Ved godt det er svært ikke at presse på. Vi har også kæmpet med grøden, rugbrødet og alt andet spiseligt end mælk med vores datter. Men en ting som jeg har fundet ud af er, ikke at presse på. lad din datter spise det hun kan af grød/mos og giv hende sså den mælk du plejer. Tænker ikke du udelukkende skal give hende mælk i nogle dage. Fortsæt med det mix af grød og mælk du sikkert allerede har og så respekterer at hun ikke vil tage mere end 3 skefulde. Det er skide svært for man vil heller ikke have ens barn sulter, men det tror jeg nu heller ikke din datter vil gøre.( som min mor har sagt til mig; der er intet barn i dk som sulter)
Det lyder som om din datter måske bare er inde i en periode, hvor grød ikke siger hende alverden. Nu ved jeg ik hvor langtid er går mellem at du tilbyder mælk til hun får grød, men prøv evt. at lave mellemrummet mellem mælk og grød lidt længere, så hun måske er lidt mere sulten? Nogle gange har det virket her. Du kan evt.prøve med noget andet grød f.eks. hirsegrød med pære/banan? Og så ellers ikke presse på. Min erfaring siger nemlig, at det gør det hele meget værre og så ender det med at måltidet bliver en plage for jer begge, hvor hun kæmper imod og du prøver alt hvad du kan. Min nye filosofi er at jeg overfor min datter respekterer det hun nu vil spise, om det så er 3 eller flere mundfulde og så ellers ikke gøre madspisningen til noget specielt, hvis du forstår hvad jeg mener 
Det har faktisk virket og hun spiser nu endelig rugbrød og grød og alt mulig andet om end i små portioner selv i forhold til hendes jævnaldrene, men så længe hun spiser lidt og bliver mæt og ellers virker glad og tilfreds, ja så må mængden af den mad hun spiser øges når hun er klar
Tænker det kommer stille og roligt. Men som sagt gøre ikke måltidet specielt og respekterer at hun siger nej til mere. Så længe din datter er glad og du kan se hun trives.
Håber du kan bruge mit meget lange svar

Anmeld