Ondt ved urinrør

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.864 visninger
12 svar
0 synes godt om
8. april 2011

AnneBJ

Jeg har født for 8 dage siden. Fik et par sting i mellemkødet og et par i en skamlæbe. Begge dele er ved at være fint helet kan jeg både se og mærke.

Men det gør ondt ved mit urinrør. Der hvor jeg føler urinrøret "starter" får jeg en træls smerte når jeg står stille. Mens jeg sidder er der intet, og kun lidt når jeg går. Jeg kan næsten ikke holde ud at stå stille fordi det gør ondt. Når jeg sidder og går, føles det som om det svier lidt, og klør måske - en følelse af irritation hvis jeg skal bruge ét ord kun.

Hvad kan det være? Blærebetændelse? Svamp?

Pga. syningerne har jeg vasket mig stort set hver gang jeg har tisset, dog ikke med sæbe på noget tidspunkt. Går desuden med bind pga. blødning, men skifter det hver gang jeg har vasket mig... 

Håber nogle ved noget...!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Pige2009

Jeg synes du skal konakte dem på hospitalet eller gå til egen læge, for det lyder helt klart til, at der er noget, som ikke er, hvad det skal være.

Anmeld

8. april 2011

AnneBJ

Baagøe skriver:

Jeg synes du skal konakte dem på hospitalet eller gå til egen læge, for det lyder helt klart til, at der er noget, som ikke er, hvad det skal være.

Glemte at nævne at det ikke har gjort ondt hele tiden... Det er først kommet inden for de sidste par dage, og derfor tænker jeg selv blærebetændelse eller svamp måske?

Anmeld

8. april 2011

PsychedeliC

AnneBJ skriver:

Glemte at nævne at det ikke har gjort ondt hele tiden... Det er først kommet inden for de sidste par dage, og derfor tænker jeg selv blærebetændelse eller svamp måske?

Jeg tror ikke det er blærebetændelse. Synes, hvis det er muligt at du skal kigge på dig for neden med et spejl oh se om alt er som det skal være

Anmeld

10. april 2011

AnneBJ

Jeg har kigget med spejl og alt "ligner sig selv"... Ingen hævelse, rødmen eller andet at bemærke. Sårene ser også helt fine og helede ud, og det er slet ikke der det klør og svier.

Jeg tror ikke det er en rift eller lignende, for det svider også selvom jeg ikke tisser - svien blvier til gengæld ikke værre af at jeg tisser. Jeg er omhyggelig med at holde det rent dernede, har ikke brugt sæbe siden fødslen, for ikke at irritere sårenes heling. 

Anmeld

11. april 2011

Pige2009

AnneBJ skriver:

Jeg synes stadig du skal kontakte din læge. Håber det går bedre...

Anmeld

11. april 2011

AnneBJ

Baagøe skriver:

Jeg synes stadig du skal kontakte din læge. Håber det går bedre...

Det går desværre ikke bedre, og jeg har i dag mailet med lægen! Han har udskrevet recept på svampemiddel, og skal tjekkes for blærebetændelse imorgen. 

Tak for svar!  

Anmeld

12. april 2011

Pige2009

AnneBJ skriver:

Det går desværre ikke bedre, og jeg har i dag mailet med lægen! Han har udskrevet recept på svampemiddel, og skal tjekkes for blærebetændelse imorgen. 

Tak for svar!  

Så håber jeg, du snart får det bedre

Anmeld

29. april 2011

AnneAlbertsen

Jeg sprak hele vejen. Fra hul til hul. 

Jeg havde i lang tid efter fødslen den fornemmelse som du beskriver. Den var særlig intensiv når jeg rejste mig fra siddende stilling. Når jeg skulle tisse føltes det som blærebetændelse. Og ja stående stilling var klart det værste...

Det gik over med tiden. Jeg fik også tjekket blærebetændelse og der var ikke noget. 

Det er jo et voldsomt tryk hele underlivet bliver udsat for når barnet skal ud og det tager tid for de helt små muskler at komme sig. 

Knibeøvelser - det hjælper!!!

Håber du kan bruge svaret

Anmeld

29. april 2011

AnneBJ

AnneAlbertsen skriver:

Jeg sprak hele vejen. Fra hul til hul. 

Jeg havde i lang tid efter fødslen den fornemmelse som du beskriver. Den var særlig intensiv når jeg rejste mig fra siddende stilling. Når jeg skulle tisse føltes det som blærebetændelse. Og ja stående stilling var klart det værste...

Det gik over med tiden. Jeg fik også tjekket blærebetændelse og der var ikke noget. 

Det er jo et voldsomt tryk hele underlivet bliver udsat for når barnet skal ud og det tager tid for de helt små muskler at komme sig. 

Knibeøvelser - det hjælper!!!

Håber du kan bruge svaret

IH hvor er jeg glad for du skriver det! Jeg har det nemlig stadig,men slet ikke så slemt eller så ofte som da jeg lavede tråden! Jeg er meget flittig med mine knibeøvelser og håber det ender med at gå helt væk!

Hvor længe varede det før du slet ikke havde ondt mere? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.