mit vedkommende og derfor ville det gøre tingene en del nemmere, hvis vi blev gift.
Vi har en lille dreng på vej, som gerne skulle komme til verden i løbet af sommeren

og jeg ønsker naturligvis at give ham de bedste muligheder i livet fremover.
Jeg har så tænkt lidt over det og er egentlig kommet frem til, at jeg synes det kunne være sjovt at blive hemmeligt viet på rådhuset, og derefter tage på et lille ophold et romantisk sted inden for landets grænser. Så kan vi blive kirkeligt viet, når vi en dag har pengene til det.
Jeg elsker min kæreste rigtig højt, og har i et stykke tid gået og håbet på at blive forlovet. Jeg ved, at han er meget gammeldags på det punkt (og det er jeg nok også), og jeg synes egentlig, det er manden som burde fri til kvinden, men jeg tænker, at hvis man nu bare indgår en aftale om borgerlig vielse kan han altid få lov til at falde på knæ, når han synes tid er, og så får vi det kirkebryllup, vi begge har drømt om.
Jeg har dog lidt svært ved at skulle sige de her ting til ham og kan ikke helt finde ud af, hvad jeg skal gøre. Skal jeg droppe tanken og bare betale de mange ekstra penge og vente på at han en dag får nosset sig sammen til at fri eller skal jeg tage tyren ved hornene og i så fald hvordan???
Håber virkelig der er nogen, der kan hjælpe, for det fylder godt nok en del i tankerne, og uret tikker mod sommer